Συνολικές επενδύσεις ύψους 121 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει το Επιχειρησιακό Σχέδιο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) της περιόδου 2018-2022, στο οποίο έχουν ενταχθεί η προμήθεια νέων λεωφορείων και τρόλεϊ, αλλά και η στενότερη συνεργασία με τα αστικά ΚΤΕΛ.
Μιλώντας στην τριήμερη διεθνή συνάντηση που διοργάνωσε ο Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας (ΑΣΔΑ), σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Αθήνα, με αντικείμενο τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, ο υπουργός Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, ανέφερε ότι στις προτεραιότητες του υπουργείου είναι η προώθηση των συνδυασμένων Μεταφορών, τόσο σε αστικό όσο και σε υπεραστικό επίπεδο, βασισμένο σε τρεις άξονες:
* Στην ενίσχυση των αστικών μέσων σταθερής τροχιάς.
* Στην εκπόνηση σχεδίου επέκτασης των συνδυασμένων μεταφορών.
* Στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου.
«Δε μπορεί», επισήμανε ο κ. Σπίρτζης, «τα ΚΤΕΛ Αθηνών και Θεσσαλονίκης να μην είναι ενταγμένα στον ΟΑΣΑ και στον ΟΣΕΘ».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ κ. Τάσος Ταστάνης, επισήμανε ότι στις βασικές προτεραιότητες αυτού του σχεδίου περιλαμβάνονται: Ο επανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού δικτύου της Αθήνας, η εφαρμογή της τηλεματικής και των «έξυπνων» στάσεων για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, η εφαρμογή του ηλεκτρονικού-«έξυπνου» εισιτηρίου.
Ήδη, ο Οργανισμός σε πρώτη φάση εξασφάλισε 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής για την προμήθεια 92 οχημάτων, από τα οποία τα 12 θα είναι ηλεκτρικά. Επιπλέον, επιδιώκεται η εξασφάλιση κονδυλίων 100 εκατ. ευρώ για την προμήθεια 400 καινούργιων λεωφορείων και τρόλεϊ αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, καθώς και για τη λειτουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος προληπτικής διάγνωσης, τεχνικής ικανότητας και διαχειριστικής επάρκειας των οχημάτων του στόλου του ΟΑΣΑ, συνολικού προϋπολογισμού 4.060.000 ευρώ.
Στο ίδιο σχέδιο εντάσσεται η προμήθεια και εγκατάσταση επιπλέον 500 νέων «έξυπνων» στάσεων, προϋπολογισμού 2,5 εκατ. ευρώ, η προμήθεια ολοκληρωμένου συστήματος πληροφόρησης επιβατών, προϋπολογισμού 1,5 εκατ. ευρώ, η εγκατάσταση Wi-Fi στα οχήματα του Ομίλου, προϋπολογισμού 900.000 ευρώ και ο εκσυγχρονισμός του συστήματος ελέγχου των λεωφορειολωρίδων, προϋπολογισμού 310.000 ευρώ.