Αναζωπυρώνονται οι ελπίδες για να βρεθεί ένα από τα πιο περιζήτητα και χαμένο για δεκαετίες έργο της Φρίντα Κάλο. Πρόκειται για το «Πληγωμένο τραπέζι» (1940) το οποίο αποτελεί για τους ειδικούς που ασχολούνται με το έργο της μεξικανής καλλιτεχνίδος ως το Άγιο Δισκοπότηρο.
Δωρίθηκε από την ίδια την Κάλο στην πρώην Σοβιετική Ένωση και τελευταία φορά εθεάθη σε έκθεση στη Βαρσοβία το 1955. Τα ίχνη του χάθηκαν κατά την επιστροφή του προς τη Μόσχα.
Τις δεκαετίες που ακολούθησαν ιστορικοί τέχνης σάρωσαν αρχεία, τελωνεία, μουσεία σε Αμερική και Ευρώπη για να εντοπίσουν το έργο χωρίς αποτελέσματα. Ωστόσο ο Ραούλ Κάνο Μονρόι, ερευνητής ο οποίος οργάνωσε την έκθεση των Ντιέγκο Ριβέρα και Φρίντα Κάλο πέρυσι στο Μέξικο Σίτι, υποστηρίζει ότι βρήκε νέα στοιχεία στο Εθνικό Μέτωπο για της Πλαστικές Τέχνες, που είχε ως στόχο την προώθηση της μεξικανικής τέχνης κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’50.
«Εκτιμώ ότι μέσα στην επόμενη πενταετία η έρευνα μου θα αποφέρει καρπούς», δηλώνει ο ερευνητής, που αρνήθηκε να δώσει περαιτέρω στοιχεία για την πορεία των εργασιών του.
Το «Πληγωμένο τραπέζι» είναι το μεγαλύτερο έργο της Φρίντα Κάλο του οποίου οι διαστάσεις είναι 1,2 Χ2,4 μ. και είναι λάδι σε ξύλο. Αποτελεί μια σουρεαλιστική απόδοση της ίδιας και των καλεσμένων της – ανάμεσα στους οποίους βρίσκεται κι ένας σκελετός που παίζει με τα μαλλιά της, μια προκολομβιανή πήλινη φιγούρα που δανείζει ένα μέλος στην ακρωτηριασμένη (στον πίνακα) ζωγράφο και μια γκροτέσκα φιγούρα που θεωρείται ότι αποδίδει τον σύζυγό της. Το έργο εκτιμάται στα 20 εκατ. δολάρια. Το γεγονός ότι το μέγεθος του είναι μεγάλο όπως και το βάρος του κάνει ακόμη μεγαλύτερο το μυστήριο της εξαφάνισής του.