Αέρας Νέας Υόρκης άρχισε να φυσά στην καρδιά της Αθήνας από το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής. Αέρας που δεν έφερε άρωμα μόνο τέχνης στην πόλη, αλλά απέπνεε και ελπίδα για όσα μπορούν να αλλάξουν. Ολα αυτά επειδή ο «ασκός» απ’ όπου «πήγαζε» προερχόταν από ένα κτίριο-κόσμημα της Αθήνας το οποίο ύστερα από την πυρκαγιά που το έπληξε πριν δυο δεκαετίες παρέμενε ένα φάντασμα γεμάτο πολύτιμα μυστικά όπως αποδεικνύεται.
Ηταν λίγο μετά τις έξι όταν άνοιξε η βαριά μεταλλική πόρτα της εισόδου στο διώροφο επιβλητικό κτίριο της Κανάρη 1 για όσους είχαν λάβει πρόσκληση στα εγκαίνια της νεοϊδρυθείσας γκαλερί Allouche- Benias, παιδί της νεοϋορκέζικης γκαλερί Αllouche, η οποία στην Αθήνα θα λειτουργεί υπό την εποπτεία του Ερίκ Αλούς και του Τζορτζ Μπενιά, οι οποίοι δραστηριοποιούνται εμπορικά στον χώρο της τέχνης. Αρκετοί ήταν εκείνοι που δεν ήξεραν πού να εστιάσουν το βλέμμα τους: στο εμβληματικό κτίριο που σχεδίασε ο Ερνέστος Τσίλλερ στο τέλος του 19ου αιώνα –γνωστό ως Μέγαρο Δεληγεώργη –ή στα εντυπωσιακά έργα τέχνης τεσσάρων καλλιτεχνών που έδρασαν στην εικαστική σκηνή της Νέας Υόρκης τις δεκαετίες του 1980 και 1990; Κάτω από τις συντηρημένες οροφογραφίες και πάνω από τα μεγάλα μαρμάρινα τζάκια του πλήρως ανακαινισμένου κτιρίου την παράσταση έκλεβαν τα μεγάλων διαστάσεων έργα που συνθέτουν την εναρκτήρια ομαδική έκθεση της γκαλερί. Από τα βιομορφικά, ψυχεδελικά σχήματα του καλιφορνέζου Κένι Σαρφ, στενού φίλου του Αντι Γουόρχολ και εκ των καλλιτεχνών που συνέβαλαν στον επαναπροσδιορισμό της ζωγραφικής μέσα από τη χρήση του λεξιλογίου που σχετίζεται άμεσα με την τέχνη και την κουλτούρα του δρόμου ώς τις φιγούρες με τα έντονα περιγράμματα που μοιάζουν να έχουν ξεπηδήσει από ένα παιδικό μπλοκ ζωγραφικής του επίσης ποπ Ντόναλντ Μπέχλερ. Και από τη ζωγραφική του πορτορικανού Ενοκ Περέζ, που ζει πλέον στη Νέα Υόρκη και συνδυάζει στα έργα του τη ζωγραφική με την τεχνική του τυπώματος, ώς τον Ρος Μπλέκνερ, ο οποίος επιλέγει να εστιάσει –μέσα από την ιδιαίτερη γραφή του που καθιστά κάποιες φορές την εικόνα δυσανάγνωστη –στην έννοια της απώλειας, στο εφήμερο και στην αναζήτηση της ομορφιάς μέσα από δίπολα.
INFO
Η ομαδική έκθεση εγκαινίων στην γκαλερί Allouche – Benias (Κανάρη 1) θα διαρκέσει έως τις 30 Αυγούστου