Τον σχεδιασμό του υπουργείου Τουρισμού για την παγκόσμια τουριστική προβολή και προώθηση της Ελλάδας στο εξωτερικό, μέσα στα επόμενα χρόνια, παρουσίασαν η υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά και ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Κωνσταντίνος Τσέγας.
Η υπουργός αναφέρθηκε στις αναπτυξιακές προτεραιότητες που έχει θέσει το υπουργείο και εντάσσονται στο εθνικό σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, οι οποίες για την επόμενη διετία περιλαμβάνουν:
* Δράσεις υποστήριξης της επιχειρηματικότητας για την περαιτέρω αύξηση της διαθεσιμότητας των κλινών και τη βελτίωση της ποιότητάς τους (την τελευταία 3ετία προστέθηκαν 25.000 κλίνες 4 και 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα).
* Τη δημιουργία ενός συνολικού πλαισίου για την εξειδίκευση του τουριστικού τομέα στα θεματικά τουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες, με επιπλέον κίνητρα για την επιχειρηματικότητα, εξειδικευμένα προγράμματα κατάρτισης και επιδότηση της δημιουργίας νέων εξειδικευμένων θέσεων εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό ολοκληρώνεται το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις ώριμες θεματικές τουριστικές δραστηριότητες, που εντάσσεται σε νομοσχέδιο και θα τεθεί άμεσα σε δημόσια διαβούλευση.
* Σχεδιασμό και υλοποίηση ειδικού προγράμματος «Τουριστικές Επιχειρήσεις Ανοικτές 365 ημέρες το χρόνο», για περιοχές τουριστικά ώριμες να το υποστηρίξουν.
* Δημιουργία ενός πιο ανταγωνιστικού πλαισίου για την προσέλκυση επενδύσεων σε νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα και δίκτυα μαρινών μεγάλου και μεσαίου μεγέθους, στην ανάπτυξη των λιμανιών κρουαζιέρας, του ιατρικού – ιαματικού τουρισμού και των θεματικών πάρκων, αλλά και στη δημιουργία τουριστικών χωριών για τη διαμονή των ευρωπαίων πολιτών.
* Διερεύνηση της δυνατότητας εφαρμογής ειδικών τουριστικών ζωνών για τουριστική ανάπτυξη 365 ημέρες το χρόνο, με έμφαση στον ιατρικό τουρισμό, τον συνεδριακό, το γκολφ, την Τρίτη ηλικία κ.α.
* Σχεδιασμό και υλοποίηση ειδικών προγραμμάτων για τη διασύνδεση του τουρισμού με την αγροτική παραγωγή.
* Ανάπτυξη σύγχρονου συστήματος δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης, που θα απαντά στις σύγχρονες ανάγκες της τουριστικής αγοράς.
* Ψηφιακή μετάβαση των υπηρεσιών του Υπουργείου Τουρισμού, του ΕΟΤ, της ηλεκτρονικής πύλης Visit Greece, και της τουριστικής εκπαίδευσης.
Αναφερόμενη στην ενίσχυση των επιδόσεων του ελληνικού τουρισμού την τριετία 2015-2017 (με αύξηση κατά 25% του εισερχόμενου τουρισμού και ρεκόρ όλων των εποχών στα έσοδα και όλα τα τουριστικά μεγέθη), η κ. Κουντουρά τόνισε ότι το 2018 έχει ξεκινήσει εξαιρετικά και θα είναι μία νέα χρονιά-ρεκόρ. «Με έξυπνη διαχείριση αξιοποιούμε στο μέγιστο βαθμό τα περιορισμένα- σε σχέση με τον ανταγωνισμό μας -διαφημιστικά κονδύλια του ΕΟΤ, για την παγκόσμια προβολή και προώθηση του ελληνικού τουρισμού και στοχεύουμε το 2018 να πετύχουμε μία εξίσου μεγάλη άνοδο», τόνισε.
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Τσέγας, αναφερόμενος στην την τρέχουσα τουριστική περίοδο, παρουσίασε τις δράσεις που θα «τρέξουν» ως το τέλος του χρόνου και περιλαμβάνουν:
* Τη συμμετοχή του ΕΟΤ σε 45 διεθνείς τουριστικές εκθέσεις το 2018 και επιπλέον τη συμμετοχή στα Ποσειδώνια και τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
* Τη συνδιαφήμιση συνολικά με 124 διεθνείς – εξειδικευμένους tour operators και αεροπορικές εταιρείες σε περισσότερες από 30 ξένες αγορές.
* Την έναρξη για πρώτη φορά συνδιαφήμισης στην Ινδία, για την προώθηση των ταξιδίων για ζευγάρια, του γαμήλιου τουρισμού και για το γυναίκειο ταξιδιωτικό κοινό.
* Την έναρξη της διαφημιστική προβολής σε διεθνή online μέσα ενημέρωσης και τηλεοπτικά δίκτυα, όπως το CNN.
* Τη διοργάνωση μεγάλου αριθμού ταξιδίων εξοικείωσης (περίπου 200 κατά μέσο όρο ανά έτος την τελευταία τριετία). Το 2018 έχουν προγραμματιστεί μέχρι τον Ιούλιο 167 ταξίδια εξοικείωσης και στις 13 Περιφέρειες της χώρας για 590 ξένους δημοσιογράφους, bloggers και εκπρόσωπους διεθνών ταξιδιωτικών ομίλων, από 27 συνολικά χώρες.
Η κ. Κουντουρά και ο κ. Τσέγας βράβευσαν τον σκηνοθέτη του βίντεο «Greece A 365 Day Destination» κ. Αντώνη Θεοχάρη Κιούκα που προβάλλει μοναδικά την Ελλάδα και τον ελληνικό τουρισμό διεθνώς. To βίντεο του κ. Κιούκα έχει ήδη αποσπάσει έξι διεθνείς διακρίσεις μέσα σε διάστημα δέκα μηνών!
Σημειώνεται, ότι ήδη έχει σχεδιαστεί ειδική σειρά δράσεων για την περαιτέρω προώθηση και προβολή του βίντεο «Greece A 365 Day Destination» που περιλαμβάνουν τη μετάφρασή του σε 7 γλώσσες (Αραβικά Κινέζικα, Ρωσικά, Γερμανικά, Ιταλικά Ισπανικά και Σέρβικα), εκδοχές 30 δευτερολέπτων του βίντεο για χρήση σε διεθνή κανάλια και προβολή του σε μακρινές (long-haul) πτήσεις αεροπορικών εταιρειών.