Σούμπερτ Οκτέτο Ιζαμπέλ Φάουστ, Harmonia Mundi
Η Ιζαμπέλ Φάουστ είναι σήμερα μία από τις πλέον αγαπητές και σοβαρές βιολονίστριες στον κόσμο. Και υπάρχει λόγος γι’ αυτό: ό,τι φέρει την ερμηνευτική υπογραφή της αξίζει πολύ μεγάλης προσοχής, όπως ο τελευταίος αυτός δίσκος της που μαζί με μια ομάδα εξαιρετικών ομότεχνών της προσφέρουν μια γεμάτη φρεσκάδα και ιδέες ανάγνωση του Οκτέτου του Σούμπερτ, ενός από τα πιο σημαντικά έργα μουσικής δωματίου όχι μόνο στη δική του εργογραφία, αλλά συνολικά στην ιστορία της μουσικής. Το έργο γράφτηκε ως παραγγελία για «κάτι στη λογική του Σεπτέτου του Μπετόβεν». Παρά τις προσπάθειες, η επιστολή με την παραγγελία δεν είχε φτάσει στα χέρια του συνθέτη μέχρι την ημέρα που στάλθηκε εκ νέου στην ταβέρνα της Βιέννης στην οποία ο Σούμπερτ περνούσε πολλές από τις ώρες του, συχνά συνθέτοντας. Το Οκτέτο είναι ένα είδος αντίστοιχου του έργου του στη μουσική δωματίου με αυτό που είναι η «Μεγάλη Συμφωνία» για τη συμφωνική του μουσική. Και αυτή η ερμηνεία το κάνει να ακούγεται όπως ακριβώς του αξίζει: σαν να γράφτηκε χθες…
Wolfgang Schneiderhan Κοντσέρτα και μουσική δωματίου για βιολί, 10 CD
Πρώτο βιολί της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βιέννης σε ηλικία 17 ετών και στην ίδια θέση στη συνέχεια στα 22 του, από το 1937 μέχρι το 1950, ο Βόλφγκανγκ Σνάιντερχαν προσωποποιεί την επιτομή της τέχνης του βιολιού όπως αυτή εκφράστηκε στα καλύτερά της στην πρωτεύουσα της μουσικής. Ολα αυτά δεν είναι απλώς ωραία λόγια άνευ πραγματικής σημασίας: θα τα ακούσει και θα τα πιστοποιήσει ο ακροατής κάθε ηχογράφησης του μεγάλου και σεμνού αυτού μουσικού, όπως συμβαίνει και με αυτή τη συλλογή με πολύ σημαντικές στιγμές της καριέρας του που καλύπτουν μεγάλο και αντιπροσωπευτικό χρονικό και μουσικό φάσμα του έργου του. Μαζί του, είτε στη μουσική δωματίου είτε σε κοντσέρτα σε αυτή την έκδοση με πολλές ζωντανές ηχογραφήσεις, μορφές όπως, μεταξύ άλλων, ο Εντβιν Φίσερ, ο Καρλ Σέεμαν, ο Βίλχεμ Κεμπφ, ο Καρλ Μπεμ ή ο Χέρμπερτ φον Κάραγιαν. Οποιος ενδιαφέρεται για τη μουσική για βιολί της κλασικής και της πρώτης ρομαντικής εποχής δεν πρέπει να το αγνοήσει.
Jόhann Jόhannsson Englabörn και παραλλαγές, Deutsche Grammophon
Ο Jόhann Jόhannsson, που έφυγε από τη ζωή τον περασμένο Φεβρουάριο, υπήρξε ένας ακόμα κρίκος στη μακρά σειρά πολύ άξιων σκανδιναβών συνθετών που ακόμα το διεθνές κοινό δεν τους έχει ανακαλύψει στην πλήρη έκταση και σημασία τους για τη μουσική ιδίως στα τέλη του 20ού και στις αρχές του 21ου αιώνα, ειδικά ως προς το «όριο» ανάμεσα στη λεγόμενη «κλασική» μουσική και στις μορφές που έφερε μαζί της η τεχνολογική «εισβολή» της ηλεκτρονικής εποχής. Προκλητικό και γεμάτο νέες ιδέες και κατευθύνσεις το έργο ενός σύγχρονου δημιουργού που είχε ακόμα πολλά να δώσει, καθώς δεν είχε καν φτάσει στα πενήντα του χρόνια.