Παρόλο που συνήθως περιφρονείται, δικαιολογημένα ή μη, η δημοσιογραφία που καταπιάνεται με την καθημερινότητα των διασήμων δεν είναι πάντα παίξε – γέλασε. Ενας επαγγελματίας που επιλέγει μια προσέγγιση εντιμότερη από εκείνη της κλειδαρότρυπας καλείται να προσδώσει στα ρεπορτάζ του κάποιο νόημα ουσιαστικότερο από το κουτσομπολιό.
Εσκεμμένα ή ακούσια, κάποιοι το πετυχαίνουν και κάποιοι όχι. Σε χώρες εξάλλου όπως η Αμερική, το κοσμικό και η ελαφρά πλευρά του καλλιτεχνικού ρεπορτάζ ανθούν όσο και τα σοβαρότερα αδέρφια τους. Μάλλον σε αυτόν τον τομέα πρέπει να εντάξει κανείς την Κλόι Μελάς, τη δημοσιογράφο που έφερε στο φως τις κατηγορίες περί σεξουαλικής παρενόχλησης με αυτουργό τον Μόργκαν Φρίμαν.
Στο θέμα της προσέγγισής της θα επανέλθουμε· ας σημειωθεί προς το παρόν ότι λίγους μήνες νωρίτερα δήλωνε πως στον απόηχο του #Metoo το καλλιτεχνικό ρεπορτάζ πραγματοποιούσε, κατά τη γνώμη της, στροφή 180 μοιρών, κάτι που την έκανε περήφανη. Γεννήθηκε πριν από 32 χρόνια στην Ατλάντα. Αν και ελληνοαμερικανικής καταγωγής, οι πρώτες της αναμνήσεις κυριαρχούνται από «γλυκό τσάι, τηγανητό κοτόπουλο και πολλά Χριστούγεννα με το “Οσα παίρνει ο άνεμος”». Από μικρή επίσης έμαθε να παίζει πιάνο, ενώ κατόπιν σπούδασε δημοσιογραφία στο Κολέγιο Auburn. Το 2008 αποφοίτησε και έπιασε δουλειά στο τμήμα ειδήσεων του CNN, την επόμενη χρονιά λάνσαρε την ιστοσελίδα hollywoodlife.com, ενώ κι οι συνεργασίες με άλλα Μέσα δεν άργησαν: στο κανάλι Fox 5 είχε τη δική της σαββατοκυριακάτικη στήλη, στο VH1 παρουσίαζε επί τετραετία μια πρωινή εκπομπή ονόματι «The Gossip Table», χώρια τα ρεπορτάζ από τον χώρο της σόουμπιζ για λογαριασμό διάφορων σταθμών.
Οι εμφανίσεις της στα «Wendy Williams Show» και «The Today Show» ήταν μερικές ακόμα καταχωρίσεις στο βιογραφικό της και το όνομά της, ήδη γνωστό όταν παντρευόταν τον ιδιοκτήτη εστιατορίων Μπράιαν Μάτσα (σε έναν γάμο, κατά δήλωσή της, «σαν παραμύθι»), μάλλον ακούστηκε ακόμα περισσότερο όταν τον Νοέμβριο του 2017 αποκάλυψε ότι το σκάνδαλο σεξουαλικής παρενόχλησης που βάραινε τον Κέβιν Σπέισι ήταν ακόμα βαθύτερο. Στο άρθρο της 24ης Μαΐου που υπέγραψε με τη συνάδελφό της Αν Φανγκ στην ιστοσελίδα του CNN, δημοσιοποιώντας τις μομφές ή τις μαρτυρίες δεκατεσσάρων γυναικών και δύο ανδρών περί σεξουαλικής παρενόχλησης ή άσεμνης συμπεριφοράς από τον Μόργκαν Φρίμαν, τήρησε καταπώς φαίνεται τους κανόνες δεοντολογίας. Επί περίπου έξι μήνες τηλεφωνούσε σε όποιον γνώριζε πως έχει συνεργαστεί με τον αμερικανό ηθοποιό, επιχειρώντας να ενημερωθεί για τα καμώματά του.
Οι συνεντεύξεις επαναλήφθηκαν πολλάκις, αν και στο τελικό ρεπορτάζ μόνο μία πηγή θέλησε να μιλήσει επώνυμα. Από τις υπόλοιπες, μια βοηθός παραγωγής έκανε λόγο για επίμονες απόπειρες του ηθοποιού να σηκώσει τη φούστα της στη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «Going in Style», ενώ δύο άντρες μνημόνευσαν ένα πάρτι, στη διάρκεια του οποίου ο Φρίμαν επιθεωρούσε τις παρούσες πλησιάζοντας το πρόσωπό του στο δικό τους, χωρίς να βγάζει άχνα.
Το πιο πολυσυζητημένο κομμάτι του ρεπορτάζ, ωστόσο, είχε να κάνει με την ίδια την Κλόι Μελάς. Σύμφωνοι, οι δημοσιογράφοι που μεταδίδουν μια είδηση αποτελώντας μέρος της, είτε έχουν σοβαρούς λόγους να το κάνουν είτε ξεπερνούν κάμποσα όρια. Στην περίπτωσή της, πάντως, το έναυσμα για τις έρευνές της δόθηκε όταν ο Φρίμαν έκανε, σύμφωνα με τα λεγόμενά της, ανάρμοστα σχόλια εις βάρος της, σε μια συνέντευξη Τύπου για το «Going in Style», όπου παρόντες ήταν και οι συμπρωταγωνιστές του, Μάικλ Κέιν και Αλαν Αρκιν. Η Μελάς ήταν τότε έγκυος έξι μηνών και σε μια χαλαρή στιγμή ο Μάικλ Κέιν έκανε ένα μάλλον ανώδυνο σχόλιο για παλιότερη συνάντησή του με μια έγκυο. Ο Φρίμαν είπε κάτι του στυλ «φίλε, μακάρι να ήμουν εκεί», φράση που έκανε τη Μελάς να νιώσει άβολα. Το περιστατικό καταγράφηκε σε βίντεο, αντίθετα με τη συνέχειά του που, σύμφωνα με τη δημοσιογράφο, περιλάμβανε σχόλια προς το άτομό της, όπως «είσαι γινωμένη», αλλά και χειραψίες που ο Φρίμαν δεν έλεγε να διακόψει. Επιστρέφοντας στο γραφείο της, η Μελάς ενημέρωσε τους παραγωγούς της ταινίας, συνάντησε όμως πολλή γραφειοκρατία. Ολοκληρώνοντας την άδεια μητρότητας, ήξερε τι έπρεπε να κάνει.
Ο 80χρονος Φρίμαν δεν άφησε βέβαια το ρεπορτάζ ασχολίαστο. Ζήτησε συγγνώμη από οποιονδήποτε έκανε να αισθανθεί άβολα ή προσβεβλημένος, επισήμανε όμως και ότι είναι άδικο να εξισώνονται φρικτά περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης με άστοχα κομπλιμέντα ή αστεία. Από τη στιγμή δε που δόθηκε στη δημοσιότητα το βίντεο με το σχόλιό του σε εκείνη τη συνέντευξη Τύπου, τα πυρά, τουλάχιστον των social media, στράφηκαν στη Μελάς. Οι περισσότεροι παρατήρησαν ότι ο Φρίμαν δεν απευθυνόταν σε εκείνη, ενώ άλλοι θυμήθηκαν δικές της, σεξουαλικής φύσης αναφορές στην εμφάνιση διασήμων. Μέχρι και hashtag για την απόλυσή της δημιουργήθηκε, ενώ αρκετοί τόνισαν τους κινδύνους που προκύπτουν για τα πραγματικά θύματα σεξουαλικής κακοποίησης. Αλίμονο αν μια τέτοια υπόθεση κρίνεται από το Twitter, να όμως που στο κάδρο μπήκε και ο δικηγόρος του Φρίμαν, ζητώντας από το CNN να ανακαλέσει τις φαντασιόπληκτες καταγραφές της δημοσιογράφου. Το κανάλι την υπερασπίστηκε. Στο μεταξύ, μία από τις πηγές της Μελάς άρχιζε να μιλάει για παραποίηση των λεγομένων της, ενώ στη δημοσιότητα έβγαιναν κι άλλες χοντράδες του Φρίμαν. Η υπόθεση, τραβηγμένη ή βάσιμη, ελαφριά ή σοβαρή, φαίνεται πως έχει μέλλον ακόμα.