Όλοι οι αναβάτες γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα ελαστικά μιας μοτοσικλέτας έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ασφαλή οδική συμπεριφορά της.
Ιδιαιτέρως, το καλοκαίρι τα ελαστικά των μοτοσικλετών περνούν σκληρές δοκιμασίες όπου λόγων των υψηλών θερμοκρασιών καταπονούνται ακόμη περισσότερο και φθείρονται γρηγορότερα.
Ένας ολιγόλεπτος έλεγχος σε ένα βουλκανιζατέρ μπορεί να μας βγάλει από δυσάρεστες καταστάσεις. Οι παρακάτω συμβουλές απευθύνονται σε νέους αναβάτες αλλά και σε όσους θέλουν να φρεσκάρουν την μνήμη τους γύρω από την ασφάλεια των ελαστικών.
1. Τα ελαστικά στις μοτοσικλέτες καλό είναι να αλλάζονται το φθινόπωρο και μετά την ταλαιπωρία του καλοκαιριού. Εκτός και αν είναι ήδη φθαρμένα οπότε ο αναβάτης πρέπει να τα αλλάξει εγκαίρως πριν τις καλοκαιρινές διακοπές και σίγουρα πριν από ένα μεγάλο ταξίδι.
2. Πρέπει να τσεκάρουμε την πίεση τους αρκετά συχνά και απαραίτητα μια φορά την εβδομάδα. . Προτιμάτε να τσεκάρετε την πίεση των ελαστικών όταν αυτά είναι κρύα. Η πίεση των ελαστικών επηρεάζει άμεσα τις επιδόσεις και την φθορά των ελαστικών σας.
3. Πολλές μοτοσικλέτες μένουν ακινητοποιημένες για μεγάλο χρονικό διάστημα κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Στην περίπτωση αυτή πρέπει να φροντίσουμε ώστε τα ελαστικά να μην πατούν στο έδαφος και γι αυτό υπάρχουν και κάποια ειδικά σταντ που κρατούν την μοτοσικλέτα στον αέρα.
4. Προσοχή στα ελαστικά των νοικιάρικων μοτοσικλετών. Δυστυχώς, σε πολλές από τις μοτοσικλέτες που μας ενοικιάζουν στα νησιά μας δεν έχει τηρηθεί με θρησκευτική ευλάβεια το βιβλίο συντήρησης. Οπότε, καλό είναι να απαιτήστε να σας δώσουν μια μοτοσικλέτα που σίγουρα δεν θα έχει φθαρμένα ελαστικά ενώ μην ξεχάσετε και εσείς να ελέγξετε την πίεση αυτών.
5. Η πίεση των ελαστικών πρέπει να συμβαδίζει με αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής
6. Στο ταξίδι, τόσο στις μικρές όσο και τις μεγάλες μοτοσικλέτες, που τις φορτώνουμε με επιπλέον βαλίτσες ή και ένα δεύτερο αναβάτη, θα πρέπει να προσθέτουμε λίγο παραπάνω πίεση στα ελαστικά, ώστε να ανταπεξέλθουν στο επιπλέον βάρος.
7. Ελέγχετε τα ελαστικά σας όσον αφορά την επάρκεια του βάθους πέλματος. Όταν η φθορά του ελαστικού έχει φτάσει στους δείκτες φθοράς (0,8 χιλιοστά) ή παρακάτω, ή ακόμη χειρότερα έχουν αποκαλυφθεί τα λινά ή οι ίνες του, τότε πρέπει να γνωρίζετε ότι ελαστικό έχει φθαρεί σε επικίνδυνο βαθμό και πρέπει να αντικατασταθεί αμέσως.