Στην υψηλή τεχνολογία στρέφονται όλο και περισσότερες μεγάλες διεθνείς εταιρείες, από αλυσίδες ένδυσης μέχρι σουπερμάρκετ, για να αυξήσουν τις πωλήσεις και να σταματήσουν την επέλαση της Amazon η οποία έχει αρχίσει να κάνει τώρα είσοδο και στα τρόφιμα.
Η μητρική της Google, η Alphabet, έκλεισε συμφωνία με τα μεγαλύτερα σουπερμάρκετ στη Γαλλία, τα Carrefour, για να πωλούνται προϊόντα διαδικτυακά. Πρόκειται ουσιαστικά για κίνηση επέκτασης και για τις δύο εταιρείες μετά την εξαγορά των σουπερμάρκετ Whole Foods από την Amazon και τη δυνατότητα που δίνει η αμερικανική εταιρεία σε πελάτες της που πληρώνουν συνδρομή να έχουν εκπτώσεις και να παραλαμβάνουν σπίτι τους τρόφιμα.
Την ίδια στιγμή η Microsoft εργάζεται πάνω σε τεχνολογία που θα καταργήσει τα ταμεία και τις ουρές στα καταστήματα για να ανταγωνιστεί κι αυτή την Amazon, σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters. Το σύστημα αυτό θα καταγράφει τι τοποθετούν οι πελάτες στα καλάθια τους και ήδη βρίσκεται σε συνομιλίες με την αλυσίδα Walmart για πιθανή αξιοποίησή του.
Η Inditex, η μητρική της εταιρείας ένδυσης Zara, υιοθετεί από την πλευρά της νέες τεχνολογίες στα καταστήματά της για να κάνει τους πελάτες τους να προτιμούν εκτός από τις αγορές με φυσική παρουσία στα καταστήματα και τις ηλεκτρονικές αγορές.
Οπως όλα δείχνουν η μεγάλη επέκταση των πολυεθνικών και των μεγάλων αλυσίδων στο Διαδίκτυο αναμένεται να συνεχιστεί με γοργούς ρυθμούς αλλάζοντας σε βάθος χρόνου το τοπίο στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές κάνουν τις αγορές τους, αλλά και τους κλάδους στους οποίους δραστηριοποιούνται οι εταιρείες. Μέχρι πριν λίγα χρόνια, για παράδειγμα, θα φαινόταν παράξενο να μπαίνουν στην αγορά τροφίμων εταιρείες της υψηλής τεχνολογίας.
Η Carrefour ανακοίνωσε στις αρχές της εβδομάδας ότι από το επόμενο έτος πελάτες της θα μπορούν να αγοράζουν τρόφιμα μέσω των νέων ιστοσελίδων αγορών που φτιάχνει η Google στη Γαλλία. Επίσης οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν αγορές από συσκευές που λειτουργούν με λογισμικό της Google όπως είναι έξυπνα ηχεία που πωλεί η εταιρεία.
Η συνεργασία Google με Carrefour γίνεται καθώς οι μεγάλες αγορές τροφίμων όπως αυτή της Γαλλίας γίνονται όλο και πιο ανταγωνιστικές. Σουπερμάρκετ και εταιρείες λιανικών πωλήσεων σε συνεργασία με τεχνολογικές εταιρείες κάνουν κούρσα για να κερδίσουν όλο περισσότερους διαδικτυακούς πελάτες. Οι εταιρείες αυτές θέλουν επίσης να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο που θεωρούν ότι αποτελεί για αυτές η μεγάλη επέκταση στα τρόφιμα της Amazon, η οποία είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικών πωλήσεων στον κόσμο.
Τώρα μπαίνει στο παιχνίδι και η Google η οποία εκτός από την Carrefour θέλει να κλείσει συνεργασία και με την αμερικανική αλυσίδα πολυκαταστημάτων Walmart, όπως σημειώνει το Reuters. Η Google ελπίζει ότι με τη χρήση υπηρεσιών όπως το Google Assistant οι εταιρείες λιανικής θα μπορούν να κάνουν περισσότερες πωλήσεις μέσω κινητών τηλεφώνων και άλλων φορητών συσκευών.
Την ίδια στιγμή η Zara συνεχίζει τις επενδύσεις στην τεχνολογία. Σε επιλεγμένα καταστήματα σε όλο τον κόσμο οι καταναλωτές θα μπορούν να ζουν την εμπειρία και της εικονικής πραγματικότητας μέσω της χρήσης ολογραμμάτων που θα παρουσιάζουν ρούχα. Σε κατάστημα στη Βρετανία επίσης ειδικά ρομπότ θα παραδίδουν διαδικτυακές παραγγελίες σε πελάτες, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg. Οι μεγάλες τεχνολογικές εξελίξεις στο εμπόριο φαίνεται ότι είναι ακόμη στην αρχή.