Η Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων, όπως έχει καθιερωθεί η 20ή Ιουνίου από τον ΟΗΕ, έδωσε το έναυσμα για να παρουσιάσει ηΒουλή των Ελλήνωνμια έκθεση φωτογραφίας με πορτρέτα προσφύγων του Ελβετού φωτογράφου Mark Henley.
Η έκθεση, με τίτλο «Aντιμετωπίζοντας την προκατάληψη», θα φιλοξενηθεί την ημέρα αυτή, δηλαδή την Τετάρτη, στον προ του Περιστυλίου χώρο του Μεγάρου της Βουλής. Συνδιοργανωτές της έκθεσης είναι το υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η Πρεσβεία της Ελβετίας στην Ελλάδα και το Ιδρυμα Fluxum/Flux Laboratory.
Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν στις δώδεκα και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου και τον Επιτετραμμένο a.i. της Ελβετίας Mike Ammann.
Στόχος αυτής της καλλιτεχνικής δράσης είναι να διαδώσει την ελπίδα πως οι πρόσφυγες, οι κυνηγημένοι από την πατρίδα τους, μπορούν να βρεθούν στο κέντρο της πολιτικής πραγματικότητας μιας χώρας που τους υποδέχεται και τους αγκαλιάζει.
Μια πρώτη μορφή της έκθεσης «Aντιμετωπίζοντας την Προκατάληψη» παρουσιάστηκε από το ίδρυμα Fluxum/Flux Laboratory στη Ζυρίχη το 2017. Στη συνέχεια, το έργο του Mark Henley εκτέθηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Φόρουμ για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (FIFDH) το 2018. Τα πορτρέτα του καλλιτέχνη θα παρουσιαστούν και σε σειρά εκδηλώσεων ανά τον κόσμο.
Το 2016, με τη συνεργασία και την υποστήριξη του ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, το ίδρυμα Fluxum/Flux Laboratory δημιούργησε μια δράση, θεωρούμενη ως πολιτιστικό σύμβολο, καλωσορίζοντας 100 άτομα, οικογένειες προσφύγων και μεταναστών, από το Σχιστό και τον Ελαιώνα στην Ακρόπολη της Αθήνας. Κατά τη διάρκεια της περιήγησης στον Παρθενώνα και στο Μουσείο της Ακρόπολης, τα παιδιά και οι γονείς ανακάλυψαν μαζί ένα μέρος της ελληνικής ιστορίας, την ιστορία της χώρας υποδοχής τους. Αυτή η συμβολική ενέργεια έχει γίνει από τότε παράδοση.
Πριν από την έκθεση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, κατά τη διάρκεια μιας ημέρας, 40 νέοι πρόσφυγες παρακολούθησαν τεχνικές φωτογράφισης πορτρέτων σε ένα εργαστήρι φωτογραφίας με επικεφαλής τον Mark Henley. Τα έργα τους θα παρουσιαστούν από τις 20 έως τις 27 Ιουνίου, παράλληλα με τα δικά του πορτρέτα, σε αθηναϊκό χώρο.