Με πορεία οκτώ ετών στην αγορά, τo πρώτο Α1 που παρουσιάστηκε το 2010, προκάλεσε αίσθηση κυρίως με τα πολυτελή στοιχεία που έφερε ένα μοντέλο της μικρής κατηγορίας.
Σήμερα, παρουσιάζεται η νέα γενιά, η οποία αναμένεται να λανσαριστεί το 2019. Το νέο μοντέλο φέρει νέο σχεδιαστικό ντιζάιν, κορυφαία υλικά και φυσικά εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού με hi-tech Infotainment, παραμένοντας μόνιμα συνδεδεμένο με τον ψηφιακό κόσμο. Όπως αναφέρει και η εταιρεία, οι σχεδιαστικές επιρροές είναι τόσο τόσο από το Audi Ur-quattro όσο και από το Sport quattro.
Σε διαστάσεις, είναι πιο μακρύ από τον προκάτοχό του (+56 χιλ., στα 4,03 μ.) ενώ διατηρεί ίδιο το πλάτος (1,74 μ.), με ύψος μόλις 1,43 μ.
Στο εσωτερικό, υπάρχει, μεταξύ άλλων, ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, τα χειριστήρια και η προαιρετική οθόνη αφής MMI ενώ υπάρχει πολύ μεγάλος βαθμός ευελιξίας και δυνατότητα συνδυασμού εκδόσεων. Διαθέτει στάνταρ τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης με διαγώνιο 10,25 ίντσες και με πολύ-λειτουργικό τιμόνι. Το προαιρετικό Audi virtual cockpit παρέχει πολλές και ολοκληρωμένες πληροφορίες όπως κινούμενους χάρτες πλοήγησης και γραφικά για μερικά συστήματα υποβοήθησης, στο άμεσο οπτικό πεδίου του οδηγού.
Επίσης, είναι πιο άνετο από τον προκάτοχο του, παρά την σπορ γραμμή, που παραμένει ένα στοιχείο που δεσπόζει στο αμάξωμα του – όπως αυτή της οροφής. Οι ενήλικες στα πίσω καθίσματα εξακολουθούν έχει ακόμη πιο πολύ χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους.
Στον τομέα της συνδεσιμότητας, προσφέρει συνδέσει για Apple CarPlay και Android Auto στο ΜΜΙ που έχει προγραμματιστεί ειδικά για αυτά.
Στα συστήματα υποβοήθησης έχει όλο το πακέτο που προστατεύουν τον οδηγό από πιθανούς κινδύνους και τον διευκολύνουν να παραμένει στη λωρίδα του ή να παρκάρει.
Το νέο Α1 θα είναι διαθέσιμο με δυνατούς και οικονομικούς κινητήρες βενζίνης TFSI, με ιπποδυνάμεις που κυμαίνονται από 95 έως 200 ίππους. Η υπερτροφοδότηση (turbo), ο άμεσος ψεκασμός και το φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων είναι στάνταρ. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι είτε μηχανικό είτε το αυτόματο διπλού συμπλέκτη S tronic, των 7 ή 6 σχέσεων.