Η μη κυβερνητική οργάνωση SOS Méditerranée κατήγγειλε την Τρίτη τη χρήση από την ιταλική εταιρεία ενδυμάτων Benetton, για διαφημιστικούς σκοπούς, φωτογραφίας που δείχνει μετανάστες οι οποίοι διασώθηκαν από το πλοίο Aquarius, ντυμένους με σωσίβια γιλέκα.
«Η SOS Méditerranée διαχωρίζει πλήρως τη θέση της από αυτή τη διαφημιστική εκστρατεία με τη φωτογραφία, η οποία τραβήχτηκε ενώ οι ομάδες μας διέσωζαν ανθρώπους που κινδύνευαν στη θάλασσα, κατά τη διάρκεια επιχείρησης στις 9 Ιουνίου», ανέφερε μέσω του Twitter η οργάνωση.
Η φωτογραφία εικονίζει μετανάστες μέσα σε βάρκα οι οποίοι φορούν κόκκινα σωσίβια και στο κάτω μέρος της αναγράφεται η φράση «United colors of Benetton».
«Η αξιοπρέπεια των επιζώντων»
«Η αξιοπρέπεια των επιζώντων θα πρέπει να γίνεται σεβαστή υπό όλες τις συνθήκες. Η ανθρώπινη τραγωδία που εκτυλίσσεται στη Μεσόγειο δεν θα πρέπει ποτέ να χρησιμοποιείται για εμπορικούς σκοπούς», συνέχισε η οργάνωση, καταδικάζοντας «την ατομική πρωτοβουλία του φωτογράφου», ο οποίος έδωσε στην εταιρεία τη φωτογραφία.
«Η SOS Méditerranée δεν συγκατατίθεται ποτέ στη χρήση των φωτογραφιών της για εμπορικούς σκοπούς», διευκρινίζει η Μη Κυβερνητική Οργάνωση.
Η Benetton, η οποία πέρσι έκλεισε τη χρονιά καταγράφοντας τις μεγαλύτερες απώλειες στην ιστορία της (180 εκατομμύρια ευρώ), συνηθίζει να προκαλεί με τις διαφημίσεις της.
Τη δεκαετία του ’90 οι φωτογραφίες του Ολιβιέρο Τοσκάνι που εικόνιζαν ετοιμοθάνατο ασθενή με AIDS, μαύρη γυναίκα να θηλάζει λευκό μωρό ή καλόγρια ν’ αγκαλιάζει νεαρό ιερέα, σόκαραν την κοινή γνώμη.
Το 2011 η εταιρεία διαφημίστηκε με σειρά φωτομοντάζ που έδειχναν τους ισχυρούς του κόσμου να φιλιούνται στο στόμα, όπως τον πάπα να φιλάει ιμάμη.