Εκρηξη κερδοσκοπίας στην εγχώρια αγορά υγρών καυσίμων με τη βενζίνη να έχει ξεπεράσει ακόμη και τα 2 ευρώ το λίτρο. Παρά την αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών του αργού από τα υψηλότερα επίπεδα της 23ης Μαΐου 79,80 δολάρια το βαρέλι στα 74,73 δολάρια, εντούτοις οι τιμές στην ελληνική επικράτεια ακολουθούν με χαμηλές ταχύτητες την πτώση του μαύρου χρυσού. Είναι χαρακτηριστικό, όπως προκύπτει από το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων και τις τιμοληψίες της 26ης Ιουνίου, ότι η απλή αμόλυβδη όχι μόνο έφτασε αλλά έσπασε και τον πήχη των 2 ευρώ το λίτρο. Στους Φούρνους της Ικαρίας πωλείται προς 2,021 ευρώ το λίτρο, ενώ στον Αγιο Κήρυκο είναι ακριβώς στο όριο των 2 ευρώ το λίτρο. Την ίδια στιγμή η μέση τιμή του Νομού Σάμου αποτυπώνεται στα 1,815 ευρώ.
Στην Πάτμο η αμόλυβδη αγγίζει τα 2 ευρώ το λίτρο και πωλείται ακόμη και προς 1,997 ευρώ, όταν η μέση τιμή στα Δωδεκάνησα καταγράφεται στα 1,774 ευρώ το λίτρο.
Εκτός από τους Νομούς Σάμου και Δωδεκανήσου και οι κάτοικοι και παραθεριστές των Κυκλάδων αντικρίζουν την αμόλυβδη με τα κιάλια… Οι τιμές της είναι κυριολεκτικά μία ανάσα πριν από το φράγμα των 2 ευρώ το λίτρο. Συγκεκριμένα, στη Φολέγανδρο πωλείται ακόμη και προς 1,995 ευρώ το λίτρο. Στην Αμοργό και την Ανάφη είναι σκαρφαλωμένη στα 1,99 ευρώ. Στην Ανδρο και για την ακρίβεια στο Γαύριο, το Παρατηρητήριο δείχνει την τιμή στα 1,989 ευρώ, στη Μήλο στα 1,985, στη Σχοινούσα στα 1,98 ευρώ το λίτρο και τη Σαντορίνη στα 1,971 ευρώ. Να σημειωθεί ότι οι τιμές αυτές είναι οι ανώτατες στα συγκεκριμένα νησιά, αλλά και οι χαμηλότερες δεν απέχουν από τις υψηλότερες, παρά μόνο κατά 1,5 με 2 λεπτά το λίτρο. Η μέση τιμή της αμόλυβδης στις Κυκλάδες είναι στα επίπεδα των 1,882 ευρώ το λίτρο, σύμφωνα με τις τελευταίες τιμοληψίες, όταν η μέση πανελλαδική καταγράφεται στα 1,632 ευρώ το λίτρο. Στις αρχές του μήνα η αντίστοιχη τιμή ήταν στα 1,654 ευρώ το λίτρο. Υποχώρησε δηλαδή κατά περίπου 2,2 λεπτά.
Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου των πετρελαιοειδών, οι προαναφερόμενες υψηλές τιμές στα νησιά, οι οποίες παραμένουν στα ύψη αυτά παρά την υποχώρηση του Μπρεντ, αποδίδονται στις παραδοσιακές κερδοσκοπικές πρακτικές λόγω καλοκαιριού καθώς και στις στρεβλώσεις που διατηρούνται στην ελληνική αγορά καυσίμων. Πρατηριούχοι επιδιώκουν να αντλήσουν κέρδη λόγω της αυξημένης ζήτησης βενζίνης που προέρχεται από τη μεγάλη τουριστική κίνηση. Οι ίδιοι, επειδή το προηγούμενο χρονικό διάστημα κάνουν μειωμένες πωλήσεις, προσπαθούν να καλύψουν δαπάνες αλλά και να ανακτήσουν κέρδη στο διάστημα της θερινής σεζόν. Επιπλέον, στα νησιά ο αριθμός των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών είναι μικρός με αποτέλεσμα να μη λειτουργεί ορθά και πλήρως ο ανταγωνισμός.
Το υψηλό κόστος των μεταφορικών είναι επίσης άλλος ένας παράγοντας που στέλνει τις τιμές των καυσίμων στα δυσθεώρητα επίπεδα. Συνολικά και ως προς το θέμα της λειτουργίας της αγοράς των πετρελαιοειδών, οι καταναλωτές αγοράζουν ακριβά τα καύσιμα και λόγω της τεράστιας φορολογικής επιβάρυνσης. Οι μεγάλες αυξήσεις του ειδικού φόρου κατανάλωσης και του ΦΠΑ έχουν στείλει την Ελλάδα στις ακριβότερες χώρες της ΕΕ ως προς τα καύσιμα.