Μπάρτοκ, Κόνταλι: Κοντσέρτα για ορχήστρα, Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας του Βερολίνου, Γιάκουμπ Χρούσα, Pentatone, Sacd
Ο Γιάκουμπ Χρούσα αναλαμβάνει επικεφαλής μιας από τις πιο σημαντικές ορχήστρες της Ευρώπης, της Τσεχικής Φιλαρμονικής, μετά τον θάνατο του δασκάλου του Γίρι Μπελοχλάβεκ. Οχι άδικα: πρόκειται για έναν από τους πλέον χαρισματικούς μουσικούς της νέας γενιάς, όπως αποδεικνύουν και αυτές οι εξαιρετικές ηχογραφήσεις του στα Κοντσέρτα για ορχήστρα του Μπάρτοκ και του Κόνταλι με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας του Βερολίνου. Το να αναμετρηθεί κανείς με αυτά τα έργα, ιδίως του Μπάρτοκ, δεν είναι απλή υπόθεση. Ακόμα λιγότερο απλή είναι το να δώσει αναγνώσεις που αναμφίβολα συγκαταλέγονται ανάμεσα στις πιο βαθιές και οξυδερκείς μουσικά της εποχής μας. Η ηχογράφηση αλλά και η δυνατότητα αναπαραγωγής σε Sacd μεγιστοποιούν το εμπειρικό αποτέλεσμα.
Stenhammar: Δεύτερη Συμφωνία, συμφωνικά έργα, Κρίστιαν Λίντμπεργκ, Συμφωνική Ορχήστρα της Αμβέρσας, Bis, Sacd
Ο Stenhammar δεν είναι συνθέτης επαρκώς γνωστός στο κοινό έξω από τη Σκανδιναβία, στην οποία, στις αρχές της δεκαετίας του ’30 η Δεύτερη Συμφωνία του θεωρήθηκε ως ένα είδος μανιφέστου της νέας μουσικής παρά το γεγονός ότι αγνοεί τις εξελίξεις που είχε επιφέρει η Δεύτερη Σχολή της Βιέννης. Φίλος του Σιμπέλιους, αφιέρωσαν ο ένας στον άλλο σημαντικά έργα –ο Σιμπέλιους την προτελευταία συμφωνία του, την Εκτη. Ευτυχώς, τα τελευταία χρόνια, το έργο του Stenhammar αρχίζει να βρίσκει όλο και περισσότερο τη θέση που του αξίζει στο διεθνές μουσικό προσκήνιο, τόσο ως συμφωνιστής όσο και ως συνθέτης μουσικής δωματίου: ο κύκλος των κουαρτέτων του αποτελεί κορυφαία έκφραση του απαιτητικού αυτού είδους. Ενα μεγάλο προνόμιο της μουσικής του είναι ότι σε σχέση με την πολυπλοκότητα και το βάθος της είναι γραμμένη με τρόπο αιφνιδιαστικά προσιτό στο μέσο ακροατή. Και αυτή η ηχογράφηση της Δεύτερης Συμφωνίας είναι από την αρχή μέχρι το τέλος ό,τι καλύτερο έχει υπάρξει μέχρι σήμερα.