Στα χρόνια του Μεσοπολέμου τα γάντια τα φορούσαν στην Ευρώπη για να κρατήσουν αποστάσεις από τους ανεπιθύμητους άλλους, είχε επισημάνει ο Βάλτερ Μπένγιαμιν σε ένα από τα κείμενά του για τη νεωτερικότητα.
Σήμερα μπορούμε να συναισθανθούμε τα ανάλογα παραδείγματα διαχωρισμού και κοινωνικής αποστασιοποίησης διαβάζοντας τα κείμενα πάνω στα ρούχα. Αλλοτε απλά συνθήματα έξυπνης γραφιστικής. Αλλοτε περίτεχνες συνθέσεις καλλιτεχνικών συνεργασιών που εμφανίζονται όχι μόνο σε T-shirt αλλά και σε παντελόνια, πουκάμισα, σακάκια.
Η Μελάνια Τραμπ όταν επισκέφθηκε τον καταυλισμό των παιδιών που είναι χωρισμένα από την οικογένειά τους στα σύνορα των ΗΠΑ με το Μεξικό δεν φόρεσε απλά ένα ταπεινό μιλιτέρ ύφους τζάκετ των 39 δολαρίων από τον κολοσσό των σχετικά φτηνών ρούχων του ισπανικού ομίλου Inditex στον οποίο ανήκει και η εμπορική επωνυμία Zara. Δεν είναι αθώες οι επιλογές μιας γυναίκας που ο ρόλος της λειτουργεί ως πρότυπο. Εστω και αν δεν δικαιούται να ομιλεί πολιτικά η Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ, ως ρόλος αναπτύσσει επικοινωνιακή σχέση με τον κόσμο. Εντός και εκτός της χώρας της. Αυτό άλλωστε επιδιώκει και η παράδοση των αμερικανικών μίντια που καταγράφει κάθε επίσημη εμφάνιση της συζύγου του προέδρου της Αμερικής. Ακόμα λοιπόν και αν η Μελάνια Τραμπ φόρεσε ένα σπορ τζάκετ, από αυτά που θεωρούνται κομμάτια της εφηβικής street style γκαρνταρόμπας, πρόθεσή της ήταν να δηλώσει σιωπηλά κάτι από αυτά που έχει στο μυαλό της.
Η φράση στην πλάτη του τζάκετ «I don’t care, Do you?» (Εμένα δεν με νοιάζει, εσένα;) εξελίχθηκε στον σημειολογικό γρίφο της εβδομάδας. Αμέσως στήθηκε μηχανισμός ανταπάντησης με ανάλογο τζάκετ που αλλάζει το σύνθημα στο «Και όμως νοιάζομαι» για να συγκεντρώσει χρήματα για εκείνους που πένονται.
Στο μεταξύ, το πνεύμα της μόδας –το οποίο η Μελάνια δείχνει ότι παρακολουθεί για να μένει ενημερωμένη –μοιράζεται μαζί της τη δυναμική της συνθηματολογίας και την ανάδειξη του σώματος σε… τοίχο διαμαρτυρίας. Η τελευταία σοδειά επικεντρώνεται στα ρούχα των ανδρικών συλλογών στο Παρίσι και το Μιλάνο όπου οι πιο σύγχρονοι σχεδιαστές επετέθησαν ράβοντας, κεντώντας ή ζωγραφίζοντας φράσεις και λέξεις που δηλώνουν τον επίκαιρο χαρακτήρα μιας διαμάχης. Γύρω από ταυτότητες και ηλικίες, απόψεις και στάσεις ζωής. Ετσι η ανταπάντηση στο Zara τζάκετ της Μελάνια είναι η πρώτη ανδρική συλλογή για τον Louis Vuitton του αμερικανού –καταγωγής από την Γκάνα –πολυπράγμονα (σχεδιαστής, αρχιτέκτονας, DJ) Βίρτζιλ Αμπλο. Η σημασία των οπτικών μεταφορών που χρησιμοποίησε πάνω στα εξαιρετικής ποιότητας και κατασκευής ανδρικά ρούχα (για τα οποία χειροκροτήθηκε θερμά) διέλυσαν στο ουράνιο τόξο του LV τα υπόγεια ρεύματα της Πρώτης Κυρίας: όλα τα χρώματα, όλες οι εθνικότητες, οι ταυτότητες και οι γενιές είναι ευπρόσδεκτες στον πλανήτη της μόδας. Εως και του Louis Vuitton.