Εβαλε το λιθαράκι του στον τρόπο με τον οποίο γίνονται σήμερα οι ηλεκτρονικές αγορές αφού ήταν ένας από τους συνιδρυτές της PayPal. Δημιούργησε τη SpaceX με στόχο να κατακτήσει το Διάστημα. Ταυτόχρονα, βρίσκεται πίσω από την Tesla, η οποία επιδιώκει να γίνει ένας από τους ισχυρότερους παίκτες στην αγορά κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων. Ο 47χρονος Ιλον Μασκ έχει βάλει στοίχημα με τον εαυτό του, αφού κατά δήλωση του ιδίου επιθυμεί οι δραστηριότητές του να είναι χρήσιμες για όλους τους καταναλωτές και για το περιβάλλον.
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που ο δισεκατομμυριούχος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tesla καλείται σήμερα να αντιμετωπίσει είναι τα προβλήματα παραγωγής και να ρίξει στην αγορά νέα μοντέλα, περιλαμβανομένου και φορτηγού που θα κινείται με ηλεκτρική ενέργεια.
«Κάναμε πολλά λάθη. Γι’ αυτό είμαστε εδώ», είπε ο ίδιος, αναφερόμενος στις πολύ συχνές επισκέψεις του στο εργοστάσιο στην Καλιφόρνια, σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «Wall Street Journal». Εκείνο που τον ενδιαφέρει άμεσα αυτό το διάστημα είναι να πιάσει η Tesla τον στόχο της παραγωγής 5.000 μοντέλων Model 3 σε διάστημα μιας εβδομάδας. Ηδη η εταιρεία έχει χάσει δύο προθεσμίες για να πιάσει τον στόχο, προκαλώντας ανησυχία στους επενδυτές της.
Το έργο του δεν είναι εύκολο και οι ευθύνες είναι πολύ μεγάλες. Την Tesla την έχουν στηρίξει με τα χρήματά τους πολλοί μικροί και μεγάλοι επενδυτές, με αποτέλεσμα σήμερα η χρηματιστηριακή αξία της να φτάνει ούτε λίγο ούτε πολύ τα 58 δισ. δολάρια, πλησιάζοντας αυτήν της General Motors. Κάποιοι από τους επενδυτές τώρα έχουν αρχίσει να κάνουν δεύτερες σκέψεις για το εάν ο Μασκ είναι ο καλύτερος επικεφαλής για να εφαρμόσει όσα έχει υποσχεθεί. Μιλώντας στη «Wall Street Journal» ο Τζέιμς Αντερσον, ο οποίος επιβλέπει τις επενδύσεις της εταιρείας Baillie Gifford στην Tesla, προειδοποίησε εμμέσως πλην σαφώς ότι εξακολουθεί να υποστηρίζει τον Μασκ αλλά η υποστήριξη αυτή δεν θα είναι απαραίτητα κάτι μόνιμο. Η Baillie Gifford είναι ο τρίτος μεγαλύτερος θεσμικός επενδυτής που συμμετέχει στην Tesla, αφού κατέχει 13 εκατ. μετοχές. Η Tesla απασχολεί σχεδόν 40.000 εργαζομένους.
Σήμερα, έχει βρεθεί έξι μήνες εκτός προγράμματος για την παραγωγή του Model 3. Οταν ανακοινώθηκε το μοντέλο οι παραγγελίες έφτασαν τις 180.000 μέσα σε 24 ώρες. Η εταιρεία όμως δεν ήταν έτοιμη για τόσο μεγάλη παραγωγή. Τον Μάιο του 2016 ο ίδιος είχε ανακοινώσει ότι μέχρι τα τέλη του 2017 θα έχει κατασκευάσει 200.000 οχήματα. Ομως δεν κατάφερε να κατασκευάσει πάνω από 2.700 καθώς δεν ήταν έτοιμο το εργοστάσιο για τέτοια παραγωγή, όπως αναφέρει η αμερικανική εφημερίδα. Ο Μασκ πάντως είναι σίγουρος ότι θα τα καταφέρει. Η προσπάθειά του για επιτυχία της Tesla άλλωστε δεν φαντάζει τόσο δύσκολη, αν αναλογιστεί κανείς τα άλλα σχέδιά του στα οποία περιλαμβάνονται και τα ταξίδια στον πλανήτη Αρη.