Οταν δεν ξυπνά μέσα σε κάποιο γυάλινο κτίριο του Μανχάταν, ζει σε ένα διαμέρισμα εξοπλισμένο και διακοσμημένο από την Blueground στην Αθήνα ακροβατώντας επιτυχώς ανάμεσα στο στάτους του ψηφιακού νομάδα και του business traveler. Κι όμως θεωρείται ο κορυφαίος έλληνας startupper. Ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, ο ιδρυτής της μεγαλύτερης ελληνικής νεοφυούς επιχείρησης στον τομέα της παροχής φιλοξενίας, έχει επιλέξει έναν τρόπο ζωής ανάλογο με εκείνον που προσφέρει στους πελάτες του. «Οσο πιο μινιμαλιστής τόσο πιο αποδοτικός. Το να σου ανήκουν πράγματα δεν έχει πια την ίδια αξία». Αυτή την πεποίθηση εκφράζει ενώ πιάνει το νήμα της ιστορίας από την αρχή αποδεικνύοντας μέσα από το ίδιο του το λάιφσταϊλ πως ανήκει σε εκείνους που πιστεύουν αυτό που κάνουν.
Η ιδέα της Blueground γεννήθηκε όταν ο ίδιος αντιλήφθηκε ένα σημαντικό κενό στην κτηματομεσιτική αγορά τόσο στη χώρα μας όσο και σε άλλα κράτη κατά τη διάρκεια της πρότερης επαγγελματικής του εμπειρίας. «Διέμενα για μεσαία και μεγάλα χρονικά διαστήματα (1-12 μήνες κάθε φορά) σε περισσότερες από 10 πόλεις σε Ευρώπη, Αφρική και Ασία. Τότε ήταν που συνειδητοποίησα ότι η μόνη διαθέσιμη επιλογή για να μείνει ένας εταιρικός ταξιδιώτης σαν εμένα ήταν το ξενοδοχείο, το οποίο, αν και είναι εύκολα προσβάσιμο, είναι ακριβό και ο χώρος του δωματίου είναι περιορισμένος» εξηγεί στα «ΝΕΑ».
Προτού φτάσει να γυρίζει τον κόσμο αρχικά ως σύμβουλος επιχειρήσεων για την McKinsey & Company και εν συνεχεία για να επεκτείνει τη δική του startup στην Κωνσταντινούπολη, στο Ντουμπάι και στη Νέα Υόρκη, ο CEO της Blueground είχε ολοκληρώσει τις σπουδές του στα ναυτιλιακά στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά και ένα μεταπτυχιακό στις διοικητικές επιστήμες στην ΑΣΟΕ.
Για να μπορέσει να επενδύσει περισσότερα χρήματα στο όνειρό του εργάστηκε για ενάμιση χρόνο ως Associate Principal στην ομάδα στρατηγικής της Samsung με έδρα τη Νότια Κορέα.
Η κοσμοθεωρία του μοιάζει να συνοψίζεται στη λέξη «ευελιξία» και να απευθύνεται κυρίως στους «κινητούς ανθρώπους» όπως τους αποκαλεί, δηλαδή στα στελέχη πολυεθνικών εταιρειών και πρεσβειών.
Από τα λεγόμενά του προκύπτει πως η νεοφυής εταιρεία με την αλματώδη εξέλιξη που δημιουργεί καθημερινά νέες θέσεις εργασίας είναι καθαρά «υπόθεση φίλων».
Εξηγεί πως η σύλληψη άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά όταν αποφάσισε να μοιραστεί τις σκέψεις του για επιπλωμένα διαμερίσματα υψηλής ποιότητας και μεσοπρόθεσμης μίσθωσης με τον φίλο του Αλέξη Μαραγκό, κι έτσι ξεκίνησε το δικό τους success story. Σύντομα στη «στενή παρέα προστέθηκαν άλλα δυο ιδρυτικά μέλη. «Αυτή τη στιγμή η ομάδα της Βlueground απαρτίζεται από 130 άτομα, 90 από τα οποία εργάζονται στο γραφείο μας στην Αθήνα. Μέχρι το 2015 στην Ελλάδα ήμασταν μόλις 5!».
Αποδίδει την επιτυχία της Βlueground στο γρήγορο άνοιγμα της εταιρείας σε ξένες αγορές και στο καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο. «Εχουμε δρομολογήσει την επέκτασή μας σε Λος Αντζελες, Βοστώνη, Σικάγο και Ουάσιγκτον γιατί η Αμερική ως αγορά μάς ενδιαφέρει πολύ, καθώς είναι όλα πιο εύκολα για κάποιον που θέλει να κάνει μπίζνες. Θα ακολουθήσει μέσα στο 2019 το άνοιγμα και στις ευρωπαϊκές αγορές. Αλλά η βάση μας θα είναι στην Αθήνα, γιατί θέλουμε να ενισχύσουμε την ελληνική τεχνολογία» διασαφηνίζει.
Επαναλαμβάνει πως το επιχειρηματικό μοντέλο της Βlueground είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό του Airbnb. «Δεν απευθυνόμαστε στο ίδιο είδος πελατών. Οι δικοί μας πελάτες δεν είναι τουρίστες που έρχονται ακόμα και για τρεις μέρες. Πλατφόρμες όπως το Airbnb αποτελούν απλά marketplaces, δηλαδή εμφανίζουν τα ακίνητα στην ιστοσελίδα τους διευκολύνοντας τις όποιες κρατήσεις. Εμείς, στην Βlueground παρέχουμε ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών, που περιλαμβάνει υπηρεσίες διαχείρισης, διαμόρφωσης και προώθησης των ακινήτων. Και να τονίσουμε πως εμείς φορολογούμαστε κανονικά και πως έχουμε επενδύσει πολύ στην τεχνολογία και συγκεκριμένα στους προγραμματιστές για να παρέχουμε ακόμα περισσότερες πληροφορίες όχι μόνο για τα ακίνητα αλλά και για τη γειτονιά» καταλήγει.
Οσον αφορά στο πόσο έχει αλλάξει η αγορά του real estate τα τελευταία χρόνια, η απάντηση είναι αρκετά, όπως και κάθε άλλος κλάδος στην Ελλάδα λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών που αντιμετωπίζει η χώρα μας. Αξίζει να τονίσουμε τα εξής:
n Την έλλειψη υψηλής ποιότητας διαμερισμάτων λόγω της σημαντικής πτώσης της οικοδομικής δραστηριότητας
n Την αύξηση των αναξιόπιστων ενοίκων. Ολοι έχουμε ακούσει ιστορίες με ενοίκους που έφυγαν νωρίτερα με ενοίκια σε εκκρεμότητα ή αφήνοντας πίσω σημαντικές ζημιές. Για πολλούς ιδιοκτήτες αυτές οι ιστορίες αποτελούν καθημερινότητα.
H ελληνική startup που συστήνεται ως ο μεγαλύτερος ενοικιαστής μίσθωσης ακινήτων στην Αθήνα μοιάζει να δημιουργήθηκε για να αλλάξει την κουλτούρα διαχείρισης οικιστικών ακινήτων. Σε αυτό το μεταλλαγμένο τοπίο του ελληνικού real estate –ΕΝΦΙΑ, Airbnb, ξένοι επενδυτές –έκανε απόβαση ένας μινιμαλιστής ταξιδιώτης με χαρτοφυλάκιο εκατοντάδων διαμερισμάτων και με μότο την τάση της εποχής: «πλήρης συντήρηση του ακινήτου, ευέλικτες συμβάσεις με υψηλή απόδοση χωρίς μεσιτικές αμοιβές και με αξιόπιστους ενοίκους».