Ντεμπισί, Ραβέλ: Κουαρτέτα εγχόρδων, Jerusalem Quartet, Harmonia Mundi
Συνεχίζονται οι εκδόσεις για τα 100 χρόνια από τον θάνατο του Ντεμπισί. Η γαλλική Harmonia Mundi ζήτησε από μία σειρά από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της να ηχογραφήσουν έργα του με αφορμή την επέτειο που συμπίπτει και με εκείνη από τα εκατό χρόνια του τέλους του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, κύριο θέατρο του οποίου υπήρξε επί τέσσερα χρόνια η Ανατολική Γαλλία. Το αποτέλεσμα είναι ότι η δισκογραφία εμπλουτίζεται με συναρπαστικές ηχογραφήσεις όπως αυτή του Jerusalem Quartet, αναμφίβολα ενός από τα κορυφαία σχήματα του είδους του στην εποχή μας –για κάποιους ίσως και του κορυφαίου. Το Κουαρτέτο του Ντεμπισί έχει μακρά δισκογραφική ιστορία ηχογραφημένο από τα πιο σημαντικά κουαρτέτα του 20ού αιώνα. Ιστορία που ξεκινά από τον Μεσοπόλεμο, λίγο μετά τον θάνατο του συνθέτη με την αξεπέραστη ανάγνωση του “Κουαρτέτου Καλβέ”. Οπότε, κάθε νέα έκδοση έχει πίσω της πολύ βαρύ φορτίο σύγκρισης. Οι Jerusalem στέκουν απόλυτα επάξια σε αυτή τη μακρά σειρά, προσφέροντας αυτό ακριβώς που αναμένει κανείς από εκείνους: ανάλυση, δομή, ευαισθησία, όλα στον υπερθετικό βαθμό και σε πλήρη μεταξύ τους ισορροπία, με έναν εξαιρετικό ήχο, σε μία έκδοση πάρα πολύ φροντισμένη και ενδιαφέρουσα εξίσου και ως προς το τυπογραφικό αισθητικό της σκέλος. Μαζί το Κουαρτέτο του Ραβέλ, εξίσου σημαντικό έργο στο ρεπερτόριο του κουαρτέτου εγχόρδων, εξίσου καλά παιγμένο.
Μότσαρτ: Η μεγαλοψυχία του Τίτου, Yannick Nezet – Seguin, Ορχήστρα Δωματίου της Ευρώπης, Deutsche Grammophon, 2 CD
Ο Yannick Nezet – Seguin επιστρέφει για τέταρτη φορά στις όπερες του Μότσαρτ: μετά τις ζωντανές τρεις πρώτες ηχογραφήσεις του στις τρεις πιο κύριες εξ αυτών, ήρθε η σειρά της “Μεγαλοψυχίας του Τίτου”. Οπως πάντα μέχρι σήμερα, ο μαέστρος, γεμάτος ορμή, είναι σε θέση να τη μεταδώσει τόσο στην ορχήστρα του όσο και στο καστ των τραγουδιστών του, μεταξύ των οποίων και ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα αυτή τη στιγμή στον κόσμο. Συνεχίζει έτσι μία σειρά που ήρθε για να μείνει για πολλά χρόνια, η οποία όχι απλώς δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από καμία άλλη στη δισκογραφία, αλλά, αντιθέτως, έγινε αμέσως, και δικαίως, σημείο αναφοράς.