Τα τεράστια κύματα του Αιγαίου ήταν όλα αυτά τα χρόνια ο μεγάλος αντίπαλος (που πάντως νικούσαν) των ιστιοπλόων του ιστορικού Ράλι Αιγαίου που αισίως έφτασε στην 55η του έκδοση! Τα τελευταία χρόνια η οικονομική κρίση είναι αυτή που μοιάζει και είναι θεόρατη, πιο ψηλή και από κύματα που δημιουργούν άνεμοι των εννέα και δέκα μποφόρ!

Αυτή η κρίση είναι που λυγίζει αλλά δεν… σπάει το σκληρό σκαρί της παραδοσιακής αυτής διοργάνωσης με ηλικία άνω του μισού αιώνα. Χθες το απόγευμα, από τη συμβολική τοποθεσία του θωρηκτού «Αβέρωφ» (καθώς ήταν αυτό που απελευθέρωσε τα νησιά του Αιγαίου) στον φαληρικό όρμο, δόθηκε η έναρξη του 55ου Ράλι Αιγαίου, με τα σκάφη να ταξιδεύουν προς την Αμοργό, τον πρώτο σταθμό της διαδρομής. Οι νικητές του περσινού Ράλι Αιγαίου, οι ιδιαίτερα έμπειροι Περικλής Λιβάς και Νίκος Λάζος, έχουν πολλές συμμετοχές και διακρίσεις στη διοργάνωση με το σκάφος τους «Optimum 3», το οποίο όμως φέτος είναι παροπλισμένο και δεν θα «τρέξει»!Το γιατί, εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο Περικλής Λιβάς: «Το έχουμε βάλει προς πώληση. Δεν βγαίνουμε πια, με την κρίση να μας έχει τσακίσει τα τελευταία χρόνια. Οπως πήγαμε από τα σπίτια που μέναμε σε μικρότερα και μαζευτήκαμε γενικώς οι περισσότεροι Ελληνες, τώρα και με τον Νίκο ψάχνουμε ένα μικρότερο σκάφος, αλλά πρώτα θα πρέπει να πουλήσουμε το ιστορικό “Optimum 3”. Ξέρετε, φτάνεις σε ένα σημείο και λες, να κάνω το χόμπι μου, την ιστιοπλοΐα, και να τρέχω στις θάλασσες ή να επιλέξω να σπουδάσω τα παιδιά μου; Ουσιαστικά δεν έχεις καν δίλημμα, αναγκάζεσαι άμεσα να προσαρμοστείς» λέει την πικρή αλήθεια ο έμπειρος ιστιοπλόος, που όμως το μεράκι της θάλασσας δεν μπορεί να τον αφήσει εύκολα, όπως και τον Νίκο Λάζο, και όταν τους κάλεσαν στη Ρουμανία να δώσουν την τεχνογνωσία τους σε πληρώματα σε σκάφη, άρπαξαν την ευκαιρία από τα μαλλιά.

Πρότειναν στους Ρουμάνους να δηλώσουν συμμετοχή στο Ράλι Αιγαίου και αυτοί θα έπαιζαν τον ρόλο που ξέρουν καλά τόσα χρόνια, των συγκυβερνητών. Ετσι το έμπειρο δίδυμο θα συμμετάσχει με το ρουμανικό σκάφος «Africana», με ανάμεικτο πλήρωμα τόσο από Ελλάδα όσο και από Ρουμανία. «Ισως οι φίλοι από το εξωτερικό και ιδιαίτερα από τη Ρουμανία να είναι η λύση για το άμεσο μέλλον, καθώς από τις 86 συμμετοχές του 1986 έχουμε φτάσει τις 18 φέτος, με εξαιρετικούς έλληνες ιστιοπλόους να έχουν αναγκαστεί να πουλήσουν τα σκάφη τους! Ετσι ενδεχομένως να βλέπουμε ελληνικά πληρώματα και κυβερνήτες που είναι από τα καλύτερα να κουμαντάρουν σκάφη που θα έρχονται από το εξωτερικό, όσο και αν αυτό είναι δύσκολο λόγω της γεωγραφικής θέσης της χώρας μας» τόνισε ο πρόεδρος του διοργανωτή ΠΟΙΑΘ Γιάννης Μαραγκουδάκης που θα τιμήσει και δύο διαχρονικούς ιστιοπλόους, τον κυβερνήτη του «Κορμοράνου» και επίτιμο πρόεδρο του Ναυτικού Ομίλου Χανίων Κωνσταντίνο Μανιουδάκη, αντιναύαρχο εν αποστρατεία, ο οποίος στα 87 του χρόνια συνεχίζει να «τρέχει» ανελλιπώς στο Ράλι Αιγαίου, και φυσικά τον συνομήλικό του Στέλιο Μπόνα που έχει συμπληρώσει συμμετοχή τουλάχιστον στις 40 από τις 55 διοργανώσεις.

Επιστροφή

Σημαντική η φετινή επιστροφή ύστερα από δύο χρόνια του «Bullet – Encode» με κυβερνήτη τον ολυμπιονίκη (6ος μαζί με τον Τάσο Μπουντούρη και τον Γιώργο Σπυρίδη στα Σόλινγκ στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1984) Δημήτρη Δεληγιάννη, που ξεπέρασε έναν σοβαρό τραυματισμό, ο οποίος τον άφησε εκτός σκαφών για έναν ολόκληρο χρόνο!

Το 55o Ράλι Αιγαίου θα είναι, με τη στήριξη της HELMEPA, αφιερωμένο στην προστασία των θαλασσών με παράλληλες δράσεις στις ακτές για τον σκοπό αυτό.