H Ενωμένη Ευρώπη ήταν ένα μεγαλόπνοο σχέδιο που απέκτησε σάρκα και οστά. Ιδιαίτερα τη δεκαετία του 1990, όταν οι σχέσεις γειτνίασης των χωρών έγιναν περισσότερο στενές και φτάσαμε στο ενιαίο νόμισμα (ευρώ), τον μη έλεγχο των διαβατηρίων μεταξύ των χωρών – μελών και αρκετές κοινές δράσεις που είχαν στόχο το καλύτερο αποτέλεσμα με παράλληλη εξοικονόμηση ενέργειας.
Σιγά σιγά ακολούθησε και ο αθλητισμός, με πρώτο πείραμα τη συνδιοργάνωση του Euro 2000 στο ποδόσφαιρο από την Ολλανδία και το Βέλγιο, που σχεδόν καθιερώθηκε (Αυστρία – Ελβετία το 2008, Ουκρανία – Πολωνία το 2012), αλλά και του Μουντιάλ του 2002 από Ιαπωνία και Νότια Κορέα.
Με αποκορύφωμα βέβαια την τελική φάση του Euro 2020, που θα φιλοξενηθεί σε 12 χώρες, όπου θα χωρίζονται ακόμα και τα παιχνίδια των ομίλων!
Το μπάσκετ ακολούθησε, και πλέον τα Ευρωμπάσκετ μοιράζονται σε τόσες πόλεις όσοι και οι όμιλοι, με πιο πρόσφατο το περσινό, που φιλοξενήθηκε σε Ελσίνκι (Φινλανδία), Κλουζ (Ρουμανία), Κωνσταντινούπολη (Τουρκία) και Τελ Αβίβ (Ισραήλ), ενώ το ίδιο κάνει τα τελευταία χρόνια και το βόλεϊ. Ομως για πρώτη φορά εφέτος η έννοια της Ενωσης στον αθλητισμό θα ξεφύγει από τα ομαδικά αθλήματα και θα επεκταθεί και στα ατομικά, σε ένα μεγάλο πείραμα – στοίχημα για το μέλλον. Από 2 έως 12 Αυγούστου η Γλασκώβη θα θυμίζει πόλη που διοργανώνει μίνι Ολυμπιακούς Αγώνες, καθώς θα φιλοξενηθούν εκεί ταυτόχρονα έξι ευρωπαϊκά πρωταθλήματα από διαφορετικά αθλήματα! Αυτά είναι του υγρού στίβου (κολύμβηση, καταδύσεις, συγχρονισμένη, ανοιχτή θάλασσα), της ποδηλασίας, της ενόργανης γυμναστικής, της κωπηλασίας, του τριάθλου και του γκολφ!
Συνολικά, πάνω από 4.500 αθλητές (πολλοί εκ των οποίων κατηγορίας ελίτ) θα συμμετέχουν σε αυτό το φεστιβάλ αθλητισμού, οι εμπνευστές του οποίου φιλοδοξούν να ανοίξουν ένα νέο κανάλι επικοινωνίας, προβάλλοντας ακόμα περισσότερο αυτά τα δημοφιλή αθλήματα και συγκεντρώνοντας παράλληλα και κεντρικές χορηγίες αλλά και ένα μεγάλο –ενιαίο –τηλεοπτικό συμβόλαιο από την EBU, πολύ πιο ελκυστικό για τις περισσότερες χώρες, οι οποίες θα έχουν την ευκαιρία παράλληλα να μειώσουν τα έξοδά τους από πλευράς διαμονής, αεροπορικών εισιτηρίων κ.λπ. αφού θα υπάρχει συντονισμένη δράση από έξι ομοσπονδίες σε κάθε χώρα και ο προορισμός θα είναι ενιαίος.
Οι θεατές, ντόπιοι και επισκέπτες, θα μπορούν να προμηθεύονται εισιτήρια (www.glasgow2018.com/tickets) και να συνδυάζουν αθλήματα με συγκεκριμένες προσφορές (αφού όλα θα γίνονται στην ίδια πόλη), ενώ θα υπάρχουν και αγωνίσματα στα οποία δεν θα απαιτείται εισιτήριο και θα είναι ελεύθερα για το κοινό, όπως είναι το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ανοιχτής Θάλασσας, αυτό της ποδηλασίας δρόμου, καθώς και της ορεινής ποδηλασίας.
Οι διοργανωτές ουσιαστικά προμοτάρουν ένα πακέτο με 6+1 ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, καθώς περιλαμβάνουν στην προσφορά και το ιδιαίτερα ελκυστικό Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Στίβου, το οποίο όμως φιλοξενείται στο Βερολίνο μέσα σε αυτές τις ημερομηνίες (7-12 Αυγούστου για την ακρίβεια).
Οι Σκωτσέζοι (κυρίως) και οι Γερμανοί πέρα από τα αθλήματα διοργανώνουν και καλλιτεχνικά φεστιβάλ, ως παράλληλες εκδηλώσεις όπου θα προσελκύσουν γενικότερα τον κόσμο, και όχι μόνο τους θεατές που θα βρεθούν στους αγώνες.
Η EBU (ευρωπαϊκή τηλεοπτική ένωση) έχει εξασφαλίσει τουλάχιστον 2.700 ώρες τηλεοπτικό πρόγραμμα από αυτό το μεγάλο αθλητικό ραντεβού. Θυμίζουμε ότι εξυπηρετεί 73 μέλη από 56 χώρες και ουσιαστικά πρόκειται για 781 τηλεοπτικούς σταθμούς και 1.049 ραδιοφωνικούς που μεταδίδουν το πρόγραμμά τους σε 123 διαφορετικές γλώσσες!
Πάνω από 1,03 δισ. τηλεθεατές αναμένεται να παρακολουθήσουν τους αγώνες αυτών των έξι ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων στη Γλασκώβη, αλλά και του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Στίβου του Βερολίνου που μπαίνει στο
πακέτο των ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων. Με αυτόν τον τρόπο οι διοργανωτές παρουσιάζουν ένα πολύ πιο ελκυστικό πακέτο όσον αφορά και τα τηλεοπτικά δρώμενα και πολύ πιο εύκολο να το πουλήσουν στα κανάλια ανά την Ευρώπη, αλλά και τον κόσμο (ιδιαίτερα ο στίβος αλλά και η κολύμβηση, όπως και η ενόργανη με την κωπηλασία, έχουν αρκετούς φαν και εκτός Ευρώπης).
Παράλληλα με αυτόν τον τρόπο –στα πρότυπα των σύνθετων διοργανώσεων, όπως για παράδειγμα στους Ολυμπιακούς Αγώνες –βρίσκονται πιο εύκολα και οι τηλεοπτικές διαφημίσεις.