Δεν αφορούν μόνο επίδοξους σεναριογράφους. Ούτε θα εκτιμηθούν αποκλειστικά από επαγγελματίες του χώρου. Τα σενάρια των κινηματογραφικών ταινιών, ειδικά εκείνων που φέρουν τις υπογραφές του Κιούμπρικ, του Χίτσκοκ ή του Σπίλμπεργκ, μπορούν να διαβαστούν και σαν γενετικός κώδικας ενός απλώς αγαπημένου ή σπουδαίου έργου, ανεξαρτήτως ύφους και στυλ. Η ομάδα του Shore Scripts πάντως ενός επαγγελματικού κινηματογραφικού οργανισμού με έδρα στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις Ηνωμένες Πολιτείες, μάλλον την εκπαίδευση και την εξάσκηση των νέων δημιουργών είχε κατά νουν όταν προ ημερών διέθετε διαδικτυακά 45 σενάρια ταξινομημένα σε εννέα διαφορετικά κινηματογραφικά είδη –δράμα, αστυνομικό, περιπέτεια, ρομαντικό, επιστημονική φαντασία, θρίλερ, τρόμου, κωμωδία, κινούμενα σχέδια –που εκπροσωπούνται από πέντε ταινίες έκαστο.
ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ. Ετσι στην ιστοσελίδα www.shorescripts.com μπορεί κανείς να βρει την περιγραφή του πλάνου που ανοίγει το «Κουρδιστό πορτοκάλι» του Κιούμπρικ ή των επικών σκηνών μάχης του «Τελευταίου Σαμουράι» που σκηνοθέτησε ο Εντουαρν Ζούικ. Τις σκηνογραφικές οδηγίες πίσω από την ιπτάμενη επίθεση που δέχεται η Τίπι Χέντρεν στα χιτσκοκικά «Πουλιά» ή την κλιμάκωση του συναισθήματος στο θάνατο του Μουφάσα, στον «Βασιλιά των λιονταριών».
Η λίστα περιλαμβάνει επίσης τον «Μεγάλο ύπνο» του Χάουαρντ Χοκς όπως τον διασκεύασαν για τη μεγάλη οθόνη οι Γουίλιαμ Φόκνερ, Λι Μπράκετ και Τζουλς Φέρθμαν, το «Μόναχο» του Στίβεν Σπίλμπεργκ στην κατά Τόνι Κούσνερ και Ερικ Ροθ εκδοχή, το «Οταν ο Χάρι γνώρισε τη Σάλι» του Ρομπ Ράινερ με τους διαλόγους που έγραψε η Νόρα Εφρον καθώς και τα «Μάτριξ» (των αδερφών Γουατσόφσκι), «Το παιχνίδι των λυγμών» (του Νιλ Τζόρνταν) ή «Παρθένος, ετών 40» (Τζαντ Απατοου και Στιβ Καρέλ). «Χρησιμοποιήστε αυτή την πηγή σαν σημείο αναφοράς, πηγή έμπνευσης και κινήτρου με στόχο να βρείτε και να δυναμώσετε τη δική σας φωνή», αναφέρει σχετικά η ομάδα του Shore Scripts. «Ετσι η δουλειά σας θα αποκτήσει αληθινή αξία και θα γίνει γνωστή».