Η Toyota είναι άρρηκτα συνδεμένη με την «πράσινη» μετακίνηση, όντας η πρώτη φίρμα, που πριν από 20 χρόνια επένδυσε στην υβριδική τεχνολογία με πρωτοπόρο μοντέλο το Prius. Πλέον, ένα στα δύο αυτοκίνητα της που πωλούνται στην Ευρώπη είναι υβριδικό, ενώ αποτάσσει την πετρελαιοκίνηση – δρόμο που ακολουθούν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες – με αρκετά μοντέλα της να μην διαθέτουν στο εγγύς μέλλον εκδόσεις με ντίζελ μηχανικά σύνολα. Έτσι, την ώρα που τα υβριδικά αυτοκίνητα «τρέχουν με χίλια», ο μεγάλος ιαπωνικός κολοσσός, χωρίς να επαναπαύεται, επενδύει σε νέες μορφές καθαρών καυσίμων, όπως είναι το υδρογόνο.
Το πρώτο δείγμα γραφής είναι γνωστό, με το νέο Mirai, μοντέλο που λάνσαρε η ιαπωνική εταιρεία το 2015 και είχε ως μοναδικό καύσιμο το υδρογόνο. Το Mirai αντλεί ενέργεια από το υδρογόνο, που μέσω μιας ηλεκτρολυτικής διαδικασίας μετατρέπεται σε ρεύμα, με το τελευταίο να αποθηκεύεται στις μπαταρίες του. Η εξάτμιση εκπέμπει …νερό! Αποδίδει 155 ίππους, και μπορεί μετά από ένα φουλάρισμα – πέντε κιλά υδρογόνου χωράνε οι δεξαμενές του Mirai – να χαρίσει αυτονομία 500 χιλιομέτρων! Ουσιαστικά, όλα τα μοντέλα υδρογόνου με κυψέλες καυσίμου μπορούν να παράγουν ηλεκτρισμό από υδρογόνο, που σημαίνει ότι μπορούν να συμβάλλουν στην υλοποίηση μιας μελλοντικής κοινωνίας βασισμένης στο υδρογόνο και επομένως αναμένεται να επιταχύνουν την ενεργειακή διαφοροποίηση.
Πρόσφατα, η ιαπωνική φίρμα ανακοίνωσε ότι θα διπλασιάσει την επένδυση της στα μοντέλα υδρογόνου, με απώτερο στόχο να αυξήσει σημαντικά τα μοντέλα που φέρουν την συγκεκριμένη τεχνολογία. Μάλιστα, η Toyota ήδη εξελίσσει το Mirai δεύτερης γενιάς, πιστεύοντας ότι το υδρογόνο κάτω από τα καπό των μελλοντικών μοντέλων μπορεί να επεκταθεί, σίγουρα, όμως, δεν θα μπορέσει να έχει την ίδια απήχηση με την ηλεκτροκίνηση που πλέον, τρέχει με ταχείς ρυθμούς, σχεδόν από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Στόχος της το επόμενο Mirai να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία, που θα ξεπερνάει τα 700 χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με τους επικεφαλής των υδρογονοκίνητων μοντέλων της φίρμας, η Toyota σχεδιάζει να εισάγει στην γκάμα της και άλλα μοντέλα υδρογόνου, από SUV έως και φορτηγά! Ήδη η φίρμα λάνσαρε στο Τόκιο το πρώτο υδρογονοκίνητο λεωφορείο της, το Sora, που θα χρησιμοποιηθεί και στους επόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ιαπωνίας. Σαφώς, το μεγάλο πρόβλημα είναι η κατασκευή σταθμών εφοδιασμού με υδρογόνο –η διάδοση των οποίων έχει μείνει στάσιμη ακόμη και στην Κεντρική Ευρώπη – σε αντίθεση με τους σταθμούς ηλεκτροκίνησης που πολλαπλασιάζονται παγκοσμίως.