Έρευνα διεξάγεται στην Μπολόνια προκειμένου να καθοριστεί για ποιο λόγο, παρά τους αυστηρούς κανόνες ασφαλείας, ένα βυτιοφόρο εξερράγη την Δευτέρα το απόγευμα στην περιφέρεια της πόλης σε ένα κεντρικό οδικό άξονα, όπου η κυκλοφορία έχει αποκατασταθεί εν μέρει.
Από το δυστύχημα ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του και περισσότεροι από 70 τραυματίστηκαν, εκ των οποίων 15 είναι σε κρίσιμη κατάσταση. Μεταξύ των τραυματιών είναι πυροσβέστες και αστυνομικοί που έσπευσαν στο σημείο του δυστυχήματος πριν σημειωθεί η έκρηξη. Πολλοί από αυτούς έχουν υποστεί εγκαύματα, ενώ άλλοι τραυματίστηκαν από τα συντρίμμια και τα σπασμένα τζάμια των οχημάτων.
«Με δεδομένη τη σφοδρότητα του δυστυχήματος και τις πιθανές επιπτώσεις, θεωρούμε ότι ήμασταν τυχεροί», σχολίασε σήμερα ο Ιταλός πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε που μετέβη στην περιοχή για να επισκεφθεί τους τραυματίες και να επιθεωρήσει τις ζημιές.
Στις εικόνες που κατέγραψε κάμερα παρακολούθησης της κυκλοφορίας φαίνεται το βυτιοφόρο να πέφτει πάνω σε ένα άλλο φορτηγό: από τη σύγκρουση προκλήθηκε έκρηξη και ξέσπασε πυρκαγιά η οποία σε δεύτερο χρόνο και αφού είχε εκκενωθεί ο αυτοκινητόδρομος προκάλεσε δεύτερη, ισχυρότατη έκρηξη.
Από τη σφοδρή έκρηξη κατέρρευσε μέρος του οδοστρώματος ενός δρόμου που βρισκόταν πάνω από αυτόν όπου σημειώθηκε το δυστύχημα. Μετά τους ελέγχους που διενεργήθηκαν στη διάρκεια της νύκτας στους αυτοκινητόδρομους, η κυκλοφορία επετράπη στο κομμάτι που παραμένει άθικτο.
Αυτή η οδική αρτηρία ενώνει τη νότια Ιταλία με τη Βενετία, αλλά οδηγεί και προς τις σήραγγες των Άλπεων που οδηγούν στην Αυστρία και τη Γερμανία.«Τώρα πρέπει να πέσει φως στα αίτια αυτού του πολύ σοβαρού δυστυχήματος», δήλωσε ο Ντανίλο Τονινέλι, υπουργός Μεταφορών.
Στις εικόνες που έχουν καταγραφεί ο οδηγός του βυτιοφόρου δεν φαίνεται να προσπαθεί να φρενάρει προκειμένου να αποφύγει τη σύγκρουση.Ο οδηγός, ένας 42χρονος Ιταλός ο οποίος σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης έχει εμπειρία ετών στην οδήγηση βυτιοφόρων, ίσως «να είχε κουραστεί ή να ήταν αφηρημένος», εκτίμησε σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο ο εισαγγελέας της Μπολόνια Τζουζέπε Αμάτο.
Όμως τα φορτηγά αυτά θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με ραντάρ που ενεργοποιούν το σύστημα πέδησης ακόμη κι αν δεν το κάνει ο οδηγός, υπογράμμισαν οι ειδικοί.