Η κυβέρνηση λαϊκιστών/ακροδεξιών της Ιταλίας κήρυξε τον πόλεμο κατά την εταιρείας διαχείρισης της οδογέφυρας του Γένοβας, η οποία σκοπεύει να απαντήσει, αλλά η μετοχή της καταρρέει στο χρηματιστήριο του Μιλάνου.
Το βράδυ της Τετάρτης, η κυβέρνηση κήρυξε την περιοχή της Γένοβας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για έναν χρόνο για να εξασφαλίσει το ρυθμιστικό πλαίσιο που θα επιτρέψει την διαχείριση της οικονομικής βοήθειας προς τα 630 άτομα που απομακρύνθηκαν από τα σπίτια τους που βρίσκονται κοντά στα ερείπια του πυλώνα της γέφυρας.
Η κυβέρνηση προτίθεται επίσης να αφαιρέσει από την εταιρεία Autostrade per l’ Italia, θυγατρική του ομίλου Atlantia, που ανήκει στην οικογένεια Μπένετον, την διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου όπου βρίσκεται η οδογέφυρα που κατέρρευσε, ενώ στελέχη της ιταλικής κυβέρνησης έχουν ζητήσει την αναθεώρηση όλων των συμβολαίων παραχώρησης.
«Δεν μπορούμε να περιμένουμε την δικαιοσύνη. Η Autostrade είχε την υποχρέωση, την δέσμευση να διασφαλίσει την συντήρηση της οδογέφυρας και να εγγυηθεί την ασφάλεια όσων ταξίδευαν επάνω σε αυτήν», δήλωσε ο Κόντε.
«Υπάρχει τόση οργή για αυτήν την προαναγγελθείσα καταστροφή», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Λουίτζι ντι Μάιο, επικεφαλής του λαϊκιστικού Κινήματος των 5 Αστέρων. «Σε εκείνους που ρωτούν γιατί πεθαίνουμε αφού πληρώσουμε τα διόδια, θα έπρεπε να δώσουμε άμεση απάντηση».
Ο όμιλος Atlantia απάντησε με ανακοίνωση σήμερα το πρωί ότι οι δηλώσεις αυτές έγιναν χωρίς την διατύπωση συγκεκριμένης κατηγορίας και χωρίς να υπάρχει καμία βεβαιότητα για τα αίτια της τραγωδίας στην Γένοβα.
Αυτό δεν ήταν ωστόσο αρκετό για να εμποδίσει την βουτιά της μετοχής της Atlantia στο χρηματιστήριο του Μιλάνου: αφού η διαπραγμάτευση της μετοχής διακόπηκε στην αρχή της συνεδρίασης, περί το μεσημέρι είχε ήδη χάσει το 25% της αξίας της.
Το βράδυ της Τετάρτης, η Autostrade εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα είναι σε θέση να αποδείξει ότι τηρούσε πάντα όλες τις δεσμεύσεις που απορρέουν από την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου.
«Αυτή η πεποίθηση στηρίζεται στις ενέργειες εποπτείας και συντήρησης που έγιναν βάσει των υψηλότερων διεθνών κριτηρίων», αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας η οποία εκφράζει προς το παρόν αδυναμία να διατυπώσει υποθέσεις για τα αίτια της κατάρρευσης.
Ιταλικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι σύμφωνα με ειδικούς του οικονομικού τομέα, το κράτος θα κληθεί να καταβάλει δισεκατομμύρια ευρώ αποζημίωσης σε περίπτωση αφαίρεσης της διαχείρισης από την εταιρεία.
Η εταιρεία έδωσε επίσης την διαβεβαίωση ότι οι εργασίες ανακατασκευής της γέφυρας θα γίνουν με ταχείς ρυθμούς αφού ολοκληρωθούν οι επιχειρήσεις έρευνας και θα διαρκέσουν πέντε μήνες.
Σήμερα οι εκσκαφείς και οι γερανοί συνεχίζουν τις έρευνες στα συντρίμμια. «Προσπαθούμε να σπάμε τα μεγάλα κομμάτια του μπετόν που έπεσαν από την γέφυρα, στην συνέχεια τα μετατοπίζουμε με τους γερανούς και στέλνουμε τους εκπαιδευμένους σκύλους και στην συνέχεια το προσωπικό μας εάν υπάρχουν θετικά σημάδια», εξηγεί ο υπεύθυνος της πυροσβεστικής υπηρεσίας.
«Αυτό το είδος της δουλειάς είναι επικίνδυνο διότι τα ερείπια είναι ασταθή», όπως και το τμήμα της γέφυρας που στέκεται ακόμη.
Η περιφέρεια έχει λάβει ειδοποιήσεις για μεγάλο αριθμό αγνοουμένων, «αλλά είναι δύσκολο να ξέρει κανείς εάν κάποιος δεν απαντά στο τηλέφωνό του επειδή βρίσκεται σε διακοπές στην άλλη άκρη του κόσμου ή επειδή δυστυχώς βρίσκεται εκεί κάτω», δήλωσε παραστατικά ο υπουργός Εσωτερικών και επικεφαλής της ακροδεξιάς Λέγκα Ματέο Σαλβίνι.
«Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι τα συνεργεία που πραγματοποιούν τις έρευνες μας λένε ότι υπάρχουν ακόμη άνθρωποι εκεί κάτω», πρόσθεσε.
Ψηλά, επάνω από τα συνεργεία, η μηχανή του πράσινου φορτηγού που έχει σταματήσει λίγα μέτρα από το χάος και έχει γίνει σύμβολο του τρόμου συνεχίζει να δουλεύει. Ο πανικόβλητος οδηγός του δεν έσβησε την μηχανή καθώς έτρεξε για να σωθεί και ο εργοδότης του λέει ότι υπάρχει αρκετή ποσότητα καυσίμων ώστε να συνεχίσει να δουλεύει για πολλές ημέρες, με τα φανάρια και τους υαλοκαθαριστήρες αναμμένους.