Το αυτοκίνητο έχει γυρίσει ταλαιπωρημένο από τις καλοκαιρινές διακοπές. Τα αμορτισέρ, τα ελαστικά και άλλα σημεία χρήζουν μια τακτική συντήρηση, μετά τα άφθονα χιλιόμετρα που έχουν καταπονήσει τα περισσότερα μηχανικά σημεία του ΙΧ μας. Το «φρεσκάρισμα» μπορεί να γίνει σε ένα από τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία των αντιπροσωπειών.
Δώστε προτεραιότητα στον έλεγχο των ελαστικών, που μας δένουν συνεχώς με το δρόμο και τα περιμένει δύσκολο έργο τους επόμενους μήνες, ιδιαίτερα με τις πρώτες ψιχάλες. Τα αμορτισέρ διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ευστάθεια του αυτοκινήτου, στο έγκαιρο φρενάρισμα και στο κράτημα στις στροφές. Οπότε, ένας επιπλέον έλεγχος ίσως να βγάλει λαυράκια, αλλά, σίγουρα θα σας σώσει από δυσάρεστες και απρόβλεπτες καταστάσεις στο μέλλον. Αρκετές αντιπροσωπείες συνεχίζουν να προσφέρουν – και μετά το καλοκαίρι – δωρεάν τεχνικό έλεγχο στα πιο καίρια μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου ( καινούργιου ή και μεταχειρισμένου) , που συνδέονται άμεσα με την ασφάλεια μας στο δρόμο.
Αμορτισέρ: Πρώτο μας μέλημα να δούμε την κατάσταση των αμορτισέρ. Μπορεί τα αμορτισέρ να απαιτούν έναν τυπικό έλεγχο κάθε 20.000 χιλιόμετρα, όμως, αυτό δεν σας δεσμεύει σε τίποτα, ώστε να προβείτε σε ένα τσεκάρισμα στους αποσβεστήρες, ιδιαίτερα, αν έχετε διανύσει αρκετά χιλιόμετρα σε χωματόδρομους με λακκούβες την περίοδο των διακοπών. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι: τα φθαρμένα αμορτισέρ μπορεί να οδηγήσουν και σε αύξηση της απόστασης φρεναρίσματος έως και 20%. Κάτι που μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικό, σε ένα φρενάρισμα πανικού από μια έκτακτη περίσταση.
Χώρος αποσκευών: Κάντε δίαιτα στο αυτοκίνητο. Με πιο τρόπο; Απαλλάσσοντας το από τα περιττά κιλά που ίσως να έχουν ξεμείνει από τις διακοπές. Ή και από τη σχάρα οροφής. Η κατανάλωση καύσιμου μπορεί να αυξηθεί μέχρι και 40%, αν οδηγούμε με την μπαγαζιέρα οροφής στην εθνική οδό.
Eλαστικά: Οι εχθροί των ελαστικών είναι συγκεκριμένοι: η χαμηλή πίεση που επιταχύνει την φθορά τους, οι ανωμαλίες των δρόμων, αλλά και ο τρόπος οδήγησης σε συνδυασμό με το φορτίο που επιταχύνει την φθορά τους. Ένα ελαστικό με χαμηλή πίεση μπορεί να επιφέρει αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου, αυξάνει την απόσταση φρεναρίσματος και «αλλοιώνει» την οδική συμπεριφορά του ΙΧ. Επίσης, ένα ελαστικό με χαμηλή πίεση φθείρετε πιο εύκολα και κυρίως ανομοιόμορφα. Το φθινόπωρο είναι η πιο κατάλληλη εποχή, ώστε να αλλάξουμε τα φθαρμένα μας ελαστικά, που πρέπει να τα αλλάζουμε, όταν μας το συστήσει ο τεχνικός των βουλκανιζατέρ.
Υαλοκαθαριστήρες: Η πιο κατάλληλη περίοδο για να αντικαταστήσουμε τους παλαιούς υαλοκαθαριστήρες και πάλι το φθινόπωρο. Οι τιμές τους κυμαίνονται από 5 έως και 20 ευρώ, ανάλογα με το μοντέλο και αν είναι παλαιό ή καινούργιο. Οι υαλοκαθαριστήρες παίζουν σημαντικό ρόλο στην ασφαλή οδήγηση. Ένας καινούργιος υαλοκαθαριστήρας φροντίζει ώστε να μένει πάντα καθαρό το παρμπρίζ του αυτοκινήτου. Αντιθέτως, τα φθαρμένα μάκτρα δεν μαζεύουν σωστά το νερό ή και την βρομιά με αποτέλεσμα να δυσκολεύουν την ορατότητα του οδηγού.
Υγρά αυτοκινήτου: Εδώ δεν χρειάζεται η εμπειρία κάποιου τεχνικού. Εκτός από τους τεχνικούς, μπορείτε και μόνοι σας να τσεκάρετε τη στάθμη των υγρών της μπαταρίας, των υγρών φρένων, τη στάθμη του λαδιού του κινητήρα.
Φώτα: Αρύθμιστα φώτα συνεπάγεται και κακό φωτισμό, ενώ το πιο πιθανό η δέσμη των φώτων να δυσκολεύει – και να τυφλώνει – τους απέναντι οδηγούς. Στα παλαιά αυτοκίνητα η ρύθμιση μπορεί να γίνει σε ένα συνεργείο χωρίς κόστος – εκτός και αν εντοπισθούν τεχνικές βλάβες – ενώ στα καινούργια η ρύθμιση γίνεται αυτόματα ή μέσω του μπουτόν που ρυθμίζει τις σκάλες.
Μπαταρία: Οι χαμηλές θερμοκρασίες καταπονούν την μπαταρία του αυτοκινήτου. Για να είστε σίγουροι ότι η μπαταρία σας είναι καλά φορτισμένη, επισκεφθείτε ένα συνεργείο για τη σχετική μέτρηση. Ελέγχετε σε τακτά χρονικά διαστήματα τη στάθμη των υγρών, όταν δεν έχουμε μπαταρία ξηρού τύπου.