«Φτωχές» ήταν για τις έξι στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις οι φετινές θερινές εκπτώσεις καθώς σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε σήμερα η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας ο συνολικός τζίρος των εκπτώσεων παρουσίασε μείωση η οποία μεσοσταθμικά έφτασε το 10% διαψεύδοντας κάθε προσδοκία για ανάταση της αγοράς.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ Βασίλη Κορκίδη αν και οι επιχειρήσεις πραγματοποίησαν γενναίες εκπτώσεις τα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ που υπολογίζεται ως η πρώτη δόση του φόρου εισοδήματος που κατέβαλλαν οι έλληνες φορολογούμενοι τον Ιούλιο έλειψε από την αγορά. «Η καθιερωμένη έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ για τις θερινές εκπτώσεις ολοκληρώθηκε, χωρίς όμως τα επιθυμητά αποτελέσματα, αφού ο τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου στο λιανικό εμπόριο φαίνεται να κινήθηκε κάτω από τον πήχη των 6 δισ. ευρώ», δηλώνει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, κ. Βασίλης Κορκίδης .
Σύμφωνα με τον ίδιο το συνολικό ταμείο των επιχειρήσεων δείχνει ότι στις περισσότερες αστικές αγορές, η κίνηση ήταν υποτονική, ενώ στις τουριστικές περιοχές της Χώρας η «εισαγόμενη κατανάλωση» από τον τουρισμό δεν ήταν ικανοποιητική. Οι σημαντικές αυξομειώσεις ανάλογα τα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής και οι αποκλίσεις μεταξύ κεντρικών και συνοικιακών περιοχών, αλλά και η εικόνα μεταξύ μικρών και μεγαλύτερων εμπορικών επιχειρήσεων διαμορφώνουν μία σύνθετη κατάσταση πραγμάτων. «Είναι σαφές ότι η αγορά κινήθηκε μεσοσταθμικά αρνητικά και φέτος, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι τα προβλήματα των μικρομεσαίων του εμπορίου παραμένουν. Θα έλεγα ότι το λιανικό εμπόριο το μεγαλύτερο διάστημα της φετινής περιόδου των θερινών εκπτώσεων βρέθηκε σε κατάσταση «θερινής ραστώνης» .
Είναι ενδεικτικό ότι για το 55% των επιχειρήσεων μειώθηκαν οι πωλήσεις σε σύγκριση με τις περσινές θερινές εκπτώσεις ενώ σημαντικό ήταν το ποσοστό περίπου στο 34,5% που οι πωλήσεις κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα. Οι μικρές επιχειρήσεις είδαν μεγαλύτερη μείωση στους τζίρους τους σε σχέση με τις μεγάλες που εμφάνισαν είτε σταθερότητα είτε αύξηση των πωλήσεων τους. Από τα στοιχεία της ΕΣΕΕ προκύπτει επίσης ότι περίπου μία στις δύο επιχειρήσεις, επέλεξε να διαμορφώσει το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, ενώ μία στις πέντε επιχειρήσεις πραγματοποίησε εκπτώσεις από 41% – 50%. Όσον αφορά την καλύτερη περίοδο των θερινών εκπτώσεων, οι περισσότερες επιχειρήσεις (44%) κρίνουν ως καλύτερη αγοραστικά περίοδο το πρώτο εικοσαήμερο τις εκπτωτικής περιόδου, δηλαδή από 9/7/2017 έως 31/7/2017.