Η τρίτη λυκείου αποκτά προπαρασκευαστικό χαρακτήρα, θα προετοιμάζει τους μαθητές για το επόμενο βήμα, δηλαδή την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με πολύ λιγότερα μαθήματα και μεγαλύτερο βάθος. Στόχος μας είναι να προστατεύσουμε το κύρος των μαθημάτων, δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στην ΕΡΤ1.
Όπως είπε, κεντρική πολιτική μας είναι να λύσουμε το μείζον πρόβλημα που είναι η ανυποληψία της Γ’ Λυκείου. Να σταματήσει να είναι μια τάξη στα χαρτιά, αλλά να είναι ένα σημαντικό βήμα για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Προτείνουμε ένα σύστημα που έχει μια δυναμική, ανέφερε ο κ. Γαβρόγλου και έκανε λόγο για «ριζοσπαστικές λύσεις με προσεκτικά βήματα».
Ο υπουργός υπερασπίστηκε την πρότασή του για τις αλλαγές στη Γ’ λυκείου και για τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
«Το ότι αλλάζουν χαρακτήρα οι τάξεις, δεν σημαίνει υποβάθμιση των τάξεων αυτών» είπε, για να επισημάνει ότι η Γ’ Λυκείου θα μετατραπεί σε προπαρασκευαστικό έτος, που θα έχει μεν λιγότερα μαθήματα, αλλά με περισσότερο βάθος στη διδασκαλία.
«Πρόκειται για ένα σύνολο ρυθμίσεων που προτείνουμε, ώστε να λυθεί το πρόβλημα της ανυπαρξίας της Γ’ λυκείου και το πρόβλημα του απολυτηρίου, που δεν έχει αξία. Είναι κοινωνικό και εκπαιδευτικό το πρόβλημα» τόνισε.
Εξάλλου, μιλώντας για το ζήτημα του αδιάβλητου των ενδοσχολικών εξετάσεων, ο κ. Γαβρόγλου άσκησε κριτική στον πρόεδρο της ΟΛΜΕ, Νίκο Παπαχρήστο, λέγοντας ότι «δεν επιτρέπεται να λέει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ “τα μέλη μου είναι επιρρεπή σε πιέσεις”».
Παράλληλα, υπερασπίστηκε το αδιάβλητο της προτεινόμενης διαδικασίας, λέγοντας ότι τα θέματα που θα κληθούν να απαντήσουν οι μαθητές θα προκύπτουν από κλήρωση και ότι τα παιδιά θα δίνουν ενδοσχολικές εξετάσεις με κλειστό όνομα, ενώ τα γραπτά θα διορθώνονται από καθηγητή του διπλανού σχολείου, όχι από τον δικό τους. «Ενισχύεται το αδιάβλητο» ανέφερε και πρόσθεσε, σχετικά με τον κοινό βαθμό δυσκολίας των θεμάτων ανά ομάδες σχολείων: «Στο υπουργείο έχουμε μεγάλη εμπειρία σε τέτοιου είδους ζητήματα. Για την κλιμακούμενη δυσκολία, θα γίνουν σεμινάρια και επιμορφώσεις και ελπίζουμε ότι το σύστημα θα αποκτήσει ομοιογένεια».
Ακόμη, ο υπουργός προανήγγειλε ότι θα υπάρξουν αλλαγές και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θα συνοδεύσουν αυτές στο λύκειο.
Σχετικά με το θέμα της κατάργησης των λατινικών, εξέφρασε την αντίθεση για το ότι το ζήτημα «έχει ιδεολογικοποιηθεί».
Τέλος, σχετικά με την έναρξη της σχολικής χρονιάς χαρακτήρισε τη φετινή ως την «καλύτερη χρονιά», από άποψη ετοιμότητας, ώστε βιβλία και εκπαιδευτικοί να είναι στις θέσεις τους αν και, όπως είπε, «θέματα θα υπάρχουν πάντα».
«Ελπίζω από του χρόνου, αυτό να μην είναι αντικείμενο συζήτησης γιατί τα πράγματα κυλάνε κανονικά» κατέληξε.