Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου απέστειλε, την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου, ανακοίνωση στην οποία καλούσε το «Σπίτι του Ηθοποιού» να αποκαταστήσει την αλήθεια σχετικά με την ματαίωση της παράστασης «Έρωτες και θρήνοι γυναικών από τις τραγωδίες του Ευριπίδη» στο Ηρώδειο, τα έσοδα της οποίας θα πήγαιναν στην ενίσχυση του Ιδρύματος. Σε συνέχεια αυτού, η πρόεδρος του Ιδρύματος, Άννα Φόνσου απέστειλε στις 12 Σεπτεμβρίου επιστολή προς το Δ.Σ του Φεστιβάλ, στην οποία αναφέρεται στη συμφωνία που πρότεινε φέτος το Φεστιβάλ προς το «Σπίτι του Ηθοποιού».
Στην επιστολή, η κ. Φόνσου αναφέρει, μεταξύ άλλων, πως «το Ίδρυμα σε καμιά περίπτωση δεν ξεχνά την συμπαράσταση που έχει δείξει το Φεστιβάλ Αθηνών στις δύο προηγούμενες συνεργασίες κάτι που επανειλημμένως αναφέρει. Με βάση αυτό το δεδομένο, καλώς ή κακώς, υπήρχε η πεποίθηση ότι θα ισχύσει και φέτος η ίδια ευνοϊκή μεταχείριση. Σαφώς το Ίδρυμα κατανοεί το γεγονός ότι τα πράγματα άλλαξαν και το σέβεται. Στα νέα αυτά δεδομένα και μετά την διευκόλυνση του Φεστιβάλ Αθηνών με την καταβολή ποσοστού ανάλογα με τις εισπράξεις (10% για εισπράξεις έως 60.000 ευρώ και 20% για εισπράξεις άνω των 60.000 ευρώ) το Ίδρυμα θα προσπαθήσει να ανταποκριθεί».
Επίσης, η κ. Φόνσου ζητά από τη διοίκηση του Φεστιβάλ να εξετάσει το ενδεχόμενο παραχώρησης μίας νέας ημερομηνίας για την παρουσίαση του έργου (πρόβα και παράσταση) για «όλους αυτούς τους ανθρώπους που εργάστηκαν σκληρά παρ’ όλες τις αντιξοότητες, για την παραγωγή και για το Ίδρυμα για να αντιμετωπίσει κάποιες από τις πολλές ανάγκες του». Τέλος, η κ. Φόνσου ευχαριστεί τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών, Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο για την στήριξή του.
Σημειώνεται, πως τη Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου, η πρόεδρος του Ιδρύματος «Το Σπίτι του Ηθοποιού» ‘Αννα Φόνσου, ανέφερε σε ανακοίνωσή της πως η παράσταση ματαιώνεται για δύο λόγους που «προσέβαλαν και υποτίμησαν το έργο του Ιδρύματος».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο πρώτος λόγος ήταν «η παρεμπόδιση της προετοιμασίας της παράστασης από το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, με καταχρηστικές πρακτικές: άσκηση ‘’ψυχολογικής βίας” στους συναδέλφους ηθοποιούς, απειλές, διαμαρτυρίες, διαπληκτισμούς, ψευδείς ισχυρισμούς ενάντια στους ανθρώπους της παραγωγής, καθώς τρεις ηθοποιοί αρνήθηκαν να υπογράψουν την σύμβαση έργου, με συνέπεια να επέλθει η λύση της. Παρόλο που αποζημιώθηκαν πλήρως, εκπρόσωποι του ΣΕΗ εισέβαλαν συστηματικά στο χώρο της προετοιμασίας της παράστασης, παρεμποδίζοντας τις πρόβες και ζητώντας αδικαιολόγητα να επαναπροσληφθούν τα συγκεκριμένα άτομα. Αποτέλεσμα των παραπάνω πρακτικών είναι να καταστεί αδύνατη η ολοκλήρωση της παραγωγής της παράστασης, με ζημιά ανεπανόρθωτη, οικονομική και ηθική».
Όπως ανέφερε η κ. Φόνσου στην ανακοίνωση ένας δεύτερος σημαντικός λόγος ήταν «η αδυναμία του Ιδρύματος να καταβάλει το ποσό που απαίτησε, τελευταία στιγμή, το Φεστιβάλ Αθηνών, αθετώντας την συμφωνία να παραχωρηθεί ατελώς το θέατρο, όπως είχε αρχικά συμφωνηθεί».
Στη συνέχεια, ακολούθησαν ανακοινώσεις από το Φεστιβάλ Αθηνών και το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ). Συγκεκριμένα , η διοίκηση του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου ανέφερε στην ανακοίνωση της στις 11 Σεπτεμβρίου: «Εκφράζουμε τη λύπη μας για τη ματαίωση της παράστασης “Έρωτες και Θρήνοι Γυναικών από τις τραγωδίες του Ευριπίδη”. Στηρίξαμε για μια ακόμη φορά την προσπάθεια του ιδρύματος “Το Σπίτι του Ηθοποιού” και επιφυλάξαμε σ’ αυτό την πιο ευνοϊκή μεταχείριση. Η κ. Φόνσου γνωρίζει τους λόγους για τους οποίους ματαιώθηκε η εκδήλωση. Περιμένουμε από την ίδια να αποκαταστήσει την αλήθεια και να άρει τις αιτιάσεις εις βάρος του Φεστιβάλ».