«Προτάσεις» έστειλε το υπουργείο Παιδείας στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας για την λειτουργία των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης που θέσπισε στο τελευταίο νομοσχέδιο του.
Πρέπει να σημειωθεί βέβαια ότι οι διοικήσεις των Πανεπιστημίων (πλήν του νεοσύστατου πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής) δεν έχουν δείξει εως σήμερα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την διοργάνωση των διετών αυτών προγραμμάτων.
Έτσι απο το υπουργείο Παιδείας διαβιβάστηκε σήμερα Έκθεση – Μελέτη που έγινε από μέλη του Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ.), για τον σχεδιασμό και τη μέθοδο υλοποίησης των προγραμμάτων «Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» (Κ.Ε.Ε.) και των διετών προγραμμάτων.
Μεταξύ άλλων προτείνεται στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, τα διετή προγράμματα σπουδών να επικεντρωθούν σε 2 κατηγορίες.
1. Προγράμματα με τοπο-ειδική εξειδίκευση. Η κατηγορία αυτή αφορά ειδικότητες που προσιδιάζουν σε εύρωστες μορφές τοπικής οικονομίας (π.χ., αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα σε ορισμένες περιοχές). Σχετικά παραδείγματα είναι η ειδικότητα της γαλακτοκομίας και της ιχθυοκαλλιέργειας.
2. Προγράμματα με έμφαση στις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία. Εδώ κατατάσσονται ειδικότητες με «αναδυόμενο» χαρακτήρα, που συνδυάζουν τεχνικές δεξιότητες με «Key Enabling Technologies» (όπως τα μικροηλεκτρονικά, η βιομηχανική βιοτεχνολογία, τα νανοϋλικά και η φωτονική). Υποδείγματα σε αυτή την περίπτωση είναι οι συντηρητές μνημείων και εικόνων με τεχνολογία laser και οι εξειδικευμένοι τεχνικοί που χρειάζονται για τη συντήρηση και την επιδιόρθωση εργαστηριακού εξοπλισμού στα Ερευνητικά Κέντρα, τα Πανεπιστήμια και τα Νοσοκομεία.
Δείτε εδώ την Εισήγηση