Σε μια σύγχρονη πύλη εισόδου για την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας, φιλοδοξεί να μεταμορφώσει το αεροδρόμιο «Μακεδονία» η Fraport Greece.
Το μέλλον του αεροδρομίου «Μακεδονία» παρουσίασε η Fraport Greece κατά τη διάρκεια της τελετής θεμελίωσης που πραγματοποιήθηκε το πρωί, στο χώρο όπου σε δύο χρόνια από σήμερα θα βρίσκεται ο νέος τερματικός σταθμός του αερολιμένα της Θεσσαλονίκης.
Εκτός από την κατασκευή νέου τερματικού σταθμού, συνολικής έκτασης 34.033 τ.μ., η «νέα εποχή» για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» περιλαμβάνει την ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού 24.000 τ.μ., την κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού, αλλά και την αναβάθμιση της μονάδας βιολογικού καθαρισμού και τη σύνδεσή της με το δίκτυο της πόλης. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν σημαντικά έργα αναβάθμισης όπως είναι η πλήρης ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης – απογείωσης και στάθμευσης των αεροσκαφών και η εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος διαχείρισης και ελέγχου αποσκευών. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Μετά από την ολοκλήρωση του μεγάλου κατασκευαστικού έργου, η χωρητικότητα και η δυναμικότητα του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης θα αυξηθεί σημαντικά, μετατρέποντας το αεροδρόμιο σε μια σύγχρονη πύλη εισόδου για την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας.
Ειδικότερα, οι σταθμοί check-in θα αυξηθούν κατά 47%, ενώ τα σημεία ασφαλείας θα διπλασιασθούν. Επίσης, οι ιμάντες παραλαβής των αποσκευών θα είναι κατά 75% περισσότεροι, με τον συνολικό αριθμό των πυλών του αεροδρομίου να αυξάνεται κατά 50%.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Alexander Zinell, αναφέρθηκε στη σημασία του έργου για τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία, αλλά και στον συμβολισμό του για την Ελλάδα, τονίζοντας: «Η σημερινή μέρα σηματοδοτεί την αυγή μιας νέας εποχής ανάπτυξης για την Ελλάδα. Δεν υπάρχει καταλληλότερο μέρος για να ξεκινήσει αυτή η επόμενη μέρα από αυτόν τον ιστορικό τόπο. Το νέο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης δεν αποτελεί απλώς μέρος του κατασκευαστικού προγράμματος, καθώς από τα συνολικά 415 εκατ. ευρώ που θα κοστίσουν τα έργα για την αναβάθμιση των 14 αεροδρομίων, τα 100 εκατ. ευρώ θα διατεθούν στο αεροδρόμιο Μακεδονία. Στόχος μας είναι η πλήρης μεταμόρφωσή του σε έναν σύγχρονο κεντρικό κόμβο για τα νοτιοανατολικά Βαλκάνια».
Η ανάπτυξη της νέας πτέρυγας του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, «είναι ένα έργο που το περιμένει η πόλη πάρα πολλά χρόνια», είπε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας και πρόσθεσε: «Το αεροδρόμιο αποτελεί τη βασική υποδομή μαζί με το λιμάνι της πόλης και στα επόμενα χρόνια η ανάπτυξη του αεροδρομίου ταυτίζεται με την προοπτική ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας και ολόκληρης της Ελλάδας».
Το νέο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» σε αριθμούς:
• 100.000.000 ευρώ η συνολική επένδυση αναβάθμισης του αεροδρομίου.
• 34.033 τ.μ. ο νέος τερματικός σταθμός.
• 24000 τ.μ η ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού.
• 47% αύξηση των σταθμών check-in.
• 75% αύξηση των ιμάντων παραλαβής αποσκευών.
• 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών.
• 150.000 κυβικά μέτρα εκσκαφής εδάφους.
• 100.000 κυβικά μέτρα έργων σκυροδέματος.
• 250 χλμ. καλωδίων.
• 20 χιλιόμετρα σωληνώσεων.
• 2.900 τόνοι μεταλλικών κατασκευών.
• 222.900 οι ανθρωποημέρες που θα χρειαστούν για την ολοκλήρωση των έργων.
• 11.250 ημέρες εργασίας μηχανημάτων/εξοπλισμού θα χρειαστούν για την ολοκλήρωση των εργασιών.