Τα ελαστικά του αυτοκίνητου μας απαιτούν την φροντίδα του οδηγού και το χειμώνα. Οι λάθος πιέσεις των ελαστικών, οι νεροπαγίδες στους κακοσυντηρημένους ελληνικούς δρόμους και η αμέλεια των οδηγών μπορεί να οδηγήσει στην κακή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Το πρώτο σημαντικό, που πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί είναι ότι, οι πιέσεις των ελαστικών τον χειμώνα πέφτουν. Αν για παράδειγμα, ο θερμοκρασία περιβάλλοντος πέσει στους 0°C, τότε, η απώλεια στην πίεση των ελαστικών μπορεί να μην είναι σημαντική σε ποσοστό –για παράδειγμα 5% – όμως, μπορεί να επηρεάσει δραματικά την απόδοση του ελαστικού και κατά συνέπεια το κράτημα του αυτοκινήτου σε μια στροφή – με βρεγμένο οδόστρωμα!
Έτσι, όταν οι πιέσεις των ελαστικών σας είναι χαμηλές όταν ο οδηγός πρέπει να τις ελέγχει . Θα πρέπει – μιας και η πίεση σε ένα ελαστικό να είναι μειωμένη – να φουσκώσει εκ νέου τα ελαστικά και να επαναφέρει τις πιέσεις τόσο, όσο συνιστά ο κατασκευαστής του οχήματος.
Αν ρυθμίζετε τις πιέσεις μέσα σ’ ένα ζεστό γκαράζ ή συνεργείο, προσθέστε επιπλέον 0.2 bar (3psi) στις πιέσεις που συνιστά ο κατασκευαστής του οχήματος ώστε να προσαρμοστούν όταν το αυτοκίνητο κινηθεί σε ψυχρό περιβάλλον. Το φαινόμενο αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο στις ορεινές περιοχές της χώρας, όπου για πολλές ημέρες κατά τη διάρκεια του χειμώνα επικρατούν πολικές θερμοκρασίες.
Ένα ελαστικά έχει φυσική απώλεια πίεσης από:
Κακή χρήση και χτυπήματα σε πεζοδρόμια
Από μια ελαττωματική βαλβίδα
Από τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες