Μοντέλο της περίφημης Villa Savoye, έργου του Λε Κορμπιζιέ, του ανθρώπου που καθιέρωσε το κίνημα του μοντερνισμού στην αρχιτεκτονική, «βύθισε» στο Vejle Fjord της Δανίας, ο Άσμουντ Χάβστεεν-Μίκελσεν. Ο «Βυθισμένος Μοντερνισμός» – όπως αποκαλείται το έργο – είναι ένα 1 προς 1 αντίγραφο γωνίας του κτιρίου του Λε Κορμπιζιέ, μερικώς βυθισμένο στο νερό, σαν να καταποντίζεται το κτίριο.
Τη βίλα έχτισε το 1931 στο Πουασί της Γαλλίας ο Λε Κορμπιζιέ ως έκφραση των ιδανικών του, τα οποία απέρριπταν τον μη απαραίτητο διάκοσμο και ευνοούσαν τις καθαρές λευκές γραμμές και τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους.
Ο Χάβστεεν-Μίκελσεν λέει ότι το έργο του συμβολίζει το βάλτωμα των αξιών του νεωτερισμού, λόγω της τεχνολογίας. «Η άνοδος των νέων ψηφιακών τεχνολογιών μαζί με τα έξυπνα κινητά, έχει επιτρέψει να αναδυθεί μια καινούργια κατάσταση. Ο κάθε χρήστης έχει γίνει η δική του πλατφόρμα μέσων, και κατά συνέπεια δίνει τη δυνατότητα να στοχεύουμε συγκεκριμένη πληροφορία στο κοινό-στόχο, μέσω της εξέλιξης ψυχομετρικών αλγορίθμων».
Αναφερόμενος στις καταγγελίες για ποδηγέτηση ψηφοφόρων στις τελευταίες προεδρικές στις ΗΠΑ και στο δημοψήφισμα για το Brexit, ο Δανός καλλιτέχνης τονίζει: «Νομίζω ότι οι Ρώσοι και η Cambridge Analytica ήσαν αρκετά πονηροί να δουν τις δυνατότητες που ανοίγονται με τα ψυχομετρικά προφίλ για επηρεασμό και ποδηγέτηση ψηφοφόρων μέσω του Ίντερνετ. Μέσω αυτής της ανάμειξης, μια αίσθηση της δημοκρατίας έχει “βυθιστεί”».
Ο Λε Κορμπιζιέ συχνά επαινούσε το ντιζάιν των υπερωκεάνιων και χρησιμοποιούσε στοιχεία αυτού του ντιζάιν στη δουλειά του, άρα η καταπόντιση ενός από τα πιο εμβληματικά κτίριά του έχει έντονα αλληγορική διάσταση. Ο ίδιος πνίγηκε στα ανοιχτά των ακτών της νότιας Γαλλίας, το 1965.