Η αμερικανική Amazon παρουσίασε τη νέα γενιά ακόμη πιο «έξυπνων» ηχείων της Echo, καθώς και μια σειρά από νέες συσκευές με ‘νοημοσύνη’, μεταξύ των οποίων ένα φούρνο μικροκυμάτων, σε μια προσπάθεια να κρατήσει την πρωτοπορία σε αυτό τον τομέα σε σχέση με τις ανταγωνίστριες Apple και Google.
Όλες οι συσκευές ελέγχονται από τη φωνή της ενσωματωμένης προσωπικής ψηφιακής βοηθού Alexa. Στόχος της Amazon είναι -καθώς αναδύεται η εποχή του «Διαδικτύου των Πραγμάτων»- να διεισδύσει σε όλα τα σπίτια και να καταστήσει την Alexa την κυρίαρχη πλατφόρμα μέσα σε ένα «έξυπνο» σπίτι, όπως είναι ήδη τα Windows στους υπολογιστές.
Η παρουσίαση των νέων προϊόντων, η οποία έγινε από τον αντιπρόεδρο της εταιρείας Ντέηβιντ Λαμπ σε εκδήλωση στο Σιάτλ, περιλάμβανε τα ανανεωμένα ηχεία Echo Show, Echo Dot και Echo Plus, το νέο ηχείο subwoofer Echo Sub (για καλύτερο μπάσο ήχο), το νέο Echo Input (που προσαρτάται στο στερεοφωνικό σύστημα και το κάνει ‘έξυπνο’), το νέο ηχείο Echo Auto ειδικά για αυτοκίνητα, ένα φούρνο μικροκυμάτων με ενσωματωμένη την Alexa, ένα «έξυπνο» ρολόι τοίχου κ.α.
Χάρη στην προηγμένη τεχνητή νοημοσύνη τους και τη νέα υπηρεσία ασφαλείας Alexa Guard, τα Echo θα μπορούν επίσης να ακούνε και να αντιλαμβάνονται τυχόν παραβιάσεις του σπιτιού από κλέφτες (π.χ. σπάσιμο γυαλιού) ή ατύχημα (π.χ. ανίχνευση καπνού φωτιάς), οπότε να στέλνουν μόνα τους στον απόντα ιδιοκτήτη το σχετικό σήμα κινδύνου μέσω διαδικτύου. Ο χρήστης θα λέει κάτι του τύπου “Alexa, φεύγω, έχε το νου σου» και «εκείνη» θα φροντίζει να ακούει και να ενημερώνει άμεσα για οτιδήποτε ύποπτο. Παράλληλα, θα σβήνει μόνη της τα φώτα ή τη μουσική που έχει αφήσει αναμμένα ο αφηρημένος ιδιοκτήτης.
Μια νέα δυνατότητα με την ονομασία Alexa Hunches επιτρέπει στην προσωπική ψηφιακή βοηθό να σκέφτεται για τον χρήστη πριν τον χρήστη: καθώς παρακολουθεί το σπίτι του χρήστη και καταγράφει τις συνήθειές του, θα του κάνει προτάσεις (π.χ. για τη μουσική ή τη ραδιοφωνική εκπομπή που αυτός θα ακούσει) ή θα τον προειδοποιεί αν «διαισθάνεται» ότι ιδιοκτήτης έχει ξεφύγει από τις συνήθειές του, π.χ. να κλειδώσει τις πόρτες πριν πέσει για ύπνο ή να σβήσει τα φώτα ή την τηλεόραση που έχουν μείνει αναμμένα μετά από κάποια ώρα.
Η Amazon δεν έχει αποκαλύψει πόσες συσκευές Echo έχει πουλήσει παγκοσμίως από το 2014 που πρωτοκυκλοφόρησαν, είπε πάντως ότι οι «συνομιλητές» της Alexa διεθνώς είναι δεκάδες εκατομμύρια. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer, σχεδόν 41 εκατομμύρια Αμερικανοί θα χρησιμοποιήσουν συσκευές Amazon Echo φέτος, έναντι 31 εκατ. το 2017. Περίπου τα δύο τρίτα των χρηστών «έξυπνων» ηχείων στις ΗΠΑ θα διαθέτουν φέτος κάποιο Echo, έναντι 30% που διαθέτει το ανταγωνιστικό «έξυπνο» ηχείο Google Home (μερικοί χρήστες έχουν και τα δύο).
Όσον αφορά το μέλλον, η Amazon ήδη σχεδιάζει όλες οι παραδοσιακές συσκευές ενός σπιτιού (τηλεόραση, ψυγείο, καφετιέρα κ.α.) να αποκτήσουν το «μυαλό» της Alexa. Παράλληλα, στόχος της είναι να καταστήσει την Alexa όσο γίνεται πιο φιλική και ανθρώπινη, ικανή όχι μόνο για μεγαλύτερης διάρκειας και πιο φυσικές συζητήσεις με τους χρήστες, αλλά και τη δέουσα προσαρμοστικότητα (αν π.χ. ο χρήστης ψιθυρίζει, να κάνει και αυτή το ίδιο).
Και τι γίνεται με τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα κάθε χρήστη; Η Amazon διαβεβαιώνει ότι η Alexa τα κρυπτογραφεί.