Το 2016, ο Πέντρου Πίρες βρέθηκε στη Λέσβο. Τώρα, δημιούργησε μια μεγάλων διαστάσεων νεκροκεφαλή από 140 σωσίβια για πρόσφυγες.
Εδώ και μια διετία, ο καλλιτέχνης μοιράζει τον χρόνο του αφενός σε εθελοντική δουλειά στη μη κυβερνητική οργάνωση ERCI (βοηθώντας μετανάστες και πρόσφυγες που καταφθάνουν με βάρκα) και αφετέρου, σε γραφίστικη εργασία και συγκέντρωση υλικού.
Το γλυπτό «14.000 νιούτον» εγκαταστάθηκε στο πάρκο Φοντέλου στην πόλη Βιζέου της Πορτογαλίας, στο πλαίσιο του φεστιβάλ «Poldra», ενός φεστιβάλ γλυπτών σε δημόσιο χώρο. «Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας διάλογος, μέσω αντίθεσης, μεταξύ των στοιχείων του έργου, του πάρκου και της πραγματικότητας στο Βιζέου, επιτρέποντας την εμφάνιση μιας πλατφόρμας για συζήτηση περί μετανάστευσης, Ευρώπης, υπευθυνότητας, ζωής και θανάτου» αναφέρει ο Πέντρου Πίρες.
Αποτελείται από μαύρο ελαστικό από μια βάρκα προσφύγων που βρέθηκε τον Μάρτιο του 2016, μέρη της οποίας κόπηκαν και μεταφέρθηκαν στο στούντιο του καλλιτέχνη στη Λισαβόνα, και από 140 σωσίβια για πρόσφυγες που αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο πνιγμού.
Το γλυπτό του Πίρες έρχεται δύο χρόνια μετά την εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι, στην οποία ο Κινέζος καλλιτέχνης-ακτιβιστής τύλιξε έξι κολώνες της πρόσοψης του Berlin Konzerthaus, του μεγάρου συναυλιών στη γερμανική πρωτεύουσα, με σωσίβια προσφύγων που είχαν εγκαταλειφθεί στις ακτές τις Λέσβου και τα οποία ο ίδιος είχε περισυλλέξει.