Ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του δανικού ομίλου Maersk έφθασε την Πέμπτη στην Αγία Πετρούπολη αφού διέπλευσε την Αρκτική ξεκινώντας από τη ρωσική Άπω Ανατολή, κάτι που έγινε για πρώτη φορά από ένα πλοίο τέτοιου μεγέθους και κατέστη δυνατό εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, η οποία μπορεί μακροπρόθεσμα να φέρει επανάσταση στην παγκόσμια μεταφορά φορτίων.
Το πλοίο Venta, το οποίο απέπλευσε στις 23 Αυγούστου από το Βλαδιβοστόκ, διέπλευσε την αρκτική οδό μέσα σε πέντε εβδομάδες. Σήμερα το πρωί βρισκόταν στην είσοδο του λιμανιού της Αγίας Πετρούπολης και ισχυροί άνεμοι το εμπόδιζαν να ελλιμενιστεί, έγινε γνωστό από έναν εκπρόσωπο της μεγάλης δανικής εταιρείας μεταφοράς φορτίων Maersk.
«Αναμένεται να μπορέσει να εισέλθει στο λιμάνι σήμερα το απόγευμα», διευκρίνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Αντρέι Ναραέφσκι.
Το πλοίο πραγματοποίησε σταθμούς στο λιμάνι Βοστότσνι, κοντά στο Βλαδιβοστόκ, μετά στο Μπουσάν της Νότιας Κορέας πριν περάσει από τον Βερίγγειο Πορθμό, φτάσει στο Μπρεμενχάφεν, στη Γερμανία, και βάλει πλώρη στη συνέχεια για την Αγία Πετρούπολη. Το πλοίο μεταφέρει ρωσικό κατεψυγμένο ψάρι και κορεατικά ηλεκτρονικά εξαρτήματα, ενώ πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά το βοήθησαν κατά τον πλου.
Το ολοκαίνουριο πλοίο Venta της Maersk έχει μήκος 200 μέτρα και ζυγίζει 42.000 τόνους. Έχει χωρητικότητα σχεδόν 36.000 κοντέινερ και είναι κατασκευασμένο για να επιχειρεί σε θερμοκρασίες που φθάνουν τους -25 βαθμούς Κελσίου.
Τη θαλάσσια αυτή οδό, που αποκαλείται «βορειοανατολικό πέρασμα» και βρίσκεται κατά μήκος των βόρειων ακτών της Σιβηρίας, μπορούσαν προηγουμένως να χρησιμοποιούν πλοία μικρότερου μεγέθους απ’ αυτόν τον γίγαντα των θαλασσών και μόνο μερικές εβδομάδες τον χρόνο. Τώρα είναι προσβάσιμη για όλο και μεγαλύτερες περιόδους.
Μολονότι βραχυπρόθεσμα αυτό το δρομολόγιο παραμένει δύσκολο και δαπανηρό, η Ρωσία στοιχηματίζει πολύ στην ανάπτυξη αυτής της θαλάσσιας οδού που επιτρέπει στα πλοία να κερδίζουν μέχρι και 15 ημέρες σε σχέση με την κλασική οδό που περνάει από τη διώρυγα του Σουέζ.