Δεν θα επιβαρύνονται με «τέλος διακοπής» της τηλεφωνικής σύνδεσής τους οι συνδρομητές καρτοκινητής και κινητής-σταθερής τηλεφωνίας που αλλάζουν τηλεπικοινωνιακό πάροχο μετά τη λήξη του συμβολαίου τους.
Αυτό διευκρινίζει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), με αφορμή την ισχύ του νέου κανονισμού για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες από την 1η Οκτωβρίου 2018.
Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, η υποχρέωση των παρόχων να μην επιβάλουν τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής-καταγγελίας σύμβασης (σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας) δεν αφορά σε συμβάσεις ορισμένου χρόνου, αλλά μόνο συμβάσεις αορίστου χρόνου και συνδέσεις καρτοκινητής τηλεφωνίας.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου, όπως αναφέρει η ΕΕΤΤ, ο συνδρομητής δεσμεύεται να παραμείνει στον πάροχό του για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (π.χ. 12, 18 ή 24 μήνες). Συνεπώς, σε περίπτωση που διακόψει ή καταγγείλει τη σύμβαση πριν την παρέλευση του ορισμένου χρόνου, ο πάροχος έχει δικαίωμα να επιβάλει το τέλος διακοπής-καταγγελίας.
Σημειώνεται, ότι από την 1η Οκτωβρίου 2018, το συγκεκριμένο τέλος πρέπει να αναγράφεται με σαφήνεια στην πρώτη σελίδα όλων των συμβάσεων που συνάπτονται.
Όπως διευκρινίζει η ΕΕΤΤ, ο συνδρομητής που έχει σύμβαση ορισμένου χρόνου με κάποιον τηλεπικοινωνιακό πάροχο, την οποία ανανεώνει συνεχώς στη λήξη της με νέα σύμβαση ορισμένου χρόνου, σε περίπτωση που τη διακόψει ή την καταγγείλει πριν την παρέλευση του ορισμένου χρόνου (της νέας πλέον σύμβασης), θα επιβαρύνεται με το τέλος διακοπής-καταγγελίας που ορίζεται στη νέα σύμβαση.
Τα παραδείγματα
Παράδειγμα 1: Συνδρομητής με σύμβαση ορισμένου χρόνου διάρκειας 24 μηνών (για σταθερή ή και κινητή σύνδεση), επιθυμεί να διακόψει τη σύμβαση και να καταργήσει τη σύνδεσή του στον 20ο μήνα. Ο συνδρομητής θα επιβαρυνθεί με τέλος διακοπής-καταγγελίας της σύμβασης, το ύψος του οποίου καθορίζεται στη σύμβαση. Το ίδιο ισχύει και εάν επιθυμεί να μεταφέρει τη σύνδεσή του σε νέο πάροχο. Επίσης, σε περίπτωση που ο ίδιος συνδρομητής έχει λάβει εξοπλισμό με «χρησιδάνειο», οφείλει να τον επιστρέψει ή εάν επιθυμεί να τον κρατήσει, να καταβάλει το σχετικό τέλος που προβλέπεται στη σύμβασή του.
Παράδειγμα 2: Σύμβαση ορισμένου χρόνου, διάρκειας 18 μηνών (για σταθερή ή και κινητή σύνδεση), που έχει λήξει εδώ και ένα μήνα χωρίς να έχει ανανεωθεί, έχει καταστεί αορίστου χρόνου. Ο συνδρομητής μπορεί να διακόψει τη σύμβαση και να καταργήσει τη σύνδεσή του, χωρίς να επιβαρυνθεί με τέλος διακοπής – καταγγελίας, δεδομένου ότι η σύμβαση έχει πλέον καταστεί αορίστου χρόνου. Το ίδιο ισχύει και εάν επιθυμεί να μεταφέρει τη σύνδεσή του σε νέο πάροχο. Ωστόσο, εφόσον ο συνδρομητής έχει λάβει εξοπλισμό με «χρησιδάνειο», οφείλει να τον επιστρέψει ή σε περίπτωση που επιθυμεί να τον κρατήσει, να καταβάλει το σχετικό τέλος που προβλέπεται στη σύμβασή του.