H αυτοματοποιημένη οδήγηση δεν απαλλάσσει τον οδηγό, μόνο από την βαρετή διαδικασία να κρατάει το τιμόνι πχ σε ανιαρές κυκλοφοριακές συνθήκες – όπως είναι το πολύωρο μποτιλιάρισμα μέσα στην πόλη – αλλά υπόσχεται και λιγότερα τροχαία! Mε την αυτοματοποιημένη οδήγηση στο επίκεντρο η Opel έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό την εξέλιξη της με τη βοήθεια ενός γερμανικού ερευνητικού κέντρου, στην οποία ο οδηγός στο μέλλον απλά, θα μπορεί να κάνει και άλλα πράγματα πίσω από το τιμόνι, όπως να διαβάζει, να γράφει ακόμη και να ξεκουράζεται.
Η επίδειξη των λειτουργιών της οδήγησης αυτού του τύπου, έγινε στο πρωτότυπο Opel Insignia κατά τη διάρκεια παρουσίασης των τελικών αποτελεσμάτων του Ko-HAF, στο Κέντρο Δοκιμών της Opel στη Γερμανία. Τα συστήματα της αυτοματοποιημένης οδήγησης δεν χρειάζονται συνεχή επίβλεψη από τον οδηγό. Αρκεί, βέβαια, ο οδηγός να είναι υπ’ ατμόν, και να αναλαμβάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου, όταν το σύστημα το ειδοποιεί. Ο τρόπος λειτουργίας που προωθεί η Opel σε συνεργασία με το ερευνητικό κέντρο είναι συγκεκριμένος. Τα αυτοκίνητα στέλνουν πληροφορίες στο συγκεκριμένο ερευνητικό κέντρο για τις τρέχουσες οδικές συνθήκες, όπως οδικά έργα, κυκλοφοριακές ανασχέσεις και ατυχήματα, σε έναν σέρβερ (Διακομιστή Ασφαλείας).
Στον συγκεκριμένο σέρβερ γίνεται η συλλογή και επεξεργασία πληροφοριών, ώστε, εάν χρειαστεί, να υπάρχει ένας ακριβής χάρτης – σαν ένας τεχνητός ορίζοντας που προσφέρει μία πολύ λεπτομερή επισκόπηση του δρόμου μπροστά. Έτσι, με βάση τις κυκλοφοριακές συνθήκες, το σύστημα είτε συνεχίζει να έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου, είτε ειδοποιεί τον οδηγό ότι, πρέπει να πιάσει το τιμόνι, στην περίπτωση που θα συναντήσει ένα τροχαίο ατύχημα στην πορεία του. Η Opel εξέλιξε τους ψηφιοποιημένους χάρτες, ώστε το σύστημα να γίνει ακόμη πιο ακριβές και να δίνει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Η πρώτη δοκιμή πραγματοποιήθηκε σε αυτοκινητόδρομους γύρω από τη Φρανκφούρτη, με τα πρώτα αποτελέσματα να είναι άκρως ικανοποιητικά.