Η υπολογιστική ισχύς του iPhone 7 που κυκλοφόρησε το 2016, ήταν μεγαλύτερη από την υπολογιστική ισχύ ολόκληρου του αμερικανικού «Πενταγώνου», το 1993, όταν πρόεδρος των ΗΠΑ έγινε ο Μπιλ Κλίντον!
Ακόμα, το πρόγραμμα για την αποκωδικοποίηση του ανθρώπινου γονιδιώματος (HGP) ή αλλιώς για την αποτύπωση του DNA, που ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 1999, υπολογίζεται ότι κόστισε περίπου 3,5 δισεκ. δολάρια, ενώ εάν αυτό γινόταν σήμερα, το κόστος δεν θα ξεπερνούσε τα 50 δολάρια!
Aυτά τα δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα χρησιμοποίησε ο κ. Stefan Balzer, CEO της εταιρείας Red Onion, μιλώντας στο συνέδριο του Economist με θέμα την Ψηφιακή Μεταμόρφωση, προκειμένου να καταδείξει ότι η τεχνολογία καλπάζει, αλλάζοντας τα πάντα, σε όλους τους τομείς.
Συσκευές που λειτουργούν με μια λέξη, ρομποτικοί προσωπικοί βοηθοί, διαδικτυακή επικοινωνία με «ταχύτητες φωτός» και αρκετά άλλα επιτεύγματα της τεχνολογίας, έρχονται να διαμορφώσουν μια καινούργια πραγματικότητα που εκτείνεται από τον τομέα της εργασίας έως την ανθρώπινη συμπεριφορά και την εμπειρία του καταναλωτή. Για παράδειγμα, στο άμεσο μέλλον θα έχουμε προϊόντα και υπηρεσίες που δεν είχαμε ποτέ μέχρι σήμερα, ενώ πολλές υπηρεσίες που έχουμε τώρα στο «έξυπνο» κινητό μας τηλέφωνο, παλιότερα ήταν ξεχωριστά προϊόντα (π.χ. φωτογραφικές μηχανές, πυξίδες, τηλεόραση κ.λ.π).
Με «όχημα» τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα Νέας Γενιάς και το πολυαναμενόμενο 5G, η τεχνητή νοημοσύνη θα απασχολεί όλο και πιο έντονα την ανθρωπότητα τα επόμενα χρόνια, καθορίζοντας το ανθρώπινο μέλλον.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Balzer, βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα «περίοδο επέκτασης των ανθρώπινων δυνατοτήτων», όπου η τεχνητή νοημοσύνη (AI), η ρομποτική και η ενισχυμένη και η εικονική πραγματικότητα (AR και VR), θα γίνονται όλο και πιο …ζωντανές, αναδιαμορφώνοντας πλήρως τις αγορές και την κοινωνία και διαμορφώνοντας μια νέα παγκόσμια τάξη.
Αυτό, πρόσθεσε ο κ. Francesco Brenna, executive partner της ΙΒΜ, θα προκαλέσει έναν άνευ προηγουμένου επανακαθορισμό των εννοιών της εργασίας, της καταναλωτικής συμπεριφοράς και του ρυθμιστικού περιβάλλοντος. Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη και η ρομποτική θα εισέρχονται σε περισσότερα επαγγέλματα, θα επαναπροσδιορίσουν τη φύση της εργασίας, με επιπτώσεις στα πάντα, από τις οικονομικές ανισότητες ως τις κοινωνικές συμβάσεις, την υγεία, τις τράπεζες, τον τουρισμό, το λιανεμπόριο και την εκπαιδευτική πολιτική. «Κάθε εργαζόμενος θα πρέπει να είναι ανοιχτός στην τεχνολογία, ακόμα κι αν είναι 30 χρόνια στην ίδια δουλειά, θα πρέπει να επιμορφώνεται συνεχώς για να μπορεί να πρακολουθεί την τεχνολογία», τόνισε ο κ. Brenna.
Ο ίδιος ανέφερε ως παράδειγμα την καινούργια γαλλική τράπεζα Orange Bank, η οποία επέλεξε να λειτουργεί ως ψηφιακή τράπεζα, επιτρέποντας στους πελάτες της να κάνουν όλες τις εργασίες τους διαδραστικά. Μέσα σε διάστημα 3 μηνών οι πελάτες της τράπεζας έφτασαν τους 120.000, ενώ σήμερα αυξάνονται με ρυθμό περίπου 20.000 το μήνα!
Σύμφωνα με τους ομιλητές, οι νέες «έξυπνες» πόλεις, θα μπορούσαν να αποτελέσουν κέντρα καινοτομίας, καθώς τεχνολογίες όπως οι τρισδιάστατες εκτυπώσεις, η ενισχυμένη και η εικονική πραγματικότητα, το Internet of Things (IoT) και η τεχνητή νοημοσύνη, θα αποκεντρώνουν συνεχώς την καινοτομία και την παραγωγή.
Επίσης, ο κλάδος της υγείας θα γίνει περισσότερο προγνωστικός, εξατομικευμένος, προληπτικός και συμμετοχικός. Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, θα αλλάξει η φαρμακευτική έρευνα, ενώ θα έρθουν οι ρομποτικοί νοσηλευτές και τα αυτόνομα οχήματα, που θα επιτρέπουν στους ηλικιωμένους να διατηρούν την ανεξαρτησία τους, καθώς γερνούν. Την ίδια στιγμή, όλο και περισσότεροι θα διαπιστώνουν ότι η ιδιωτικότητα δεν θα υπάρχει πλέον στο νέο ψηφιακό κόσμο.
Η βουλευτής της Ν.Δ και τομεάρχης αρμόδια για τα ζητήματα της Τεχνολογίας, κυρία Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, τόνισε ότι το αποτύπωμα των νέων τεχνολογιών θα πρέπει να βρίσκεται σε κάθε πτυχή της ελληνικής οικονομίας και της κοινωνίας. Στόχος της Ν.Δ, όπως χαρακτηριστικά είπε, είναι η στροφή της επιχειρηματικότητας σε υγιείς και σύγχρονες τεχνολογικές και οικονομικές βάσεις «και όχι στο σάπιο καπιταλισμό». Το τρίπτυχο της Ν.Δ στον τομέα αυτό, είναι: Ψηφιακή διακυβέρνηση, ψηφιακή επιχειρηματικότητα και ψηφιακοί πολίτες.
Η κυρία Ασημακοπούλου κατηγόρησε τη σημερινή κυβέρνηση ότι έχει αποτύχει παταγωδώς στο κεφάλαιο της ψηφιακής στρατηγικής και του τεχνολογικού μετασχηματισμού της χώρας. «Τα έργα Πληροφορικής στο νέο ΕΣΠΑ είναι ελάχιστα, ενώ η αγορά χρειάζεται ουσιαστικές παρεμβάσεις και όχι ψευδεπίγραφες εξαγγελίες», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο Τουρισμός
Η εποχή του «ψηφιακού» ταξιδιώτη έχει ήδη ξεκινήσει. Ο τουρισμός που ξέραμε τα προηγούμενα χρόνια αλλάζει, ανέφερε στην παρέμβασή του στο συνέδριο του Economist και στην ενότητα «Ο Τουρισμός στον ψηφιακό κόσμο», ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής, κ. Γεώργιος Τζιάλλας.
Το κατεξοχήν μέσο που χρησιμοποιούν πλέον οι τουρίστες κατά την αναζήτηση των ταξιδιωτικών πληροφοριών, είναι το κινητό. Οι υπόλοιποι πέντε παράγοντες, οι οποίοι σύμφωνα με τον κ. Τζιάλλα, θα επηρεάζουν στο εξής τον τουρισμό, είναι: Η τεχνητή νοημοσύνη, το ΙοΤ, τα Big Data, η φήμη και η εικονική πραγματικότητα.
Ήδη, σε αγορές με ώριμους διαδικτυακά χρήστες, όπως η Αμερική, η Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο κ.λ.π, η χρήση των κινητών ξεπερνά ακόμα και τη χρήση των υπολογιστών. Σε αυτό το περιβάλλον οι ξενοδόχοι καλούνται να ανταποκριθούν στις νέες ψηφιακές ανάγκες, πολλές φορές ακόμα και να τις προβλέψουν.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), κ. Αλέξανδρο Βασιλικό, η ψηφιακή τεχνολογία έχει ανατρέψει τα παραδοσιακά μοντέλα λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων και συμπεριφοράς των καταναλωτών, δημιουργώντας ένα εντελώς καινούργιο και συνεχώς μεταβαλλόμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Η βιώσιμη ανάπτυξη στον τουρισμό, σύμφωνα με τον κ. βασιλικό, απαιτεί την ένταξη στο χάρτη όλων των δυνατοτήτων που παρέχει η τεχνολογία, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, οι ψηφιακές πλατφόρμες και τα «μεγάλα δεδομένα» (big data).
Όπως τονίστηκε στο συνέδριο, παγκοσμίως, οι απαιτήσεις των καταναλωτών εξελίσσονται τόσο γρήγορα, όσο και η ίδια η τεχνολογία κινητών μέσων. Στο άμεσο μέλλον, δεν θα υπάρχει δωμάτιο ξενοδοχείου που δεν θα διαθέτει έξυπνο προσωπικό βοηθό. Ήδη, η Alexa του Amazon και η Siri της Apple, που εκτελούν φωνητικές εντολές, έχουν αλλάξει τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων που δεν ήταν απαραίτητα τεχνολογικά ενημερωμένοι.
Όπως επισημάνθηκε στο συνέδριο, υπάρχουν πλέον αρκετά επιτυχημένα παραδείγματα ξενοδοχείων, που διαφοροποιούνται, εφαρμόζοντας μαζική εξατομίκευση με σκοπό να εκπλήξουν και να ικανοποιήσουν τους επισκέπτες τους.
Πάντως, όπως τόνισε ο κ. Βασιλικός, «ο μπάρμαν και ο ρεσεψιονίστ δεν θα εκλείψουν από τα ξενοδοχεία, καθώς οι μηχανές δεν θα μπορέσουν να τους υποκαταστήσουν πλήρως».