Σε 5,5 εκατομμύρια αναμένεται να ανέλθουν οι διεθνείς αφίξεις τουριστών στην Αθήνα στο τέλος του 2018, έναντι 5 εκατ. πέρυσι, λόγω της «έκρηξης» του τουρισμού πόλης που γνωρίζει η πρωτεύουσα και ο οποίος την τελευταία πενταετία έχει αυξηθεί κατά 600%!
Την εικόνα αυτή επιβεβαιώνουν τα στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), σύμφωνα με τα οποία, την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018 οι τουρίστες city break στην πρωτεύουσα αυξήθηκαν κατά 30%, φθάνοντας τα 1,4 εκατ., έναντι 1 εκατομμυρίου πέρυσι στο ίδιο διάστημα.
Τη δυναμική του τουρισμού πόλης της Αθήνας, επισήμαναν οι φορείς που συμπράττουν στη φετινή, 6η διοργάνωση του Travel Trade Athens 2018 από πλευράς Δήμου Αθηναίων (8 – 9 Οκτωβρίου), που στοχεύει στην ενίσχυση του city break και του συνεδριακού τουρισμού της πόλης.
Στο εφετινό Travel Trade Athens θα πραγματοποιηθούν συνολικά 3.000 επαγγελματικές συναντήσεις, με τη συμμετοχή 100 εκπροσώπων τουριστικών επιχειρήσεων του εξωτερικού (αγοραστών) από 25 χώρες, καθώς και 109 Ελλήνων επιχειρηματιών.
Στόχος, τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων, κ. Γιώργος Καμίνης, είναι «να βάλουμε την Αθήνα στον παγκόσμιο συνεδριακό χάρτη». Όπως επισήμανε από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής πωλήσεων της Aegean, κ. Στέφανος Σαδόπουλος, η Αθήνα σημειώνει αύξηση 59% στη διεθνή επιβατική κίνηση (από και προς την Αθήνα), ενώ η αύξηση από και προς τα περιφερειακά αεροδρόμια ανέρχεται σε 159%!
Η Aegean από το 2013 έχει αναπτύξει σημαντικό δίκτυο προορισμών και έχει αυξήσει αρκετά τις χωρητικότητες των αεροσκαφών της. Το 2018, η εταιρία εισήγαγε 13 νέους προορισμούς του εξωτερικού στο δίκτυο αεροπορικών συνδέσεων με την Ελλάδα, με συνολικά 81 προορισμούς του εξωτερικού έναντι μόλις 33 το 2013, όταν ξεκινούσε η διοργάνωση του Travel Trade Athens.
Στο στοίχημα της αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης της Αθήνας αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΕΟΤ, κ. Χαράλαμπος Καρίμαλης, τονίζοντας ότι «αυτή είναι μια ιδανική συγκυρία, προκειμένου να αποφευχθούν οι αρνητικές συνέπειες του υπερτουρισμού, με στόχο την ομοιόμορφη κατανομή των ωφελειών του τουρισμού σε όλη τη κοινωνία και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης».
Το Travel Trade Athens ξεκίνησε το 2013, εν μέσω κρίσης και σοβαρών προβλημάτων στην εικόνα της Αθήνας στο εξωτερικό, με σκοπό να προσελκύσει το ενδιαφέρον των επαγγελματιών του τουρισμού από το εξωτερικό για την πρωτεύουσα ως τουριστικού προορισμού, δήλωσε ο κ. Καμίνης. Ο δήμαρχος Αθηναίων, αναλύοντας τους 4 βασικούς άξονες του Δήμου για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού πόλης, είπε ότι απαιτούνται: Συνεργασίες με φορείς (π.χ. Athens Tourism Partnership, Marketing Greece), η ανάδειξη της Αθήνας στον παγκόσμιο συνεδριακό χάρη (ACVB), η ανάδειξη του σύγχρονου ζωντανού καλλιτεχνικού προφίλ της πόλης και η πολιτιστική ανάπλαση με αναβάθμιση των υποδομών.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) κ. Αλέξης Γαληνός, ανέφερε ότι το Travel Trade Athens καταγράφει υψηλό βαθμό ικανοποίησης των συμμετεχόντων, με 9 στους 10 να δηλώνουν διατεθειμένοι να συμμετάσχουν και στην επόμενη διοργάνωση, ενώ συμφωνίες υπολογίζεται οτι κλείνουν 1 στους 3. Έμφαση δίδεται όχι μόνο στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και σε γύρω περιοχές όπως η Ανατολική Αττική, η Ελευσίνα και η Αθηναϊκή Ριβιέρα, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής.