Μια νέα ηλεκτρονική έκδοση για τους καταναλωτές με τίτλο «Οδηγός Καταναλωτή: Ταχυδρομικές υπηρεσίες» δημοσίευσε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), στο πλαίσιο της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Ταχυδρομείων.
Μέσω της συγκεκριμένης έκδοσης η ΕΕΤΤ παρέχει στους καταναλωτές χρηστικές πληροφορίες σχετικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, προκειμένου να προβαίνουν στις κατάλληλες, με βάση τις ανάγκες τους, επιλογές.
Συγκεκριμένα, ο Οδηγός της ΕΕΤΤ ενημερώνει, μεταξύ άλλων, για την «Καθολική Υπηρεσία και τις Ταχυμεταφορές», τις διαθέσιμες υπηρεσίες ανά τομέα και τα χαρακτηριστικά τους, τη διαδικασία διανομής της αλληλογραφίας και των δεμάτων, καθώς και τις επιπλέον προσφερόμενες δυνατότητες (π.χ. για την ασφάλιση αντικειμένων με σημαντική αξία, την παραλαβή δεμάτων ηλεκτρονικών αγορών από επιλεγμένα σημεία συνεργατών των εταιριών, τη δυνατότητα κατάθεσης/παραλαβής εγγράφων από δημόσιες υπηρεσίες και την αγορά αντικειμένων για λογαριασμό του καταναλωτή).
Επίσης, παρέχονται συμβουλές σχετικά με τα βήματα που πρέπει να ακολουθούν οι καταναλωτές για να επιλέξουν εταιρεία ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Ειδικότερα, η ΕΕΤΤ συνιστά στους καταναλωτές:
* Να θέτουν συγκεκριμένα κριτήρια με βάση τις ανάγκες τους. Για παράδειγμα, εάν ενδιαφέρονται για την απλή επίδοση αλληλογραφίας ή με υπογραφή παραλήπτη, για την επίδοση σε προσυμφωνημένο χρόνο με δυνατότητα αποζημίωσης σε περίπτωση καθυστέρησης, για τη δυνατότητα αλλαγής διεύθυνσης/ παραλήπτη κατά τη μεταφορά, για την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών.
* Να συγκεντρώνουν πληροφορίες και να συγκρίνουν υπηρεσίες και τιμές.
* Να διαβάζουν προσεκτικά, πριν υπογράψουν την ατομική σύμβαση (voucher).
Επιπλέον, ο Οδηγός ενημερώνει για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των χρηστών και των εταιριών, τα βήματα για την επίλυση των προβλημάτων που ανακύπτουν, το σχετικό νομοθετικό-κανονιστικό πλαίσιο και τον ρόλο της ΕΕΤΤ στην αγορά.
Ολόκληρος ο οδηγός της ΕΕΤΤ, εδώ