Σημαντικά οφέλη στην τσέπη του οδηγού υπόσχεται η χρήση φυσικού αερίου ( CNG) στο ΙΧ, που πλέον, δείχνει να κερδίζει την εμπιστοσύνη ολοένα και περισσότερων ιδιοκτητών αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια. Οι λόγοι που έχουν συμβάλει στην ανάπτυξη της αγοράς αυτοκινήτου με φυσικό αέριο είναι δύο: Η χρήση φυσικού αερίου είναι η πιο οικονομική ( σε σχέση με τα μοντέλα που καίνε πετρέλαιο αλλά και βενζίνης ) ενώ πλέον, το δίκτυο ανεφοδιασμού επεκτείνεται με πιο γοργούς ρυθμούς, όχι μόνο στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα αλλά και στο υπόλοιπο εθνικό δίκτυο. Για παράδειγμα, σήμερα, ένας ιδιοκτήτης μοντέλου φυσικού αερίου μπορεί να ανεφοδιάσει το αυτοκίνητο του – πχ σε ένα ταξίδι από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη – στη Λαμία, στο Βόλο ή και στη Λάρισα.
Στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν για περισσότερα από τρία χρόνια τα εργοστασιακά εξοπλισμένα αυτοκίνητα με σύστημα πεπιεσμένου αερίου, που αποτελεί και την πιο ενδεδειγμένη λύση. Σαφώς, η αγορά ενός καινούργιου μοντέλου φυσικού αερίου είναι στα σπάργανα, μιας και οι αγοραστές συνεχίζουν να εμπιστεύονται τα μοντέλα πετρελαίου και βενζίνης.
Εξοικονόμηση πάνω από 50%
Οδηγώντας ένα όχημα κίνησης με Φυσικό Αέριο επιτυγχάνει κανείς σημαντική οικονομία στο κόστος καυσίμου ανά χιλιόμετρο. Ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου καταδεικνύει ότι η οδήγηση ενός οχήματος που κινείται με φυσικό αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση πάνω από το 50% σε σύγκριση με ένα όχημα που κινείται με βενζίνη και εξοικονόμηση που υπερβαίνει το 30% σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με πετρέλαιο. Πιο συγκεκριμένα 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα Βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο. Στα ατού του σημειώστε ότι το φυσικό αέριο (CNG) στα ΙΧ (που μετριέται σε κιλά και όχι σε λίτρα), η τιμή του παραμένει ιδιαίτερα οικονομική. Συγκεκριμένα, η τιμή του κιλού είναι σήμερα στα 0,86 ευρώ, τη στιγμή που μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης (94 οκτάνια) είναι στα 1,49 ευρώ και του ντίζελ στα 1,23 ευρώ.
Μοντέλα φυσικού αερίου
Σήμερα, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν μοντέλα φυσικού αερίου, με εργοστασιακή εγκατάσταση. Για παράδειγμα, η Mercedes-Benz προσφέρει τη νέα B-Class σε έκδοση φυσικού αερίου, την B-Class Natural Gas.
Πόσο ποιο οικονομικό είναι το συγκεκριμένο μοντέλο σε σχέση με το μοντέλο βενζίνης; Η B-Class φυσικού αερίου, σύμφωνα με το εργοστάσιο, καταναλώνει 4,2 κιλά φυσικού αερίου ανά 100χλμ. Αυτό σημαίνει – με τη σημερινή τιμή που είναι στα 0,86 ευρώ, ότι ο οδηγός του συγκεκριμένου μοντέλου φυσικού αερίου θα χρειάζεται 3,6 ευρώ/100χλμ.
Στην περίπτωση της έκδοσης βενζίνης – με τον ίδιο κινητήρα 2. λίτρων 156 ίππων – η κατανάλωση καυσίμου είναι στα 5,4 λίτρα/100χλμ, δηλαδή, το κόστος ανά 100 χιλιόμετρα για τον οδηγό είναι στα 8 ευρώ. Το ισχυρό πλεονέκτημα της βενζινοκίνητης B200 είναι ότι κοστίζει 32.687 ευρώ ενώ η έκδοση φυσικού αερίου είναι στα 35.979 ευρώ ( είναι κατά 3.301 ευρώ πιο ακριβή). Μοντέλα φυσικού αερίου διαθέτει η VW, τόσο τα επαγγελματικά της μοντέλα όσο και στα επιβατικά, η Fiat, η Audi κ.α.
Το Audi A3 g-tron 1.4 TFSI 110 hp «καίει» 3,3 κιλά /100 χλμ., που αντιστοιχούν με λιγότερα από 2,8 ευρώ/100 χλμ.. Το πιο καλοπουλημένο μοντέλο φυσικού αερίου είναι μέχρι σήμερα το Volkswagen eco up! Διαθέτει κινητήρα 999 κ.εκ., 68 ίππων και για να κινηθεί χρειάζεται 2,9 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χλμ. με το κόστος να ορίζεται στα 2,5 ευρώ/100χλμ. Μοντέλο φυσικού αερίου διαθέτει και η Skoda, την Octavia 1.4 G–TEC με τον δημοφιλή κινητήρα 1.4 TSI 110 ίππων που απαιτεί από την τσέπη του οδηγού περίπου 3 – 3,5 ευρώ/100χλμ.