Για υπονόμευση της δημόσιας εκπαίδευσης κατηγορεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής τις επιστημονικές Ενώσεις της χώρας που εξέδωσαν τις προηγούμενες ημέρες σκληρές ανακοινώσεις κατά των νέων προγραμμάτων σπουδών που προτείνει το υπουργείο Παιδείας.
Όπως είναι γνωστό οι επιστημονικές Ενώσεις της χώρας κατηγόρησαν ανοικτά το υπουργείο Παιδείας ότι «κατατεμαχίζει» την διδασκαλία των βασικών μαθημάτων και αφού «αχρήστευσε το Γυμνάσιο, διαλύει τώρα και το Λύκειο».
Το ΙΕΠ αναφέρει σε ανακοίνωση του ότι οι επιστημονικές Ενώσεις απαξιώνουν «το έργο χιλιάδων εκπαιδευτικών συναδέλφων τους, που μοχθούν καθημερινά στις σχολικές τάξεις για ποιότητα στην εκπαίδευση και μείωση των μορφωτικών ανισοτήτων».
Ειδικότερα το ΙΕΠ στην απάντηση του αναφέρει «είμαστε βέβαιοι ότι ο κόσμος που υπηρετεί με αφοσίωση και ανιδιοτέλεια τα γράμματα και τις επιστήμες, και μέσα από τις επιστημονικές ενώσεις, επιθυμεί κριτικές προσεγγίσεις που διακρίνονται από νηφαλιότητα, ορθολογισμό, έγκυρο και απροκατάληπτο επιστημονικό λόγο, και αποστρέφεται τις ακρότητες, τους εύκολους αλλά ατεκμηρίωτους αφορισμούς και βεβαίως τους απαράδεκτου ύφους προσωπικούς χαρακτηρισμούς».
«Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, αρμόδιο για την επιστημονική διερεύνηση των θεμάτων που συνδέονται με τη σχολική εκπαίδευση και το σχεδιασμό εκπαιδευτικής πολιτικής, γνωμοδοτεί προς τον εποπτεύοντα φορέα που τελικά αποφασίζει, δηλαδή το υπουργείο Παιδείας με τον οποίο η συνεργασία είναι συστηματική και πλήρης» αναφέρει.