Σύγχρονα, και μάλιστα ελληνικής κατασκευής, μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV’s) επιδιώκει να εντάξει στο δυναμικό της η Πολεμική Αεροπορία.
Οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν μείνει πίσω σ’ αυτόν τον τομέα, την ώρα που η Τουρκία παράγει δικά της UAV’s. Και όπως έκανε γνωστό ο Αρχηγός Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας αντιπτέραρχος Χρήστος Χριστοδούλου υπάρχει συνεργασία του ΓΕΕΘΑ, μιας και οι ανάγκες είναι διακλαδικές, με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης για την υλοποίηση ενός νέου προγράμματος κατασκευής ελληνικού μη επανδρωμένου αεροσκάφους. «Θέλουμε να κάνει συγκεκριμένα πράγματα και για συγκεκριμένο σκοπό» ανέφερε ο Αρχηγός ΓΕΑ επισημαίνοντας πως το όφελος, το “asset” θα είναι αφορά και τα τρία όπλα.
Ο Αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας τόνισε δε πως η οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις ήταν κάποτε πρωτοπόρες στον τομέα των UAV’s, αφού από τις αρχές της δεκαετίας του ΄80 είχαν ξεκινήσει τις πρώτες απόπειρες για την παραγωγή ενός UAV made in Greece. Επρόκειτο για το πρόγραμμα «Πήγασος».
Σήμερα ο Ελληνικός Στρατός διαθέτει γύρω στους 20 «ιπτάμενους κατασκόπους». Ανάμεσά τους είναι περί τα 8 γαλλικής κατασκευής μη επανδρωμένα αεροσκάφη sperwer που χρησιμοποιεί ο Στρατός Ξηράς (οι Διαβιβάσεις) και σε 12 υπολογίζονται τα ελληνικής κατασκευής UAV’s «ΠΗΓΑΣΟΣ» τα οποία χρησιμοποιεί η Πολεμική Αεροπορία έχοντας ως βάση τους, από τον Αύγουστο του 2017, την 110 Πτέρυγα Μάχης, στην Αεροπορική Βάση Λάρισας.
Σημειώνεται επίσης ότι το περασμένο καλοκαίρι το υπουργείο Αμυνας ανακοίνωσε ότι ενδιαφέρεται και για την προμήθεια 25 drones μέσω ΕΣΠΑ που θα ενταχθούν στο δυναμικό του Στρατού Ξηράς για τις ανάγκες ελέγχου της μετανάστευσης και επιτήρησης των συνόρων.
Κόλλησε το πρόγραμμα «Πήγασος ΙΙ»
Πριν από περίπου 15 χρόνια η Ελλάδα ήταν μπροστά από την Τουρκία στον τομέα της κατασκευής UAV’s, όμως τώρα, όπως όλα δείχνουν, επιχειρεί να ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Το πρώτο UAV «Πήγασος» κατασκευάστηκε το 2002. Τον Μάιο του 2005 άρχισε η προσπάθεια για την κατασκευή του «ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ», με στόχο τη δημιουργία ενός σύγχρονου UAV κατηγορίας MALE (Medium Altitude Long Endurance), όπως αναφέρει το ΓΕΑ.
Τον Σεπτέμβριο του 2005 ολοκληρώθηκε η τροποποίηση του πρώτου ΜΕΑ και οι πτητικές δοκιμές πιστοποίησης του έγιναν με άριστα αποτελέσματα.
Τον Ιούλιο του 2006 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες τροποποίησης του συνόλου των υφιστάμενων ΜΕΑ, καθώς και των αντίστοιχων Σταθμών Εδάφους (ΣΕΔ).
Από το 2007 το ΣΜΕΑ/Φ λαμβάνει μέρος στις Διακλαδικές Ασκήσεις «Ηνίοχος» και «Δούρειος Ίππος».
Τον Δεκέμβριο του 2008 το Σμήνος οργανώθηκε σε Πολεμική Μοίρα Αεροσκαφών με την ονομασία Μοίρα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (Μ.ΜΕΑ/Φ).
Έκτοτε όμως το πρόγραμμα δεν προχώρησε αρκετά και παρουσίασε στασιμότητα.