Εκτός από τα τέλη κυκλοφορίας οι ιδιοκτήτες ΙΧ θα κληθούν να βάλουν βαθιά το «χέρι» στην τσέπη καθώς έρχονται αυξήσεις – φωτιά στις ασφάλειες αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Αυτοκινήτου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος και πρόεδρος του συστήµατος Φιλικού ∆ιακανονισµού, ∆ηµήτρης Ζορµπάς, ήδη από το 2016 θα έπρεπε να είχαν σηµειωθεί αυξήσεις της τάξης του 9% για να ισορροπήσει η κατάσταση.
Ωστόσο, κυνήγι πελατών, το οποίο χάρισε στις εταιρείες περίπου 780.000 νέα συµβόλαια, είχε ως αποτέλεσµα έναν «πόλεµο» τιµών που έριξε τα ασφάλιστρα κατά 15%.
Όπως αναφέρει στην εφημερίδα Έθνος ο κ. Ζορµπάς, από τις αρχές του νέου έτους σταδιακά η αγορά, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες και µε βάση τις επιµέρους παραµέτρους (που συνδέονται π.χ. µε το προφίλ του οδηγού, τη γεωγραφική περιοχή όπου κινείται το όχηµα κ.λπ.), θα προχωρήσει σε πιθανή αναπροσαρµογή προς τα πάνω, µε τις εκτιµήσεις παραγόντων του κλάδου να κάνουν λόγο για ένα ποσοστό της τάξης του 15%-20%.
Σε σχετική µελέτη η KPMG αναφέρει ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν επιδοθεί σε ένα παιχνίδι µηδενικού αποτελέσµατος, στο οποίο δεν φαίνεται να κερδίζει κανένας. Μείωση της κερδοφορίας κυρίως λόγω του έντονου ανταγωνισµού και συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους είναι το αποτέλεσµα του «παιχνιδιού» αυτού, σε µια αγορά η οποία συρρικνώνεται διαρκώς.
∆εν είναι τυχαίο ότι από το 2010, οπότε η παραγωγή ασφαλίστρων άγγιξε τα 2 δισ. ευρώ (1,96 δισ.), ακολούθησε µία επταετία συνεχούς πτώσης, η οποία οδήγησε την αγορά κάτω ακόµη και από το 1 δισ. ευρώ, µε τη φετινή χρονιά να αναµένεται να κλείσει και πάλι σε θετικό πρόσηµο (έστω οριακά), λόγω της επανασφάλισης χιλιάδων οχηµάτων µε την απειλή «τσουχτερών» προστίµων από την Πολιτεία.
Τα τέλη κυκλοφορίας
Έως τα μέσα Νοεμβρίου αναμένεται να αναρτηθούν τα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας στο Taxisnet και η εξόφληση τους θα γίνει έως το τέλος του έτους.
Το συνολικό ποσό που θα κληθούν και φέτος να πληρώσουν οι κάτοχοι ΙΧ ανέρχεται σε περίπου 1,2 δισ. ευρώ.
Και φέτος πάντως παρά τις εξαγγελίες για τη δημιουργία ενός νέου συστήματος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας των οχημάτων δεν αναμένεται να υπάρξει καμία ελάφρυνση.
Η εξόφληση των τελών θα γίνει αποκλειστικά μέσω του τραπεζικού συστήματος, ενώ για όσους θα πληρώσουν μέσω web banking απαιτείται μόνο η Ταυτότητα Οφειλής που αναγράφεται στο ειδοποιητήριο.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι σε κάποιες τράπεζες ακόμη και εάν ο οφειλέτης δεν έχει τον κωδικό πληρωμής, μπορεί να το πράξει απλά δηλώνοντας στη σχετική καρτέλα τον αριθμό κυκλοφορίας και το ΑΦΜ. Επισημαίνεται ότι οι κάτοχοι πιστωτικών καρτών με επαρκές πιστωτικό υπόλοιπο μπορούν να εξοφλήσουν τα τέλη κάνοντας χρήση προγραμμάτων έως και 12 άτοκων δόσεων.
Ρυθμίσεις για τα τέλη κυκλοφορίας των επιβατικών οχημάτων
1. Οι υποπεριπτώσεις α ́ και β ́ της περίπτωσης Α ́ της παρ. 1 του άρθρου 20 του Ν. 2948/2001 (Α 242), όπως ισχύει, αντικαθίστανται ως εξής:
«Α. Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης
α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής:
β)Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανά χιλιόμετρο).Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
- Γιατί κλιμακώνεται επικίνδυνα ο πόλεμος στην Ουκρανία – Η απόφαση Μπάιντεν με φόντο την προεδρία Τραμπ
- Η σφαγή του Jonestown στις ΗΠΑ: Πώς ένας άνθρωπος έπεισε 913 άτομα να αυτοκτονήσουν σε μια μέρα
- Έκρηξη στους Αμπελόκηπους: Σε απόγνωση οι ένοικοι της πολυκατοικίας – «Δεν υπάρχει ενημέρωση για την κρατική αρωγή»