Η ιταλική κυβέρνηση διατηρεί αμετάβλητο το σχέδιο του προϋπολογισμού του 2019 που συναντά την αντίδραση των Βρυξελλών και επικαλείται την πρόβλεψη για «ευελιξία» ώστε να αντιμετωπισθούν οι δαπάνες που συνδέονται με την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι στην Γένοβα και οι συνέπειες των ισχυρών βροχοπτώσεων που έπληξαν την χώρα, σύμφωνα με αντίγραφο της επιστολής του υπουργού Οικονομίας Τζοβάνι Τρία η οποία απευθύνεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η ιταλική κυβέρνηση «ζητεί την εφαρμογή της ευελιξίας για γεγονότα εξαιρετικού χαρακτήρα», γράφει στην επιστολή του ο ιταλός υπουργός.
Την στιγμή που οι Βρυξέλλες απέρριψαν το σχέδιο του ιταλικού προϋπολογισμού, η Ρώμη αποφάσισε να διατηρήσει αμετάβλητη την πρόβλεψη για έλλειμμα 2,4% του ΑΕΠ το 2019.
Ο Τζοβάνι Τρία διευκρινίζει στην επιστολή του ότι αυτό το 2,4% αποτελεί «απαραβίαστο όριο».
Ωστόσο, υπογραμμίζει ότι επί των προϋπολογισμών των τριών προσεχών ετών βαρύνουν «εξαιρετικού χαρακτήρα δαπάνες» που αντιστοιχούν στο 0,2% του ΑΕΠ, εξαιτίας των συνεπειών των εξαιρετικά ισχυρών βροχοπτώσεων και πλημμυρικών φαινομένων που έπληξαν την χώρα στο τέλος του Οκτωβρίου-αρχές Νοεμβρίου, αλλά και των συνεπειών από την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι στην Γένοβα.
Σε ό,τι αφορά τις βροχοπτώσεις, ο ιταλός υπουργός αναφέρεται στο «πολύ υψηλό κόστος τόσο σε ανθρώπινες απώλειες, όσο και σε υλικές ζημίες». «Πρόκειται για απροσδόκητα γεγονότα», που ανάγκασαν την χώρα να ξεκινήσει «ένα εξαιρετικού χαρακτήρα πρόγραμμα επεμβάσεων», σημειώνει ο Τζοβάνι Τρία.
Οι σφοδροί άνεμοι και οι βροχοπτώσεις προκάλεσαν τον θάνατο 20 ανθρώπων στη Ιταλία και έπληξαν κυρίως την περιοχή του Βένετο, όπου ξεριζώθηκαν εκατοντάδες δένδρα, τη Λιγουρία, όπου καταστράφηκαν δεκάδες πλοία, και την Σικελία.
Παράλληλα, η Γένοβα επλήγη από την κατάρρευση της γέφυρας από όπου περνούσε ένας στρατηγικής σημασίας για την περιοχή αυτοκινητόδρομος.
Η τραγωδία αυτή ανάγκασε την χώρα να ξεκινήσει ένα «έκτακτου χαρακτήρα πρόγραμμα συντήρησης» του οδικού δικτύου.
«Για την εξυπηρέτηση του στόχου αυτού, ο προϋπολογισμός αφιερώνει ένα δισεκατομμύριο ευρώ το 2019, ειδικά για την διασφάλιση και την συντήρηση των υποδομών του οδικού δικτύου, ανάμεσά τους των γεφυρών, των αυτοκινητοδρόμων και των τούνελ», εξηγεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Τζοβάνι Τρία.