Σχεδόν σαράντα χρόνια μετά την οριστική κατάργηση των δρομολογίων του παλιού Τραμ, το μέσο επιστρέφει και πάλι στους δρόμους του Πειραιά.
Με τα έργα της επέκτασης του τραμ από το ΣΕΦ προς το λιμάνι του Πειραιά να βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης, ο ανάδοχος του έργου και η Αττικό Μετρό αναμένεται να ξεκινήσουν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια χωρίς επιβάτες από την ερχόμενη Δευτέρα 26 Νοεμβρίου.
Ήδη, κατά μήκος της διαδρομής, στο κέντρο του Πειραιά, έχουν τοποθετηθεί ανακοινώσεις που ζητούν από τους οδηγούς να μην παρκάρουν πάνω στις γραμμές.
Παράλληλα, από αυτή τη βδομάδα έχουν αρχίσει να μετακινούνται και τα τσιμεντένια εμπόδια που έκλειναν τις γραμμές, ενώ τεχνικοί ελέγχουν τις τελευταίες λεπτομέρειες.
Εφόσον όλα πάνε καλά, η παράδοση του έργου προς την ΣΤΑΣΥ θα είναι δυνατή στις αρχές του 2019.
Ωστόσο, για να ξεκινήσουν τα δρομολόγια θα πρέπει να διευθετηθούν και άλλα ζητήματα, μεταξύ αυτών του προσωπικού της εταιρείας και της αναδιάταξης των δρομολογίων.
Η σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία του έργου Θεμέλη υπεγράφη στις 14 Ιανουαρίου 2013.
Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, η ολοκλήρωση του έργου θα γινόταν σε 25 μήνες, δηλαδή ως τον Φεβρουάριο του 2015.
Τελικά, το έργο μετεβλήθη σε νέο… γεφύρι της Αρτας, αφού ήδη πλησιάζει τους 70 μήνες, ύστερα από αλλεπάλληλες καθυστερήσεις λόγω των πολλών φορέων που ενεπλάκησαν στο έργο (αρχαιολογία, δίκτυα νερού και αποχέτευσης, ηλεκτρισμού, φυσικού αερίου, τηλεφωνίας, τρόλεϊ κλπ), των αρχαιολογικών ευρημάτων και της οικονομικής κρίσης.
Σημειώνεται, ότι ολόκληρο το έργο του τραμ από το Σύνταγμα μέχρι τη Γλυφάδα και το ΣΕΦ, ολοκληρώθηκε λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, μέσα σε διάστημα μόλις 18 μηνών. Η επέκταση από τη Γλυφάδα προς τη Βούλα ολοκληρώθηκε αμέσως μετά την Ολυμπιάδα.