Ηταν αρχές του 2015 και ο Τσίπρας… καβάλα στο κύμα της εξουσίας δήλωνε ότι είναι αποφασισμένος να πουλήσει το ένα από τα τρία πρωθυπουργικά αεροσκάφη.
Είναι η εποχή που ο Πρωθυπουργός ταξίδευε στην οικονομική θέση και σύσσωμα τα μέσα ενημέρωσης μιλούσαν για τα νέα ήθη και τη σεμνότητα του Αλέξη Τσίπρα. Είναι η εποχή που από το βήμα της Βουλής έλεγε στους υπουργούς να καταργήσουν τις υπουργικές λιμουζίνες και να κινούνται με πιο συμβατικά μέσα.
«Βάζουμε προς πώληση το κυβερνητικό αεροσκάφος γιατί το παράδειγμα του λιτού βίου πρέπει να ξεκινήσει από εμάς» έλεγε στη Βουλή ο Αλέξης Τσίπρας. Τέσσερα χρόνια πέρασαν από την πρώτη φορά Αριστερά αλλά τα πρωθυπουργικά αεροσκάφη ανήκουν μια χαρά στο ελληνικό δημόσιο τα δε στελέχη της τα χρησιμοποιούν σαν… αεροταξί.
Υπενθυμίζουμε ότι τρία αεροσκάφη διαθέτει η Ελλάδα για τις ανάγκες μετακίνησης του Προέδρου της Δημοκρατίας και της κυβέρνησης. Το υπερατλαντικό Gulfstream και τα δύο Εmbraer, το μεγάλο των 32 θέσεων και το μικρό των 13 θέσεων. Αυτό το τελευταίο προσπαθούμε να το πουλήσουμε από το 2012. Χωρίς επιτυχία, ωστόσο, και μας έχει μείνει… αμανάτι.
Η αποκάλυψη της απόφασης για τα… γεύματα πέντε αστέρων στο πρωθυπουργικό αεροσκάφος έρχεται να θυμίσει σε όλους τα λόγια του κ. Τσίπρα για τον… λιτό βίο που πρέπει να περνούν τα στελέχη της κυβέρνησης.
Τον λιτό βίο πολλοί τον συνέκριναν με το σεμνά και ταπεινά του Κώστα Καραμανλή, όμως, αποδεικνύεται ότι είναι μόνο λόγια χωρίς αντίκρισμα.
Και τα λουκούλλεια γεύματα στο πρωθυπουργικό αεροσκάφος, την ώρα που συζητάμε για περικοπές συντάξεων και υποκατώτατους μισθούς, δείχνουν ότι έχουν ειπωθεί πολλά ψέματα.
Σύμφωνα με την απόφαση στο αεροσκάφος που θα… πωλούταν για χάρη του λιτού βίου θα σερβίρονται πλέον 4 τύποι πρωινού: α) ομελέτα και μανιτάρια ψητά, β) ομελέτα με τυρί, λουκάνικο και πατάτες, γ) ομελέτα με ζαμπόν, τυρί και πατάτες, δ) αυγά scrabble με ζαμπόν και πατάτες. Φυσικά προσφέρονται επίσης γάλα, βουτήματα, κρουασάν βουτύρου, ψωμί μπριός λευκό και πολύσπορο, βούτυρο, μέλι και μαρμελάδα.
Κρέας ή ψάρι;
Ο κατάλογος των ζεστών γευμάτων περιλαμβάνει, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα, 15 πιάτα, για να καλύπτουν κάθε γούστο και όρεξη. Στα προσφερόμενα γεύματα ή δείπνα υπάρχει απαραίτητα επιλογή μεταξύ κρέατος και ψαριού, ενώ στο μενού κάθε πτήσης περιλαμβάνονται και πιάτα ζυμαρικών, καθώς και προτεινόμενα γεύματα για χορτοφάγους «ώστε να καλύπτουν τυχόν ιδιαίτερες επιθυμίες και πιθανές αλλεργίες», όπως αναφέρεται στη σύμβαση.
Βοδινό φιλέτο και κοτόπουλο στήθος φιλέτο στη σχάρα, με σάλτσα, πατάτες καρέ και ψητά λαχανικά αποτελούν τη βασική πρόταση κρέατος. Σολομός, φιλέτο σχάρας και πέρκα φιλέτο φούρνου αλά σπετσιώτα συνοδευόμενα με ρύζι και ψητά λαχανικά, γαριδομακαρονάδα και χταπόδι με κοφτό μακαρονάκι είναι οι επιλογές ψαριών και θαλασσινών. Φυσικά μουσακάς και παραδοσιακά πιάτα λαδερών (γεμιστά, αγκινάρες αλά πολίτα, φασολάκια πράσινα με κόκκινη σάλτσα και πατάτες) είναι στον κατάλογο.
Ακόμη στο μενού περιλαμβάνονται πιάτα με ζυμαρικά όπως πένες με λαχανικά και τα μακαρόνια σπαγγέτι με κόκκινη σάλτσα ενώ οι λάτρεις των χάμπουργκερ μπορούν να τα απολαύσουν είτε με μοσχαρίσιο μπιφτέκι είτε με μπιφτέκι κοτόπουλου, συνοδεύοντάς τα με μαριναρισμένες πατάτες με φλοιό.
Από σαλάτες προσφέρονται του Καίσαρα, Romana, χωριάτικη, αγγουροντομάτα και πράσινη με tomatοes cherry και κρουτόν.
Ερώτηση στη Βουλή
Το θέμα των χλιδάτων αεροσκαφών επανέφερε στη Βουλή και ο βουλευτής του Ποταμιού Πάνος Αμυράς. Σύμφωνα με την ερώτησή του:
Τρία χρόνια μετά, η κυβέρνηση διατηρεί:
1.το υπερπολυτελές αεροσκάφος G-V Gulfstream V, αγοράστηκε το 2003 για τις ανάγκες της ελληνικής Προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και για τα υπερατλαντικά ταξίδια. Κόστισε 48 εκατομμύρια δολάρια, διαθέτει 15 θέσεις και σύμφωνα με το ΦΕΚ 2808/Β/5.11.2013, το κόστος πτήσης ανά ώρα ανέρχεται σε 5.537,09 ευρώ. Στις 4 Νοεμβρίου 2016 εγκρίθηκε πρόσθετη δαπάνη ύψους 850.000 ευρώ, για εργασίες επισκευών και συντήρησης.
2.το Embraer 145 των 32 θέσεων, αποκτήθηκε δωρεάν το 1999 μετά το δυστύχημα με το μοιραίο Falcon και το κόστος για κάθε ώρα πτήσης ανέρχεται σε 7.570,15 ευρώ (ΦΕΚ 2808/Β/2013).
3.το αεροσκάφος Embraer Legacy των 13 θέσεων, αποκτήθηκε το 2002 έναντι 27,5 εκατομμυρίων δολαρίων και η κάθε ώρα πτήσης κοστίζει 4.904,08 ευρώ (ο.ό.π.). Προοριζόταν προς πώληση.
Επί τρία χρόνια (2015-2018) η σημερινή κυβέρνηση έκανε χρήση των αεροσκαφών με τις προαναφερθείσες τιμές ανά ώρα πτήσης. Στις 16 Φεβρουαρίου2018 (ΦΕΚ 535/Β/2018) διαφοροποιήθηκαν οι τιμές. Αξίζει να διευκρινιστεί ότι κάθε πτήση εμπεριέχει και άλλα πάγια κόστη, όπως μισθούς πιλότων και προσωπικού υποστήριξης των πτήσεων, φύλλα πορείας κ.λ.π.
Την ευθύνη των πτήσεων VIP, καθώς και τη συντήρηση των τριών αεροσκαφών έχει η Πολεμική Αεροπορία και συγκεκριμένα η 352 Μοίρα Μεταφοράς Υψηλών Προσώπων που αποτελεί Μοίρα Μεταφορών της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και ανήκει στην 112 Πτέρυγα Μάχης.
Πλήθος δημοσιευμάτων υποδεικνύουν κατάχρηση των κυβερνητικών αεροσκαφών, καθώς προτιμάται το υπερπολυτελές G-V Gulfstream V για κοντινές διαδρομές ενώ η χρήση του προορίζεται για υπερατλαντικές πτήσεις.
Τα υψηλά κόστη συντήρησης και επισκευής είναι αυτά που αποσιωπώνται κυρίως από την κυβέρνηση η οποία ανακοινώνει μόνο το κόστος καυσίμων.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
1. Προτίθεται ή σχεδιάζει η κυβέρνηση την πώληση κάποιου/κάποιων εκ των τριών αεροσκαφών ή τη διάθεσή του/τους για κοινωνικούς σκοπούς, όπως εκπαίδευση πιλότων, αεροδιακομιδές ασθενών, μοσχευμάτων, κ.λ.π.;
2. Ποια τα σχέδια πτήσεων των τριών κυβερνητικών αεροσκαφών από το 2015 έως σήμερα αναλυτικά;
• Πόσες ώρες πτήσεις έχουν;
• Πόσο κόστισαν στον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη (αναλυτικά το κόστος πτήσης ανά ώρα για το κάθε αεροσκάφος, καύσιμα/λιπαντικά, τέλη προσγειώσεως και σταθμεύσεως, διανυκτέρευση πληρωμάτων και γενικότερα κάθε είδους δαπάνη συνδεόμενη με τη χρήση του αεροσκάφους);
• Ποια στελέχη της κυβέρνησης χρησιμοποίησαν κυβερνητικό αεροσκάφος και για ποια αποστολή; Συνοδεύτηκαν από συγγενικά τους πρόσωπα;
3. Το G-V Gulfstream V προορισμένο για υπερατλαντικές πτήσεις, χρησιμοποιήθηκε για κοντινές αποστάσεις; Αν ναι αιτιολογήστε.
Ταξί… αέρος
Οπως είχε αποκαλύψει προ καιρού το «Βήμα της Κυριακής», Για ένα πράγμα δεν μπορεί να κατηγορηθεί ο Πάνος Καμμένος. Οτι δεν έζησε στον υπερθετικό βαθμό το όνειρό του στο πόστο που ποθούσε, στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας. Εβαλε στολές παραλλαγής, πιλοτάρισε στρατιωτικό ελικόπτερο, ανέβηκε στο αεροπλανοφόρο «Αϊζενχάουερ», καταδύθηκε με το υποβρύχιο «Ματζώρος», έλαβε μέρος σε στρατιωτικές ασκήσεις και διοργάνωσε εορτασμούς αμφίβολης, αλλά εντελώς «καμμένειας» αισθητικής. Ολα τα απόλαυσε με τον ίδιο ανυπόκριτο ενθουσιασμό, όπως πιστοποιούν οι δεκάδες selfies και οι αναρίθμητες φωτογραφίες που συνοδεύουν τα δελτία Τύπου του ΥΠΕΘΑ. Τίποτα όμως δεν συγκρίνεται με τα ταξίδια στο εξωτερικό, σε κοντινούς αλλά και σε μακρινούς, εξωτικούς προορισμούς, τους οποίους επισκέφθηκε για ψύλλου πήδημα, για διεθνείς εκθέσεις όπλων και στρατιωτικού εξοπλισμού και για μερικές χειραψίες με τους κάθε λογής επισήμους, από τις οποίες σε τίποτα δεν ωφελήθηκε η χώρα.
ο κ. Καμμένος φρόντιζε, πάντως, να υπογράφει και ένα σύμφωνο συνεργασίας όπου πήγαινε, κυρίως με χώρες κρίσιμες για την άμυνα και την ασφάλεια της Ελλάδας, όπως η Ινδονησία, η Ινδία, η Βραζιλία, το Καζακστάν, μάλλον για να δικαιολογήσει τα έξοδα της πτήσης με το κυβερνητικό αεροσκάφος, που δεν είναι και λίγα. Σύμφωνα με το ΦΕΚ 535/16.02.2018, τα καύσιμα πτήσης μίας ώρας με το Gulfstream, το οποίο μεταφέρει συνήθως τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Πρωθυπουργό και τους υπουργούς Εξωτερικών και Εθνικής Αμυνας όταν χρειάζεται, στοιχίζει 5.500 ευρώ, με τα Embraer περί τα 5.000 ευρώ και με το C-130 7.300 ευρώ. Δηλαδή μια επίσκεψη στο Νέο Δελχί κοστίζει περίπου 70.000 ευρώ, στην Μπραζίλια 137.500 ευρώ, στην Τζακάρτα 50.000 ευρώ, στο Ερεβάν 55.000 ευρώ.
Συνολικά ο κ. Καμμένος έκανε, από το 2015 ως το πρώτο εξάμηνο του 2018, 120 ταξίδια χρησιμοποιώντας κυβερνητικά αεροσκάφη, κυρίως το πολυτελέστερο εξ αυτών, το Gulfstream, ή σκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας και πέρασε στον αέρα 460 ώρες. Ο πολιτικός που διατείνεται ότι μπήκε στην κυβέρνηση για να βγάλει τη χώρα από τα μνημόνια φόρτωσε το ελληνικό Δημόσιο με περίπου 2,5 εκατομμύρια ευρώ μόνο για καύσιμα για αχρείαστα ταξίδια.
Το 2015 ο κ. Καμμένος ήταν φρέσκος στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας και μέχρι τις εκλογές του Σεπτεμβρίου η χώρα βρέθηκε στο χείλος του γκρεμού, αλλά αυτό δεν εμπόδισε τις εξερευνήσεις του υπουργού. Για αρχή πήγε στη Νέα Υόρκη (26-30 Μαρτίου) εκπροσωπώντας την κυβέρνηση στις εκδηλώσεις για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου. Επιστρέφοντας στην Αθήνα και ξεκινώντας ο Απρίλιος θεώρησε σωστό να εκβιάσει την Ευρώπη «με κύματα μεταναστών χωρίς χαρτιά, συμπεριλαμβανομένων ριζοσπαστικών στοιχείων, που θα ξεχυθούν από την Τουρκία οδεύοντας προς την καρδιά της Δύσης», αν συνεχιζόταν το «μπούλινγκ» του Βερολίνου και των Βρυξελλών στην κυβέρνηση.
Εφτιαχνε προφίλ
Στις 14-16 Απριλίου πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στη Μόσχα, λίγες ημέρες μετά το τετ α τετ του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν. Τότε ακόμα ήταν ζωντανό το σενάριο της σύγκρουσης με τους δανειστές και ο υπουργός Αμυνας έφτιαχνε το προφίλ του ως ενός από τους θερμότερους υποστηρικτές της στροφής προς τη Μόσχα. Προτού αναχωρήσει για αυτή την επίσκεψη, έδωσε τηλεοπτική συνέντευξη και υποστήριξε ότι η Επιτροπή Αλήθειας για το Δημόσιο Χρέος που είχε συστήσει η Ζωή Κωνσταντοπούλου με τον Ερίκ Τουσέν «θα βρει αν το χρέος είναι επαχθές και επονείδιστο, εάν υπήρχε δόλος να μπει η Ελλάδα στον μηχανισμό στήριξης, εάν κερδοσκόποι κέρδισαν εις βάρος της Ελλάδας…». Και από τη Μόσχα δήλωνε ότι η «ελληνική κυβέρνηση έκανε τα πάντα προκειμένου οι κυρώσεις να σταματήσουν για το καλό της Ρωσίας και της Ευρωπαϊκής Ενωσης». Για αντίδωρο έλαβε ένα Καλάσνικοφ (από εκπροσώπους της ομώνυμης εταιρείας) και ένα μπουκάλι βότκα. Εκείνες τις ημέρες ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Αμυνας Κώστας Ησυχος επισκεπτόταν τη Βραζιλία, αναζητώντας στηρίγματα στη Λατινική Αμερική.
Το Eurogroup της 24ης Απριλίου στη Ρίγα της Λετονίας, όπου ο Γιάνης Βαρουφάκης απομονώθηκε από τους υπόλοιπους υπουργούς Οικονομικών της ευρωζώνης και άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για το δραματικό δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου, απείχε μόλις λίγα εικοσιτετράωρα. Στο Πεντάγωνο όμως ζούσαν τον μύθο τους απαλλαγμένοι από το βάρος της πεζής πραγματικότητας. Γι» αυτό ο κ. Καμμένος δεν άργησε να ξαναβρεθεί στους αιθέρες πετώντας για το Κάιρο (20-21 Απριλίου).
Στις 20-22 Μαΐου επισκέφθηκε επισήμως την Ουάσιγκτον και εκεί υπέστη μεγάλο σοκ όταν ο αμερικανός ομόλογός του Αστον Κάρτερ ακύρωσε την προγραμματισμένη τους συνάντηση, καθώς η αμερικανική κυβέρνηση δεν ενθουσιάστηκε με τις όμορφες, κατά το ρωσικό παραδοσιακό τραγούδι, «μοσχοβίτικες νύχτες» του έλληνα υπουργού.
Στις 16 Δεκεμβρίου, λίγο πριν εκπνεύσει το 2015, ο κ. Καμμένος πραγματοποίησε ένα μεγάλο ταξίδι πηγαίνοντας αρχικά στην Αρμενία και στη συνέχεια στην Ινδία (18 Δεκεμβρίου), όπου παρευρέθη σε φόρουμ των αμυντικών βιομηχανιών των δύο χωρών.
Το 2016 πέρασε αρχικά με επισκέψεις στη γειτονιά μας – Ισραήλ, Ιορδανία, Αίγυπτος – και στην Πολωνία για τη Σύνοδο του ΝΑΤΟ. Τον Νοέμβριο απομακρύνθηκε, πήγε στην Ινδονησία για να συζητήσει «θέματα που αφορούν την ενίσχυση της συνεργασίας των δύο χωρών στον αμυντικό τομέα» και να υπογράψει «μνημόνιο αμυντικοτεχνικής συνεργασίας». Παρακολούθησε και τα εγκαίνια της έκθεσης «Indo Defence 2016».
Dolce vita το 2017
Το 2017 ο κ. Καμμένος μετέτρεψε το Gulfstream σε ταξί. Στις 18-22 Ιανουαρίου πήγε στην Ουάσιγκτον (20 ώρες πτήσεις πηγαινέλα x 5.500 ευρώ η ώρα = 110.000 ευρώ).
Tον Φεβρουάριο έκανε ταξίδι διάρκειας τριών ημερών Αθήνα – Βρυξέλλες – Μόναχο – Αμπου Ντάμπι – Αθήνα (16 ώρες πτήσης x 5.500 = 88.000 ευρώ). Στο Αμπου Ντάμπι ο υπουργός επισκέφθηκε τη διεθνή έκθεση αμυντικού υλικού «Idex 2017», συναντήθηκε με πρίγκιπες και σεΐχηδες, έβγαλε πολλές φωτογραφίες τις οποίες επισύναψε στα σχετικά δελτία Τύπου και μετέδωσε στα μέσα ενημέρωσης ότι έψαχνε επενδυτές για τα ακίνητα του υπουργείου Αμυνας. Το φθινόπωρο του 2017 «έσκασε» το σκάνδαλο της απόπειρας πώλησης βλημάτων στη Σαουδική Αραβία.
Τον Μάρτιο πήγε ξανά στην Ουάσιγκτον, άλλα 110.000 ευρώ η πτήση με το Gulfstream. Τον Σεπτέμβριο πήγε στη Ρίγα και στο Ταλίν με Embraer, διάρκεια πτήσης 11 ώρες x 5.000 ευρώ = 55.000 ευρώ.
Στις 10 και 11 Οκτωβρίου 2017 επισκέφθηκε τη Βραζιλία ύστερα από πρόσκληση του ομολόγου του Raul Jungmann.
Το βαρύ πρόγραμμα περιελάμβανε μια συνάντηση με τον βραζιλιάνο υπουργό και επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της Embraer. Η πτήση διήρκεσε 25 ώρες και κόστισε 137.500 ευρώ.
Τον Νοέμβριο επισκέφθηκε το Ντουμπάι (10 ώρες πτήση x 5.500 = 55.000 ευρώ) και τον Δεκέμβριο τον Καναδά για τη Σύνοδο των υπουργών Αμυνας του ΟΗΕ. Η πτήση Αθήνα – Βρυξέλλες – Βανκούβερ – Ρεγγίνα – Αθήνα διήρκεσε 26 ώρες και κόστισε 143.000 ευρώ.
Το 2018 ξεκίνησε με κοντινές επισκέψεις στη Βηρυτό, στη Σόφια, στο Μόναχο, στη Βαρσοβία, στο Βουκουρέστι, στο Κάιρο, πάντα με το Gulfstream.
Πραγματοποίησε όμως και ένα ταξίδι στο Ερεβάν (Αρμενία) τον Μάρτιο, με διάρκεια πτήσης 10 ώρες και κόστος 55.000 ευρώ, για συναντήσεις με επισήμους και την έκθεση «ArmHiTec 2018» και άλλο ένα στην Αστάνα (Καζακστάν), τον Μάιο, με όμοιο πρόγραμμα και επίσκεψη στην έκθεση «Kadex 2018».
Σε ορισμένα υπερατλαντικά ταξίδια ενδεχομένως να δικαιολογείται η χρήση των κυβερνητικών αεροσκαφών επειδή οι αποστάσεις είναι μεγάλες και οι εμπορικές πτήσεις δεν βολεύουν πάντα, αν και κανένας προηγούμενος υπουργός Εθνικής Αμυνας δεν έλειπε τόσες ημέρες από τη χώρα, ούτε φόρτωσε με τόσα χρήματα τον κρατικό προϋπολογισμό. Στις κοντινές επισκέψεις γιατί χρειάζεται να αγκαζάρει το πανάκριβο Gulfstream (GV); Η πτήση για τη Σόφια με εμπορικό αεροσκάφος στοιχίζει περί τα 200 ευρώ το άτομο, ενώ με το GV 11.000 ευρώ η πτήση, για τη Λάρνακα η business class κοστίζει περί τα 700 ευρώ το άτομο ενώ η πτήση με το Embraer 15.000 ευρώ, για το Αμμάν η business class περί τα 800 ευρώ ενώ με τα κυβερνητικά αεροσκάφη ή με σκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας από 24.000 έως 33.000 ευρώ. Στο συνολικό ποσό χρειάζεται να προστεθούν οι υπερωρίες του πληρώματος (συνήθως είναι 5μελές και η ημερήσια αποζημίωση 60 ευρώ κατ» άτομο, άρα υπολογίζεται περί τα 30.000 ευρώ η συνολική δαπάνη) και το άγνωστο κόστος διαμονής τους – δικαιολογούνται δύο δίκλινα δωμάτια και ένα μονόκλινο -, οι φόροι και τα έξοδα handling στα αεροδρόμια του εξωτερικού, τα οποία περιλαμβάνουν σκάλα για τους επιβάτες, γεννήτρια, καθαρισμό του αεροσκάφους και συντήρηση του συστήματος κλιματισμού, σπρώξιμο του αεροσκάφους στο σημείο στάθμευσης, VIP μεταφορά από το αεροσκάφος στο αεροδρόμιο και μεταφορά πληρώματος. Το κόστος του handling ανά αεροδρόμιο κυμαίνεται μεταξύ 1.200 – 3.000 ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι για 120 ταξίδια υπολογίζεται από 144.000 έως 360.000 ευρώ.
Ζήτησε και ανακαίνιση με πιο άνετα καθίσματα
Με το συνολικό κόστος των ταξιδιών του (με όλων των ειδών τις πτήσεις), όσο διάστημα είναι υπουργός Εθνικής Αμυνας, να υπερβαίνει τα 3 εκατ. ευρώ, ένα είναι σίγουρο: ο Πάνος Καμμένος δεν ζει στην Ελλάδα της κρίσης. Και για να το αποδείξει πέραν πάσης αμφιβολίας, ζήτησε να ανακαινιστεί το εσωτερικό του πρωθυπουργικού αεροσκάφους με πιο ευρύχωρα καθίσματα, κόστους 5.000 ευρώ, προκειμένου να ταξιδεύει με τη μεγαλύτερη δυνατή άνεση. Τα νέα μεταφέρθηκαν με υπερηχητική ταχύτητα στους πιλότους, οι οποίοι πασχίζουν να βρουν απαραίτητα ανταλλακτικά για την ασφάλεια των αεροσκαφών και κυρίως τη δική τους, κόστους ακόμα και 6.000 ευρώ, ενώ δεν έχει σβήσει η ηχώ των επαίνων του υπουργού για την προσφορά και τον επαγγελματισμό των στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας, ειδικά αυτόν τον καιρό της έντασης στο Αιγαίο.
Η απάντηση του ΓΕΑ
Σε ανακοίνωσή του το ΓΕΑ αναφέρει:
«Σχετικά με δημοσίευμα στον έντυπο τύπο της Κυριακής 1 Ιουλίου 2018 για τη χρήση του αεροσκάφους Gulfstream, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αναφορικά με το εμφανιζόμενο κόστος ανά ώρα πτήσης, το οποίο προορίζεται για την πιθανή χρήση από τρίτους, καθώς εμπεριέχει πάγια κόστη, όπως μισθούς Ιπταμένων και προσωπικού υποστήριξης των πτήσεων, φύλλα πορείας κ.λ.π».
«Επίσης, προστίθεται στην ανακοίνωση, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και ο εμφανιζόμενος, στο δημοσίευμα, αριθμός αποστολών/δρομολογίων και ωρών πτήσης.
Όσον αφορά τη διαρροή στοιχείων στον τύπο, το ΓΕΑ έχει διατάξει ήδη Ένορκη Διοικητική Εξέταση», καταλήγει η ανακοίνωση.
Η απάντηση του «Βήματος»
Αν τα στοιχεία του ρεπορτάζ είναι ψεύτικα, τότε γιατί διατάχθηκε ΕΔΕ; Αλλά ούτε ΕΔΕ χρειάζεται να κάνει το ΓΕΑ.
Τα στοιχεία του ρεπορτάζ «διέρρευσαν» από τα δελτία Τύπου του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, στην ιστοσελίδα του οποίου ανακοινώνονται τα ταξίδια του υπουργού με φωτογραφίες και όλες τις λεπτομέρειες, και από το ΦΕΚ.
Δηλαδή από δημόσιες πηγές, τις οποίες μπορεί να ψάξει ο καθένας αρκεί να διαθέσει χρόνο και υπομονή.
Θα είχε όμως ενδιαφέρον να μας κοινοποιήσει το ΓΕΑ τα επίσημα στοιχεία που έχει για τα ταξίδια του υπουργού Εθνικής Αμυνας.