Η Nissan έχει ένα μεγάλο ενεργειακό όραμα. Τα σπίτια, τα αυτοκίνητα, οι επιχειρήσεις ακόμη και τα ηλεκτρικά δίκτυα, να αναπτύσσονται με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνεται ταυτόχρονη επαναχρησιμοποιήση των μπαταριών!

 Συγκεκριμένα, η ιαπωνική φίρμα επιδιώκει να να καταστήσει τα ηλεκτροκίνητα οχήματα ακόμη πιο χρήσιμα  για τους ιδιοκτήτες τους, εισάγοντας νέους βολικούς τρόπους αξιοποίησης της ικανότητας των μπαταριών τους, στην αποθήκευση και τη διανομή της ενέργειας.

Το σχέδιο ονομάζεται Nissan Energy, όπου οι ιδιοκτήτες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της θα γίνονται τα ίδια τροφοδότες ενέργειας. Για παράδειγμα ένα μελλοντικό ηλεκτρικό της αυτοκίνητο θα μπορεί να συνδεθεί – οι μπαταρίες συγκεκριμένα – και να ηλεκτροδοτήσουν ένα σπίτι, ακόμη και ηλεκτρικά δίκτυα!

Η Nissan έχει ήδη ξεκινήσει αντίστοιχα προγράμματα στις Η.Π.Α., την Ιαπωνία και την Ευρώπη με στόχο τη δημιουργία ενός “οικοσυστήματος” γύρω από την γκάμα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένου του Nissan LEAF, του αμιγώς ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου με τις περισσότερες πωλήσεις  παγκοσμίως.

“Το όραμα Nissan Intelligent Mobility απαιτεί την αλλαγή του τρόπου ενσωμάτωσης των αυτοκινήτων στην κοινωνία και το Nissan Energy μετατρέπει αυτό το όραμα σε πραγματικότητα” δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος Daniele Schillaci, παγκόσμιος επικεφαλής μάρκετινγκ για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Οι πρωτοποριακές πρωτοβουλίες του Nissan Energy εκτείνονται σε διάφορες τοποθεσίες, συμπεριλαμβανομένων των κεντρικών γραφείων της Nissan στη Βόρεια Αμερική, τη Γερμανία, την Ιαπωνία κ.α. Για παράδειγμα, στη Γερμανία, Τα οχήματα LEAF θα χρησιμοποιηθούν ως “αποθεματικό” για το γερμανικό δίκτυο ηλεκτροδότησης, σε ένα πρωτοποριακό πιλοτικό έργο

Nissan Energy Supply: Παροχή των συνδεδεμένων λύσεων φόρτισης που χρειάζονται οι χρήστες στο σπίτι, στο δρόμο και στον προορισμό τους

Οι χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, θέλουν να τα φορτίζουν  με την άνεσή τους και συνήθως στο σπίτι. Οι προσπάθειες της Nissan για την υποστήριξη των πελατών της,  συμπεριλαμβάνουν την επαλήθευση των  εξαρτημάτων φόρτισης, όπως οι ηλεκτρικές πρίζες ή τα συστήματα wallbox που μπορούν να συνδεθούν με τα ηλεκτροκίνητα οχήματά της (ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της τοπικής αγοράς).

Μακριά από το σπίτι, οι χρήστες  μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ταχέως αναπτυσσόμενο δίκτυο φόρτισης CHAdeMO,  ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως, με περισσότερα από 22.000 σημεία ταχείας φόρτισης.

Η εύρεση θέσεων φόρτισης και η σύνδεση στο δίκτυο, είναι εφικτή και πανεύκολη, μέσω του αναθεωρημένου συστήματος πλοήγησης NissanConnect του LEAF.

Nissan Energy Share: Συνεργασία με τους εταίρους, για την αξιοποίηση της δυναμικής στην ενεργειακή ολοκλήρωση.

Οι μπαταρίες σε ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο μπορούν να κάνουν περισσότερα από το να τροφοδοτούν απλώς το όχημα. Μπορούν επίσης να χρησιμεύσουν ως κινητές συσκευές αποθήκευσης ενέργειας. Τα οχήματα της Nissan που βρίσκονται ήδη στο δρόμο, περιέχουν περισσότερα από 10 GWh συνδυασμένου και “αποθηκευμένου” ενεργειακού δυναμικού. Το Nissan Energy Share συνδέει τα οχήματα με τις κοινωνικές υποδομές, επιτρέποντάς τους να μοιράζονται την ισχύ της μπαταρίας υψηλής χωρητικότητας με ένα συνδεδεμένο σπίτι ή κτίριο.

Η Nissan έχει ήδη πραγματοποιήσει πιλοτικά προγράμματα Energy Share στην Ιαπωνία, τις Η.Π.Α., την Ευρώπη και σε άλλες αγορές, σε συνεργασία  με διάφορες εταιρείες και οργανισμούς. Μόλις ολοκληρωθούν οι πιλοτικές δοκιμές, η Nissan θα είναι έτοιμη να διαθέσει εμπορικά τα συγκεκριμένα συστήματα.

Vehicle-to-home (V2H): Η Nissan συνεργάζεται με εταίρους για να προσφέρει προσιτό, ως προς το κόστος, εξοπλισμό στην αγορά και έτσι να διαδώσει το V2H. Χρησιμοποιώντας το V2H, οι ιδιοκτήτες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της Nissan μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα αυτοκίνητά τους ως πηγή ενέργειας για το νοικοκυριό και να εξοικονομήσουν χρήματα στον λογαριασμό του ηλεκτρικού ρεύματος,  ή να αποτελέσουν εφεδρική ενέργεια κατά τη διάρκεια διακοπών ρεύματος ή καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.

 

Vehicle-to-building (V2B): Όπως και στο V2H, το V2B χρησιμοποιεί τις μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αποθηκεύοντας ενέργεια για κτίρια και επιχειρήσεις. Ωστόσο, ένα σύστημα V2B μπορεί να περιλαμβάνει εκατοντάδες οχήματα, προκειμένου να πραγματοποιήσει σημαντική εξοικονόμηση κόστους για μια εταιρεία. Οι δοκιμές πλήρους κλίμακας των συστημάτων V2B έχουν ήδη ξεκινήσει σε πολλές χώρες και η Nissan συνεργάζεται με εταίρους, με σκοπό να φέρουν από κοινού τα συστήματα αυτά στην αγορά, το 2019.

 

Vehicle-to-grid (V2G): Η Nissan έχει συνάψει συνεργασίες  με εταιρείες κοινής ωφελείας και κυβερνήσεις για να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του V2G. Σε δοκιμές στην Ευρώπη, τα αυτοκίνητα της Nissan παρέχουν πολλαπλές υπηρεσίες στο ηλεκτρικό δίκτυο, συμβάλλοντας στην εξισορρόπηση των ενεργειακών δικτύων και στην ενσωμάτωση της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Σε συνεργασία με τους εταίρους, η Nissan επιχειρεί πιλοτικά τρόπους με τους οποίους οι πελάτες της θα κερδίζουν πρόσθετο εισόδημα, διανέμοντας ενέργεια από τα οχήματά τους όταν δεν χρησιμοποιούνται, χωρίς να επηρεάζονται οι ανάγκες κινητικότητάς τους.

Nissan Energy Storage: Παροχή “δεύτερης ζωής” σε μια μπαταρία ηλεκτροκίνητου οχήματος.

Η ζωή της μπαταρίας ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος της Nissan,  δεν τελειώνει μετά την ολοκλήρωση του κύκλου τροφοδοσίας του αυτοκινήτου. Η μπαταρία μπορεί να ανακυκλωθεί και να ανανεωθεί για διάφορες χρήσεις :  από την τροφοδοσία ηλεκτρικών περονοφόρων και γεννητριών, μέχρι  για την παροχή ενέργειας σε ένα στάδιο. Καθώς όλο και περισσότεροι οδηγοί επιλέγουν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα,  η διαθεσιμότητα των χρησιμοποιημένων μπαταριών ιόντων λιθίου αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, όταν  οι ιδιοκτήτες τους θα τα αντικαθιστούν με νέα.