Ενα απίστευτο θρίλερ με πολιτικές διαστάσεις είναι σε εξέλιξη από χθες το βράδυ, όταν κι έγινε γνωστό ότι το αεροσκάφος της γερμανίδας καγκελαρίου, Αγ. Μέρκελ καθηλώθηκε με πρόβλημα. Πλέον στο φως βγαίνουν νέα στοιχεία που προκαλούν σοβαρά ερωτήματα. Ενα από αυτά, σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Rheinische Post η οποία επικαλείται γερμανικές πηγές ασφαλείας, είναι ότι μπορεί να υπήρξε δολιοφθορά, δηλαδή η τεχνική βλάβη να οφείλεται σε εγκληματική ενέργεια.

Το αεροπλάνο μετέφερε την Μέρκελ στη Σύνοδο Κορυφής των G20.

Η Rheinische Post ανέφερε ότι η κυβέρνηση ελέγχει αν το περιστατικό έχει «εγκληματικό υπόβαθρο», σημειώνοντας παράλληλα επικαλούμενη τις ίδιες πηγές, ότι μετά από ένα τέτοιο περιστατικό συνήθως οι έρευνες στρέφονται «προς όλες τις κατευθύνσεις».

Λίγο αργότερα ωστόσο, με ανακοίνωσή της η Γερμανική Air Force διέψευσε ουσιαστικά το δημοσίευμα, σημειώνοντας ότι δεν υπήρξε ποτέ υποψία εγκληματικής ενέργειας, ενώ περιέγραψε τους διενεργηθέντες ελέγχους ως τους τυπικούς που ακολουθούν σε κάθε βλάβη.

Η Μέρκελ κατευθυνόταν από τη Γερμανία στη Σύνοδο Κορυφής, όταν το κυβερνητικό αεροσκάφος Airbus A340 πραγματοποίησε έκτακτη προσγείωση στο αεροδρόμιο της Κολωνίας – Βόννης αργά το βράδυ της Πέμπτης

Σύμφωνα ωστόσο με το Spiegel, ακόμη και η προσγείωση ενείχε κάποιο ρίσκο για την γερμανίδα καγκελάριο. Δεδομένου ότι το αεροδρόμιο βρίσκεται υπό ανακατασκευή, μόνο ο μικρότερος από τους διαδρόμους ήταν διαθέσιμος εκείνη τη στιγμή. Ως εκ τούτου, το αεροσκάφος μακρινών αποστάσεων έπρεπε να επιβραδύνει πολύ γρήγορα. Επειδή είχε καταναλώσει λίγη κηροζίνη από το Βερολίνο και δεν μπορούσε να ρίξει τα καύσιμα προσεγγίζοντας στην Κολωνία, το σύστημα πέδησης υπερθερμάνθηκε και η πυροσβεστική υπηρεσία έπρεπε να παρέμβει προληπτικά.

Συναγερμός

Ο χειριστής του μηχανήματος έστειλε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7600, ο οποίος αναφέρει ότι τα συστήματα επικοινωνίας ήταν εκτός λειτουργίας.

Η βλάβη στο αεροσκάφος ήταν πολύ σοβαρή: Μία ώρα μετά την απογείωση από το Βερολίνο, το σύνολο του συστήματος επικοινωνίας με το έδαφος είχε τεθεί εκτός λειτουργίας στο Air Force A340. Ένα τέτοιο περιστατικό θεωρείται επικίνδυνο και δίνεται σήμα έκτακτης ανάγκης στην αεροπορία. Ως εκ τούτου, οι πιλότοι αποφάσισαν αμέσως να σταματήσουν την πτήση προς την Αργεντινή. Την ώρα εκείνη, το αεροσκάφος ήταν στον εναέριο χώρο της Ολλανδίας. Μόνο με τη βοήθεια εν

Για δέκα χρόνια, το Airbus Α340-30 της Lufthansa μετέφερε επιβάτες , κατόπιν μετατράπηκε σε κυβερνητικό αεροσκάφος πριν από δύο χρόνια. Όμως, το αεροσκάφος Longbus με τον κωδικό 16 + 01 «Konrad Adenauer» προκαλεί πάντα βλάβες.

https://twitter.com/twitter/statuses/1068236024030081025

Στα μέσα Οκτωβρίου ο ομοσπονδιακός υπουργός οικονομικών Ολαφ Σολτς δεν μπορούσε να επιστρέψει από συνάντηση του ΔΝΤ στο Μπαλί, γιατί τρωκτικά είχαν καταφάει τα ηλεκτρικά καλώδια του αεροσκάφους. Τώρα ο κυβερνήτης του κυβερνητικού αεροσκάφους έστειλε τον κωδικό 7600 -έναν από τους τέσσερις ειδικούς αναγνωριστικούς κωδικούς που μπορούν να μεταδοθούν μέσω αναμεταδότη, δηλαδή με ραδιοσήμα, από το πλήρωμα του πιλοτηρίου έως τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Για παράδειγμα, ο κωδικός 7500 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναφέρει αεροπειρατεία αεροσκάφους χωρίς να το αναφέρει συγκεκριμένα στην ραδιοφωνική συχνότητα .

Ο κώδικας 7600 από τοAirbus, περιγράφεται συχνά από τους πιλότους ως «76 – χρειάζομαι ραδιόφωνο μου» ή «76 – δεν ακούω τίποτα». Έτσι είναι μια κλήση για βοήθεια από το πιλοτήριο ότι δεν υπάρχει καμία ασφαλής επαφή με την αεροπορική εταιρεία.

Αυτοί οι κωδικοί έκτακτης ανάγκης εμφανίζονται επίσης σε ορισμένες πλατφόρμες Διαδικτύου που επιτρέπουν στα αεροπλάνα να ακολουθούν τη διαδρομή τους. Ως εκ τούτου, το σήμα έκτακτης ανάγκης παρατηρήθηκε γρήγορα περίπου 20 λεπτά μετά την απογείωση από το Βερολίνο.

Η Μέρκελ πέρασε τη νύχτα σε ένα ξενοδοχείο στη Βόννη. Εκεί δηλωσε για το περιστατικό: «Μπορώ να πω μετά τα γεγονότα, υπήρξε ενα σοβαρό πρόβλημα. Ευτυχώς, υπήρχε ένα εξαιρετικό πλήρωμα και ένας έμπειρος κυβερνήτης».