Την ανάγκη στενότερης συνεργασίας των κλάδων του τουρισμού και του κρασιού και τη δρομολόγηση συντονισμένων δράσεων για την καλύτερη διασύνδεσή τους, επισημαίνουν οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ).
Στη διάρκεια συνάντησης εργασίας που διοργάνωσε ο ΣΕΤΕ με τίτλο «Το κρασί συναντά τον τουρισμό», ανακοινώθηκε η πρωτοβουλία της Marketing Greece να συμπεριλάβει το κρασί στις προωθητικές της ενέργειες, ως μιας από τις αυθεντικές εμπειρίες για τους ταξιδιώτες που επιλέγουν τη χώρα μας ως τόπο διακοπών.
Στην ίδια κατεύθυνση, το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ) έχει υπογράψει από το 2016 μνημόνιο συνεργασίας με τον Σύνδεσμο Ελληνικού Οίνου, που αφορά τη διασύνδεση της γαστρονομίας και των τοπικών οινοπαραγωγών, στις περιοχές όπου διεξάγονται τα στοχευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ινστιτούτου, με συμμετέχοντες επαγγελματίες από τον χώρο της εστίασης και ευρύτερα από τον τουριστικό τομέα.
«H διασύνδεση του τουρισμού με το κρασί , αποτελεί βασικό κομμάτι του τουρισμού γαστρονομίας. Προσφέρει ευκαιρίες σε αναδυόμενους προορισμούς να αναπτυχθούν παράλληλα με τους καθιερωμένους προορισμούς, ενισχύοντας τον οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο του τουρισμού στις τοπικές κοινότητες», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, και πρόσθεσε:
«Παράλληλα, διευκολύνει τη σύνδεση επιμέρους προορισμών γύρω από τον κοινό στόχο της παροχής μοναδικών και καινοτόμων εμπειριών, ενώ μπορεί να αποφέρει σημαντικά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη και να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση των πολιτιστικών και φυσικών πόρων».
Στο πλαίσιο αυτό συμπλήρωσε ότι «δεν αρκεί να προσφέρονται υψηλής ποιότητας κρασιά και ξενοδοχειακά καταλύματα, αλλά θα πρέπει να συνδημιουργούμε αξιομνημόνευτες εμπειρίες».
Την ανάγκη ένταξης και του κρασιού στο τουριστικό προϊόν της χώρας, επισήμανε από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΔΟΑO, κ. Βαγγέλης Αργύρης. Στο πλαίσιο αυτό, υπογράμμισε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα από τον κλάδο, με την ενεργό στήριξη πλέον και της Πολιτείας για την προώθηση του οινοτουρισμού. Ωστόσο τα μεγέθη συγκριτικά με άλλες οινοπαραγωγές χώρες παραμένουν χαμηλά, είπε ο κ. Αργύρης και τόνισε την ανάγκη των συνεργιών μεταξύ οινικού κλάδου και τουριστικού τομέα, με στόχο, μεταξύ άλλων, τη στήριξη του επώνυμου ελληνικού κρασιού.
Στην τοποθέτησή του ο γενικός γραμματέας τουριστικής πολιτικής και ανάπτυξης του υπουργείου Τουρισμού, κ. Γιώργος Τζιάλλας, υποστήριξε ότι το υπουργείο Τουρισμού έχει ως όραμά του να καταστήσει την Ελλάδα έναν ασφαλή προορισμό 365 ημερών το χρόνο. «Για την επίτευξη του στόχου αυτού, δημιουργεί νέα θεματικά προϊόντα που προσφέρονται στους δημοφιλείς, αλλά και σε νέους προορισμούς, εμπλουτίζοντας το τουριστικό προϊόν που προσφέρει η Ελλάδα. Ένα από τα σημαντικότερα προϊόντα της ελληνικής γης, άμεσα συνδεδεμένο με τον γαστρονομικό τουρισμό, είναι το ελληνικό κρασί», είπε ο κ. Τζιάλλας.
Η περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, κ. Χριστιάνα Καλογήρου, ως εκπρόσωπος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, τόνισε ότι η γαστρονομία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της τουριστικής δραστηριότητας. Στο πλαίσιο αυτό, συμπλήρωσε, ότι θα πρέπει να αποτελέσει και αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής για τον τουρισμό, από την πλευρά των Περιφερειών. Η κ. Καλογήρου, με αφορμή τη θεματική συνάντηση εργασίας, σημείωσε ότι θα πρέπει να γίνουν συντονισμένες κινήσεις απ΄ όλες τις πλευρές προκειμένου να καθοριστούν οι δράσεις ανάπτυξης του γαστρονομικού αλλά και οινικού τουρισμού για την επίτευξη αποτελεσμάτων σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Στην παρέμβασή του, ο διευθυντής της Ένωσης «Οίνοι Βορείου Ελλάδος», κ. Γιάννης Αλμπάνης, τόνισε μεταξύ άλλων ότι το «επώνυμο» ελληνικό κρασί, τα τελευταία χρόνια έκανε πολύ μεγάλα βήματα, κυρίως ως προς τη βελτίωση της ποιότητας και της εικόνας του. Παράλληλα, πολλά οινοποιεία επένδυσαν και στον oινοτουρισμό, ενώ οι περιφερειακοί «Δρόμοι του Κρασιού» βοήθησαν στη δικτύωση και προβολή του oινοτουρισμού.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του δικτύου «Δρόμοι του κρασιού της Κρήτης», κ. Νίκος Μηλιαράκης, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι το οινικό επίπεδο της χώρας είναι πλέον τέτοιο, που άφοβα μπορεί να ανοίξουν οι πόρτες της οινοτουριστικής εμπειρίας στην Ελλάδα. Η Κρήτη, όπως κι άλλες Περιφέρειες της Ελλάδας, έχουν δημιουργήσει ήδη τη δομή, αλλά και τα εργαλεία για να την αναπτύξουν.
Επίσης, η αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Οινοτουρισμού, κ. Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου, τόνισε: «O οινοτουρισμός είναι μια δραστηριότητα ιδιαίτερη και συνδυάζει τη γεωργία, τη μεταποίηση και τις υπηρεσίες φιλοξενίας. Τα φροντισμένα αμπελοτόπια και τα εξαιρετικά οινοποιεία είναι έτοιμα να υπηρετήσουν την αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος σε συνδυασμό με την ανάδειξη της γαστρονομίας».