Μετά από την συμμετοχή τους στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2016 στο Ρίο, σε μια καινοτόμα τότε Ολυμπιακή κατηγορία το Nacra 17, η μικτή ομάδα των δύο Ελλήνων ιστιοπλόων, “πρωτοπορούν” και πάλι! Ενώνουν τις δυνάμεις τους για να διεκδικήσουν μια νίκη στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, το 2020, σε μια καινοτόμα & μοναδική στην Ελλάδα Ολυμπιακή κατηγορία: το Foiling Nacra 17, το οποίο αποτελεί την επιτομή της τεχνολογίας και ότι πιο προηγμένο υπάρχει στο ολυμπιακό πρόγραμμα.
Γιατί η ιστιοπλοΐα άλλαξε…. Η Διεθνής Ιστιοπλοϊκή Ομοσπονδία διαφοροποίησε τα αγωνίσματα του Ολυμπιακού Προγράμματος και η κατηγορία Nacra μεταμορφώθηκε τόσο, που πλέον τα σκάφη δεν πλανάρουν αλλά… πετάνε! Για το λόγο αυτό τα συγκεκριμένα σκάφη απαιτούν ιστιοπλόους – πιλότους. Μέχρι σήμερα στην Ελλάδα μόνο μια ομάδα, η Σ. Μπεκατώρου & ο Μ. Πατενιώτης, ανταποκρίθηκε σε μια τέτοια παγκόσμια πρόκληση.
Η Μπεκατώρου & ο Πατενιώτης έχουν από πίσω ο καθένας την δική του πετυχημένη ιστορία… Η Σοφία Μπεκατώρου είναι αυτή την στιγμή, αναγνωρισμένα, η καλύτερη ιστιοπλόος στην Ελλάδα -ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες- με 10 ευρωπαϊκά & παγκόσμια μετάλλια σε διάφορες Ολυμπιακές κατηγορίες σκαφών -Χρυσό το 2004 στην κατηγορία “470” και Χάλκινο το 2008 στα σκάφη “Yngling”- με 5 συνολικά συνεχόμενες συμμετοχές σε Ολυμπιακούς Αγώνες και η 1η γυναίκα σημαιοφόρος ελληνικής αποστολής σε Ολυμπιακούς. Ενώ έχει ανακηρυχτεί 2 φορές “Η Καλύτερη Ιστιοπλόος του Κόσμου” σε όλες τις κατηγορίες από την World Sailing.
Ο Μιχάλης Πατενιώτης έχει επίσης 4 μετάλλια και υψηλές διακρίσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο από τα 15 του, στα σκάφη τύπου“Optimist” και μετέπειτα στα “49er” και έχει κερδίσει την 2η θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ανοιχτής Θαλάσσης. Επίσης έχει λάβει μέρος σε δύο Ολυμπιακούς Αγώνες (Λονδίνο 2012 & Ρίο 2016) στις πιο extreme ολυμπιακές κατηγορίες 49er και Nacra 17.
Γιατί είναι σημαντικό αυτό το εγχείρημα; Αυτό το εγχείρημα δεν είναι απλά ένας υπέρτατος αθλητικός στόχος για τους δύο ιστιοπλόους. Είναι στην πραγματικότητα το όχημα για να μεταλαμπαδευτούν στη νέα γενιά την τεχνογνωσία των ιπτάμενων σκαφών. Το κυριότερο, μέσω αυτού θα ενισχυθεί η βιωσιμότητα του αθλήματος της ιστιοπλοΐας στην χώρα μας και θα καλλιεργηθεί η συνεργασία των δύο φύλων. Παράλληλα θα δημιουργηθεί η μεθοδολογία & η γνώση σε -άγνωστες ακόμα για την Ελλάδα- “γρήγορες” κατηγορίες εμπνέοντας σήμερα -και εκπαιδεύοντας αύριο πάνω σε αυτές – τη νέα γενιά Ελλήνων ιστιοπλόων…
Ο δρόμος για το Τόκυο & τη διάκριση, είναι μακρύς και γεμάτος απαιτήσεις: 575 μέρες απόλυτης αφοσίωσης στον στόχο, 418 ώρες προπόνησης, 3940 ώρες στο σκάφος, 202 ημέρες αγώνων σε 8 χώρες… Το αγωνιστικό πρόγραμμα της ομάδας ξεκινάει τον Φεβρουάριο του 2019 στην Βιλαμούρα και ακολουθούν αγώνες σε Πάλμα, Γένοβα, Ιέρ, Γουέιμουθ. Στην Ενοσίμα θα πάρουν μια πρώτη γεύση από τον θαλάσσιο στίβο των Ολυμπιακών αγώνων και η χρονιά θα κορυφωθεί με τη συμμετοχή τους στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα στο Όκλαντ, όπου και θα διεκδικήσουν ένα από τα πέντε εισιτήρια για την πολυπόθητη πρόκριση των Ολυμπιακών αγώνων.
Οι προπονήσεις της Ομάδας Airborn ξεκίνησαν ήδη. Η ομάδα με προσωπική χρηματοδότηση επενδύει στη γνώση και συνεργάζεται με φορείς όπως το τμήμα Ναυπηγών και Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείο για την έρευνα και βελτιστοποίηση του εξοπλισμού της, το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών για τις μετεωρολογικές προγνώσεις, ενώ πρόσφατα εντάχθηκε στις ομάδες που ζητούν υποστήριξη μέσω της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής και του προγράμματος “Υιοθετήστε έναν αθλητή”. Ευελπιστεί δε, στην οικονομική υποστήριξη της πολιτείας μέσω της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας και των χορηγών που χρειάζονται για να ολοκληρωθεί η προετοιμασία της. Γιατί η ομάδα Αirborn πιστεύει πως η Ελλάδα μπορεί να μεγαλουργεί ακόμα και στα δύσκολα. Ας πετάξουμε μαζί τους.